Tabung

18 May 2015

2nd Pregnancy : 5bulan 2minggu

Rajin plak pagi ni nak bercerita pasal kandungan ke dua ni.. Kali ni akau rasa baby aktif terlebih kot.. Sebabnya masuk je usia 5bulan, aku dah dapat rasa gerakan baby..Dah terasa dia bergerak, perut aku asyik kena tendang je... Seingat aku masa Arfan dulu usia 7 bulan baru ada gerakan, kejut2 perut ni..Tapi kalini memang terlalu awal aku rasa..Terawal 2bulan..Hehehe...Aktif sgt ke ek maksudnya? haha..Aku memang teruja..Walaupon anak kedua dh pon, tp perasaan dia tetap sama mcm nak sambut anak pertama...


Esok appointment untuk 5bulan.. Berat aku hari2 aku timbang.. Esk kalo naik lagi, aku xtahu lah...Sebab semalam timbang, arini timbang naik hampir sekilo..uwaaa....Masa usia 1-4bulan, memang aku menten je..Tp bila masuk 5bulan ni, secara mendadak plak berat aku naik.. Baby cepat benor membesar ye, patut la aku dh rasa gerakan dia, dia dh besar agaknye hehehe...


Ni entry ni aku terbitkan pon sebab dia duk menendang2 dalam perut ni haa..tu ak blh terpikir nak buat entry ni..ekeke..Dh banyak kali pagi ni dia duk bergerak, suka sangat sebab baru lepas makan agaknya..hehe...Baby, baby...Semoga kamu sihat2 aje kat dalam tu ye..Mama x sabar nak p scan awak...tunggu lagi 2bulan baru jelas kot ek kalo nak scan pon kan???


Adakah baby kalini besar jugak mcm Arfan dulu??? Perut aku memang besar..Aku skrg ni pn dh xlarat tau kalo berjalan, mcm dh sarat benar..mengah tu xusah cakap la..Ada lagi 4bulan sblm baby keluar.. Tp kalini aku xde minum susu langsung tau...Minum tamar coco tu je..Org kata tamar tu pon ok jugak kan utk org preggy??? Aku takut nak minum anmum lagi sbb nanti baby besar mcm Arfan dulu...Tak tahu lah kali ni akan membesar mcm Arfan ke x..hehehe..Tp aku berharap segalanya berjalan lancar dan aku boleh bersalin normal...InsyaAllah...


6 comments:

Farah Waheda Wahid said...

Semoga segalanya dipermudahkan oleh Allah SWT...

Shahida Dzulkafli said...

Semoga dipermudahkan..
Orang kata kalau baby first besar.. baby kedua akan lg besar.. Tp depends jugak..
Seronoknya mengandung...
Semoga sehat ye ibu dan anak..

Mar Mansor said...

nurse cakap dalam 4 bulan dah boleh rasa gerakan sikit-sikit..
sebaya la anak kita nanti..hehe..
next checkup saya bulan 6..berat ntah la naik ke tak...

Z@i Z@mR33 said...

kejap je dh 5 bln....
moga dipermudahkn urusan mengandung n bsalin

CikSiti said...

take care

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam mila,
semoaga segalany dipermudahkan AMIN
p/s : iols doulu masa peknen nak dekat 3bln iols dah dapat rasa baby tau3. macam bubble dlm perut. tanya doc. iols dia kata tu baby la tu he3