Tabung

08 May 2011

Aku Sayang Ko, Aku Harap Ko Mampu Buat Keputusan Yang Terbaik Untuk Hidup dan Masa Depan Ko.

Selamat pagi semua..

Entry ni khas untuk kawan aku...Nama dia biarlah menjadi rahsia..hehe ..bajet mcm artis je kn..
Aku gantikan nama dia ngan N..

Aku mula kenal N ni masa zaman sekoloh menengoh.aku nak kate rapat tu, xde lah rapat sgt..sebab kami duk kelas lain-lain..tp kalo nak cakap kami berjiran pon..x juga sebab dia duk lorong lain..x sama ngan aku.. aku ngan N mula rapat sejak akhir-akhir ni..Aku rase dia boleh di tambah dalam list Bestfren aku.. Sebab selain Kinot, dia plak yang menjadi pendengar setia kalo aku ade mslh..dan tmpt aku luah kan perasaan.. Dia pon sm jugak..ntah mcm mane sejak akhir-akhir ni dia selalu ngadu masalah kat aku..sedangkan sblm2 ni..aku kenal dia ni memang jenis susah nak cete rahsia dia pasa sesapa walau pon pada kwn rapat dia. Alhamdulillah..dia percaya kan aku mungkin..bukan aku nak kate dia xcaye kat kwn baik dia sndiri..tp mungkin dia ade sebab sndiri kot nape dia lebih suke bercete ngan aku drp org lain :-)


aku senang berkwn ngan dia..aku harap dia bukan jenis kawan makan kawan yg mcm aku jupe sblm ni..dan aku pasti dia x mcm tu..InsyaAllah..




Sekarang ni N ade masalah..

Bukan masalah keluarga, atau masalah duit..tapi masalah peribadi lebih terjurus kepada masalah percintaan atau lebih tepat kepada masalah perasaan yg membabitkan 3 insan. Bukan niat dia nak kawan ramai dengan lelaki...tp kite sebagai pompuan mesti nak buat pilihan mane yg terbaik kan.mcm org laki gak :-)

N ada berkwn ngan sorg laki ni...dh lama rasenye...4 tahun kot..masing-masing memang menyimpan perasaan..tapi si laki-laki ni seorang yg terlampau bertanggungjwab..dia xnak ade komitmen dalam cinta..dan lom bersedia untuk melangkah ke arah yg lebih serius..atau lebih tepat ke gerbang perkahwinan..sebab dia nak tanggung adik dia yang masih study.lagi pon dia dh kematian ayah..maybe tu sebab dia rase tagungjwab tu lebih walau pon dia masih ade abg lagi sorg..memang bagus kan kalo dapat laki mcm ni..tp kite sbgi pompuan ni..nak tgu smpi bile kn..lelaki umo 30an org xkate tua..tp kalo pompuan umo 28 tu org dh duk ckp2 blkg kate bakal andartu lah...kate memilih la..mcm2 lagi tohmahan la kn...


Dalam masa yang sama si N ni kenal jugak dengan sorg mamat ni baru lagi kot xsmpi setahun lagi usianya.. Saya namakan beliau ngan M...seminggu yang lepas si M ada melamar si N....kalo jadi nak kawen tahun depan..so skrg ni si N dh serba salah..si M dh siap bagi kata putus, kalo si N x terima dia..lepas ni memang akan terus terputus hubungan...dan diorg xkan contct langsung..so perkara ni membuatkan si N xtahu ape yang perlu beliau buat..ape langkah seterusnya..aku suh la si N ni mintak masa lagi, tp dia kata si M dh xnak tunggu lagi..arini akan menentukan segalanya..adoii parah jugak kn..bila terpaksa buat pilihan..dh la 2 2 ni kite sayang..

Tp aku rase si N lebih syg kepada yang sorg lagi tu..tp sebab yg tu xde respon tok kawen lam setahun dua ni tu yang si N layan si M...tp bukan niat untuk permainkn sesiapa...so aku xmampu nak nasihat dia lebih2.. cume aku nak dia buat keputusan yg terbaik untuk masa depan dia.aku xnak dia menyesal dan rugi dalam hal ni..aku jugak xnak dia jadi mcm peribahasa " Yang dikejar xdapat yang dikendong berciciran" ..



So kepada N, aku harap ko mampu buat keputusan elok2 untuk hidup dan masa depan ko..M pon dh punye kerja tetap, bagus...aku rase dia boleh jaga dan bimbing ko..x usah terus mengharap papda sesuatu yang x pasti...dan berpegang lah pada kata-kata ini.. Tak semestinye sesuatu yang kite impikan tu akan mampu kite miliki...Dan xsemestinya sesuatu yang tidak kite impikan itu tidak menjadi milik kite... Aku sayang kawan2 aku dan mengharapkan kebahagiaan korang dunia dan akhirat..



Chaiyok-chaiyok my fren.. :-)






notabuluketiakwangi: 13hb - 17hb aku balik kg...yehhhh yehhh

4 comments:

Miss_Yanfie (,")(",) said...

Cinta 3 segi...eh2..hahahahaha~
Hopefullly N dapat buat keputusan terbaik utk dirinya!!!

AizA said...

sayang x semestinya kena memiliki... solat istikharah banyak2... bagi sy... yg terbaik... tinggalkan dua2... fair... kerana sy pernah mengalami keadaan ini... yang penting yakin pada ALLAH...

kata kila said...

setuju dengan komen2 kat atas ni :)

Cik Cammy Lia said...

yana : bukan bersegi mane pon..tp melibatkan perasaan la ...ahaks..

aiza : maybe itu yg terbaik buat org yg x alami..tp amat sukar bagi yg sedang mengalaminya :-) hehe thanx for komen..

kila : gaga kamu setuju je kn...ahaks