Tabung

02 August 2015

Aku Nak Cuti Awal Lah

3 Ogos 2015, 8.50 pagi

Bersiaran di pejabat..Aku baru sampai ni...Start bulan ni dan seterusnya aku akan masuk keje jam 8.30pagi..Tadi mujur sempat thumprint sebelum merah..Arini aku rasa sangat penat..Aku rasa mcm dh xmampu nak datang keje, jalan jauh...Parking kete kat pejabat aku ni memang kritikal...Aku taktahu nak cakap macam mana...Kalau park tepi jalan kena saman..Aku ni dh banyak mana kena saman dgn Perbadanan Putrajaya...Buat tak nampak jelah..Sape suh sediakan parking berbayar yang mahal sangat... Yang bertambah lagi pelik, sepatutnya parking tu utk pelawat boleh la..RM1/jam... Ni utk pelawat pihak pejabat p sedia parking free..Untuk staff suh byr..kepala but** lah mcm tu kan..Tak kan hari-hari nak bayar RM10...Malaysia memang makin gila kerana wang..Haih..Org atas langsung tak jaga kebajikan org2 bawah..huhuhu....Ok, stop membebel pasal parking..


Tetiba pagi ni kan, aku turun dari kete, rasa sakit plak kat bawah ni...Aku terpaksa ampung tangan kat perut..AKu rasa mcm berat sangat kat bwh ni..macam baby dh betul2 kat pintu nak keluar..Padahal masuk 8bulan pon belum....Arini ada checkup...Aku nak try tanya nurse la, kalo mintak MC dgn doc smpi bersalin, agak2 dapat tak?? Serius, aku rasa nak surrender dh skrg ni...


Aku rasa ni natijah masa berpantang Arfan dulu x buat betul2..Kemungkinan peranakan aku duk bawah sangat, tu pasal bila mengandung ni baby duk bawah je...Memang serius berbeza masa Arfan dulu perut aku tinggi je..sampai rasa mengah kat bahagian atas sebab tinggi..Bila dh sampai masa baru dia turun ikut masa dia..Tp yang ni memang dari awal2 duk bawah je..Memang langsung xtinggi..Sebab tu pasal skrg ni aku dah tak larat nak bawak diri...


Tambah2 bila aku banyak buat keje, buat keje menjahit lagi..kalo berdiri lama lagi...MasyaAllah sakit dia aku xtahu nak ungkap cmne...Tuhan je tahu perasaan aku..Allahuakbar..Dugaan sungguh mengandung kali ni...Aku harap semasa bersalin takde mslh...Skrg ni masalah2 ni aku masih boleh handle, tp kalo masa bersalin ada mslh, aku takut....Nyawa dihujung tanduk diibaratkan nak keluarkan khalifah ke dunia..


Semoga aku terus kuat untuk bertahan sehingga tarikh sepatutnya baby keluar...Masih ada hampir 2bulan..Adik baby, mama harap awk baik2 aje kat dalam tu ye..Barang2 awk mama belum sediakan lagi...Doakan mama utk kuat ye..Nak p cri brg2 awk lagi ni.....

3 comments:

Mar Mansor said...

kena banyak rehat nih sebab penat dah driving dan berjalan kan..
kalau management tak kisah, dapatlah cuti awal..
macam saya, kompeni tak akan benarkan, dan cuti bersalin memang akan dikira tepat 60 hari. pilihan tu ada, tapi sama ada nak berkerja atau hantar notis berhenti kerja jela..sob2..

adianiez AIDA said...

kalau bos ok, minta la cuti awal skit.
dpt berehat...
moga mila sihat ye hingga bersalin :)

dalila said...

sian mila..
in sha Allah semoga dipermudahkan semuanya..
mila kt parcel E kan?kat sana parking memang hazab kan?
husbnd ila kt parcel E, mmg xleh nk bawak kete..ila je la yg bawak..parking berbayar pun mmg xmampu dh..ila kan ms peknen darwish mmg byk sket problem..mungking jgk ms pantang danish xpantang btl2..peknen darwish aritu memang klu bejalan ke bediri lama sket kaki mmg sakit..aritu penah spi kene mc sebab xleh nk jalan..bila dh cukup rehat br ok sket..klu dh jd cmtu mila byk2kan bereehat je..take care ok..