Tabung

28 August 2015

Perkembangan Arfan : Chicken Pox

10.13 pagi, 29 Ogos 2015

Live update dari rumah syurgaku.

Takde pape nak dibualkan cuma nak gtau anak hensemku terkena chicken pox.. Jangkit dari taska dia.. Katanya dh ramai yang kena..Arini ari ke-empat tp ari ke dua start naik banyak.. 2 hari awal tu baru naik merah2..kiranya 2 hari akhir ni baru naik gelembung, dan makin bertambah biji2 tu.. Arini dah start taknak minum susu...sakit dalam mulut katanya.. Kaki pon sakit nak pijak..Jalan jengket2..Aduh la.. Aku lap badan pon lepas mandi, nak sabunkan masa mandi pon dia kata sakit kat biji2 jahat tu...Kesian tgk dia..


Malam tadi masih berselera makan, makan banyak ..Pagi tadi bangun mintak susu, bila nk minum nangis..aduhai..Macam mana aku nak buat ye kalau benda dalam mulut ni...huhuhu.


Semalam dah pegi klinik, dapat ubat mcm biasa lah..Lotion calamine, ubat batuk dan ubat gatal/ selsema... Tp aku takguna pon calamine klinik sebab bau busuk..Lagi pon calamine yg aku beli kat farmasi masa Arfan kena HFMD dlu masih banyak lagi...Aku guna yang tu jer.. Then aku beli jugak mandian berasaskan daun semambu...Nama ape ntah..Pinetarsol ke ape..Memang bau dia kureng lah, tp hadap jelah sebab anak kan..hehe..


Aku harap cepatlah dia sembuh...cepattlah keting biji2 nih...Maybe ada yg dh pecah tu yang buat dia sakit kot.. Kat area mulut ada 1 , yg tu memang sakit..xkasi aku sentuh..besar jugak..adeh la..anak... mama sayang kamu..


Tp kan mujur jugak dia kena skrg, sblm baby keluar..kalau tak nanti berjangkit2 plak adikberadik, aku jugak yg susah kan kalau 2 2 tak sihat....dan mujur jugak dia timbul sblm aku bersalin..Kalau baru nak jadi time akhir2 aku nak bersaliin, mau kelamkabut lah..sape nak menjaga dia,,nak melayan karenah dia..Alhamdulillah.. DIA memang sebaik2 perancang kan...

28 Ogoss 2015 ; malam


29 Ogos 2015 ; 10.00 pagi
Muka dh takde mood..huhu


7 comments:

Asha Lya said...

Sy pernh kna sekali time tu msh sklh rendah..memg sakit..moga arfan cpt sembuh

amira faqihah said...

semoga dia cepat sembuh :)

I N A A I N A A said...

Semoga si comel ni cepat sembuh...

Cikgu Ije said...

Moga arfan cepat sembuh!

Sertai August Top Commentator Giveaways! Masih belum terlambat, berakhir esok. Komen mana-mana entri lepas dan berpeluang menangi produk Shaklee. Klik VitaminSuci untuk sertai. TQ!

adianiez AIDA said...

alahai sayang arfan.
moga akan sihat 100% ye menjelang adik baby kuar.
be a good boy.
makan ubat...

dalila said...

alololo..siannye arfan..harap dh sihat la..lame jgk dh ni..
mmg skt tu..sian dia..

arysha_fayyadh said...

Assalam mila,
alooooo
moga cepat sembuh naaa sayang