Tabung

14 January 2014

UJRAH

Menyesal aku rasa x membayar dari awal2 dulu..
Buat pinjaman 10k je tp terpaksa bayar lebih dari tu..
Gara2 baru ada kesedaran mengenai hutang yg dh lama aku tinggalkan.

Baru-baru ni aku ada buat permohonan nak tukar kepada Ujrah..
So arini dapat emel yg menyatakan permohonan aku tu diluluskan..
Kena hantar dlm masa 90hari dokumen2 yg sepatutnya kpd dorg..
Tahu tak bayaran ni untuk jangka masa 10tahun..
Lama gila..
Puas da aku pikir, mcm mana nak cepatkan byrn yer..
Kalo aku ad duit sedebuk..Alangkah bahagianya..
10tahun tu..anak aku pon dh besar..Belanja makin lama makin besar..
Aku xtahu la aku mampu x nak byr ni..

Mujur boleh byr melalui banking internet..
Aku xnak potong gaji..
Nanti payslip lagi huduh..Dah tu nampak sgt gaji makin ckit..
Hahaha...style xleh terima kenyataan.
Dah memang gaji ko sikit kan...?

Sebulan RM111.15 ..
Bagi aku banyak tu..
Harga tu boleh isi minyak utk 2minggu hahaha..
Tapi nak buat acaner..Nama pon hutang..
Wajib kena bayar...
Kang mati tergantung plak roh aku..
Nauzubillah...Arap aku sempat habiskan hutang2 aku ni kan..
Takpelah redha dan pasrah..

Baru nak rasa tenang sikit..
Ada je yg dtg kacau perasaan aku..
Ingat kenaikan tahun ni untuk buat potongan insurans Arfan..
Aduh ,ni ada plak byrn lain nak kena buat..
Jawabnya kena kurangkan potongan TH aku la..
Mcm mana nak bayar roadtax ye kalo dh tabungan TH x cukup..

Tengok...banyak sangat mslh aku kan??
Takpe..Hanya mampu doa.

Moga ada keajaiban yg bakal berlaku..Hehehe.
Tolong doakan agar aku dan suami aku serta anak aku dimurahkan rezeki ye.

Aku rasa stress + Nak gila da ni pikir pasal duit.
Baru je rasa nak bertambah sikit duit, tetiba ada je benda nak buat..
Bila pikir2, aku rasa mcm x berkat je...
Aku pon xtahu da mcm mane nak buat jadi berkat..
Oh, kena buat baik pada suami dan ibu bapa lebih la kot ek.
Aku ni garang sgt ngan laki..Hmm..InshaAllah...


Bulan depan jom lah kita membayar hutang ye... 2014 + 10 : 2024 baru habis byr.
Fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhh......tarik nafas dan hembus laju2..hahaha

4 comments:

IdaShazana said...

Ptptn ke?..
Selamat membayar
:)

QasehnyaRania said...

in shaa Allah pasti ada rezeki anak nanti. jgn la byk pikir sgt. yg mana penting dahulukan dulu.

semoga tahun 2014 ni membawa keberkatan & limpahan rezeki krpada uols sekeluarga aamiin

Wirda Amir said...

Rasanya hidup kita ni tk boleh lari dr hutang.....

Cik Nurul Pinky said...

InsyaAllah setiap apa yang Allah duga pasti ada hikmahnya.. Selalulah buat solat duha untuk kesenangan yang tidak terduga insyaAllah..