Tabung

03 January 2014

Penderitaan.

Melihat kesengsaraan anak..
Harini untuk pertama kali sejak aku hantar dia ke rumah pengasuh..
Dia menangis bila aku kua dri umah pengasuh..
Smpi ke lif aku dgr suara Arfan menjerit..
Aduhai hati, kuatkan hati kau yer..
Aku rasa nak je berlari amik dia balik then balik umah..
Kalau aku mampu...
Sabar syg..Mama mencari sedikit rezeki untuk kamu jua..

Smpi2 opis aku terus sms pengasuh..
Tanyakan si anak mcm mana...
"Kak, Arfan mcm mana? Menangis lagi ke?? Akak dh mandikan dia ke?"
"Dah tido kul 9 td..Dah mandi..Dah minum susu..Dah mkn ubat"

Leganya hati aku..
Mudah nya dia ble dgn pengasuh..
Memang perangai anak mcm tu kan..
Bila dgn mak nye bukan men susah nak tidokan..
Bila dgn mak nye nak merengek je minta perhatian..
Gudboy sayang..Anak Mama memang pandai..Pandai bawa diri..

Time rehat tadi aku bajet nak p tgk dia kt sn..
So aku sms pengasuh terlebih dulu tanya keadaan dia..
" kak, Arfan buat apa yer? Dia mkn banyak x bubur?"
"Dia mkn bnyk arini, tgh merangkak 1 umah"

Lagi sekali, leganya rasa..
Aku x jadi p jenguk dia..
Bukan letak harapan 100% pd pengasuh, tp ak xnak nt dia nangis bila nmpk aku..
Aku x sanggup nak lihat muka dia yg sedih dan x bermaya tu..
Takpelah, aku yakin pengasuh layan dia dgn baik...InshaAllah...

Cepatlah jarum jam bergerak..
Aku nak amik anak aku dan pelok dia erat2..
Cepat sembuh ye sayang..
Mama n papa sedayaupaya bagi treatment yg terbaik utk kamu..

5 comments:

Unknown said...

Antara pengalaman membesarkan anak2... Insyaallah anak mama okay je tu... :D

intanfirdaus247 said...

Salam dear..pengalaman seorang ibu..semoga Arfan menjadi anak yang bijak ya sayang..:)

* a ah ..akak jd teacher kat smart reader..:) seronok!

Unknown said...

Sabar ye kak. :) Anak akak faham tu mak dia kerja. :)

p/s: Akak, yang pasal pretzel tu, kos penghantaran depends pada berapa banyak akak order. Saya tak dapat nak bagi exact amount lagi kak. Anything akak boleh whatsapp saya ye. :)

Invisible Me said...

Kalau dapat pengasuh yg baik, insyaAllah baik jadinya :)

Masya said...

kdg² mmg mcm tu ragam anak² ni yg sebenarnya dia xmoo menyusahkan pengsauh.. tp dgn ibu haruslah dia manja² lbhkan..