Tabung

21 December 2014

Penyabar kah Aku?

Arfan baru je tido...Tadi  duk layan henpon je kejenya..Sampai aku kena interrupt dia , ajak gelak2.. ajak dukung2.. kalo x, mengadap youtube je...dia buka ABC je ..buka  tgk karton ke apa.hehe..Budak zaman skrg..Icon utube tu ak ltk kat desktop henpon ni jer..So kalo ak bg dia henpon kan, aku xpyh bukakan utk dia..dia tekan sendiri icon utu e tu, then klik icon search..Menakjubkan btl masa ak pestime tgk tu..apesal bijak sangat budak ni, ni. Haha...Maybe sblm ni dia duk tgk ak tekan tu, tu dia jadi pandai tu..Tak sangka aku dlm diam rupanya mata dia duk merati jer.Bahaya kan?

Macam tu jugak kalo aku tepuk tampar dgn laki aku...tetiba je dia dtg, kalo tak pukul aku, dia akan pukul laki aku..Dia tgk sapa yg mulakan dulu..Konon protect org yg teraniaya la. hahaha.Pandai sangat..kalo dia pukul, ko ingat tak sakit ke? sakit gak tau.huhu...

Sbnrnya kan...Aku nak balas balik apa yg Dr Shikin dh puji aku..Hahaha..Dr.. saya ni xde la sabar sangat..kadang tu mrh jugak Arfan tau kalo dia x dgr kata.Kdg tu menjerit jugak dekat Arfan bila yg saya larang dia buat, tp dia buat jugak.Contoh mcm main tongsampah ker, main benda smpi jatuh2 bersepah ker..Kadang2 kuar jugak suara halilintar ni tau..Membebel2 hehehe...

Tapi kan Dr.. bila saya pikir2 balik..Arfan tu kecik lagi so kalo sy mrh dia lelebih pn xde guna sebab dia masih xphm apa2.. kalo sy asyik marah dia jer, kesian lah kan..so memang kena byk sabar lah dgn anak sebesar Arfan tu..Kadang, kalo sy nak marah dia kan, sy tenung muka dia dalam2.. then tarik nafas, kemudian rasa nak marah tu hilang lah..Pastu saya peluk dia..Cakap dgn dia elok2.Pastu mulut dia becok la bercerita dgn sy.. haha.. Tu yg buat sy blh sabar tu..Sebab rasa kasih kat dia tu tinggiiiiiiii sangat...

Kalo Dr nak tahu, sy nak bagi dia adik pon sy pk banyak kali..sebab sy takut kalo sy tak dpt bg perhatian kat dia bila dia dpt adik nanti. hehe..Normal tak perasaan sy ni yer? Overprotect ke mcm ni? Ntah lah...Harap bila Arfan besar nanti dia tahu menghargai saya :)

Wah siap buat entry khas lagi utk komen Dr tu.hahaha.. sebab bagi saya pujian Dr tu terlalu tinggi utk sy..Sebenarnya sy bukan seorang yg penyabar sangat tau..Sy baran tp baran sy tu sy blh kontrol dan baran dlm beberapa saat jer xlama.hehehe..Dr jgn puji mcm tu lagi tau ekeke..Sy tkt nt kalo Dr tgk sy mrh Arfan, nanti Dr rasa takut plak...wakakaka..


p/s : Malas nk PS apa yg Dr komen, so kalo nak tahu sila lah bace entry yg mn Dr komen tu yer..ekekeke. ( poyo je aku kan )

Terimalah gambar permata hati jantung pisang sy buat masa skrg ni sebagai penutup entry..hehe.entry


15 comments:

Safirul Amar Azmi said...

Jangan marah sngt..nanti terbantut tumbesaran arfan...dia tgh nak membesar tuhhb...hehe

TunSha Ayunie said...

Kan??
kalau fikir dak2 kecik ni kalau kita marah pun bukan dia faham... kang marah, nangis lepas tu buat balik... orang besar pun gitu jugak peelnya... hahahhaa

terpulang pada kita je la kak mila nak corak camne... semoga arfan membesar dengan baik !

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Hehehe.
Nanti saya buat macam mila jugak.
Tenung lama-lama sampai rasa tak jadi nak marah.
Tapi tu lah..anak saya ni tahap mencederakan 1 sama lain..tu yang cepat je tangan ni nak melepuk.

salmiah awang said...

betullah apa yang mama safiy buat tu...anak perlukan belaian dan nasihat.Kalau kita pukul dia,nanti dia ingat itu adalah sejenis perminan pulak.Larangan dalam pujukan,insyaallah akan terbentuk rasa kasih sayang dan hormat kepada kita.

Allene ALineWorks said...

huhuhu normal la mak2 klu marah2 ni...

Diana Rashid said...

betul..kalau marah pun bukan dioarang paham..mujur la saya beranak kali kedua lepas anak sulung dah umur 6 tahun..dah besar dan paham apa orang pesan.,..kalau dia pun kecik lagi,lepas tu ada adik pulak,kena darah tinggi kot saya ni,asyik marah je hari2..hahah

Suria Lekatlekitgurl said...

saya pun takut tak mampu bagi perhatian kat anak saya sebab saya rasa dia belum cukup besar untuk ada adik...

Nur Masliza Muda said...

Salam Ukhuwah. Jemput singgah ke blog saya http://mummyfiras.blogspot.com basically ada resipi, ada tips kesihatan, ada cerita ceriti tentang anak, travelling dan macam2 topik hehehe.

Nur Masliza Muda said...

Salam ukhuwah. Jemput singgah ke blog saya http://mummyfiras.blogspot.com

Hanim Hashim said...

membesarkan anak memang memerlukan kesabaran yang tinggi :)

nuyui a.k.a miss YUI said...

Dgn bdk kck kena byk sbr..hehehe

nur anis said...

Budak-budak sekarang memang bijak sangat..

Mardiah Diana said...

Sabar tu separuh dari iman..

Mad Parihh said...

biasa kak budak kecik . hehee

Nur As said...

Ohh baru nampak muka Arfan.

Hye Arfan. Salam akk meh. Aloooo why so comelllll