Tabung

25 May 2015

Terpaksa tinggalkan anak

Sehari sebelum ke Kolej tu aku dan suami dh riki awal2 tempatnye sebab kami x biasa dengan jalan tu.Memang xpernah sampai pn ke sana..Hehe..Kiranya dapat ilmu jalan jugak la bila mencari KKHL ni..ekeke...Mujur senang je nak carinya...Aku pon confident blh bwk sendiri je kete dtg sana...Malas nak suh husband anto sebabnya macam merugikan je...Dari segi masa, minyak dll...Tambah2 aku xnak nanti anak aku menangis plak bila tgk aku tglkan dia..Dia tu kalo dh benti 1 1 tempat memang sibuk nak turun jugak..Kalo x, mengamuk dia dlm kete tu..So, aku xmo amik risiko...


Terpaksa mintak suami jagakan dia 1 hari...Hey, ni pertama kali tau aku tglkan Arfan berdua dengan suami untuk jangka masa lama..dari 8.30pagi hingga 6ptg,, Hehe..Mujur lah dia x meragam sangat..Aku sengaja masa nak tinggalkan dia tu aku minta suami mandikan dia..So masa dia mandi, aku keluar umah..Dah siap pesan kat suami nanti panaskan mehun goreng dalam peti ais, bagi dia makan...Hati memang rasa sedih nak tinggalkan dia berdua dengan suami...Aku ni banyak kali pesan kat suami, jgn tido, jgn biarkan anak main sorg2..Kang ntah ape2 je dia buat keje..Hehehe..Risau tau...sebab xpnh tglkan mcm ni kan..ekekeke...


Bila dah sampai KKLH tu aku wasap suami tanya macam mana, suami pon reply tunjuk gambar tengah makan meehun..Amboi bukan main suka lagi...Bagus lah..Mama pon senang hati tengok awak macam tu..Takde lah rasa gelisah sangat hati ni..So lepas ni blh la tinggalkan lagi ngan papa ye..hehehe...Mula2 tu memang dia mencari jugak, tanya Mama..mama..Suami kata Mama uuk.uuk..dia senyap la skjp..Agak lama Mama x keluar2 jugak dia tanya lagi..Hehehe..Kesian plak kan..Aku pon pesan kat suami, jangan cakap uuk, cakap lah Mama pegi work, so xde lah dia menunggu..Sebab suami kata dia siap tunggu depan pintu bilik air..Hehehe...Ko rasa? Ape perasaan aku time tu? Sedih tau...huhu..Aku taknak nanti dia ingat kami menipu dia..Kalo cakap pegi work, dia akan paham la.memang xde dalam umah...



Lepas tu dalam pukul 1 mcm tu, suami wasap lagi pic dia dh selamat bermimpi..Aduhai, jauh dalam sudut hati ni...Comeynye anak aku tido..Bagus la dia boleh ditinggalkan..Dia kalo memang xnampak Mama, blh je berdikari..Kalo ada Mama je, asyik nak berkepit..Dalam sejam lepas tu kot, husband send gambar lagi, gambar muka tengah nangis..Tp pandai plak posing depan henpon..Hehe..Bergenang airmata..sedih plak aku tengok...Dia kalo bangun tido memang wajib cari aku...Kalo aku xde, mcm tu lah jadinya..Dah 1 hal plak suami nak memujuk..Hehehe.Tp mujur dia menangis x lama...Dah bagi minum susu, ok lah dia..Yg kesiannya, tengahari suami x masak..So dorg duk la makan mihun goreng yg ada tu...Lepas aku dah balik, baru aku masak untuk makan malam..Adeh la..kesian anak aku..Hehehe.Mujur jenis x reti nak mintak2 nasi lagi...






Yang paling x tahan tu kan..Dia punya nak tunjuk merajuk dengan aku tu....masa aku buka pintu tu kan, dia elok je tgh main henpon, tp bila dia tahu aku bagi salam tu, tetiba je meraung2 nangis..Aduhai..kesiannya...Tunjuk protes, Mama tinggalkan dia lelama..Hehe...Saje dtg kat aku, menangis kuat2 nak mintak aku amik..Bila aku dukung je letak atas riba, terus diam...Drama sangat kan? hehehe..Sayang sungguh dekat dia sorg.. Budak pandai ni...Tahu plak dia merajuk, tunjuk protes tu..hehehe....Lucu sangat....


Lepas ni mama tinggal lagi tau..hehehe...



4 comments:

Z@i Z@mR33 said...

dia rindu la tu dok wt drama ni...hihi...pndai sgt

Farah Waheda Wahid said...

giliran Arfan pula kena tinggal sehari... hu hu hu... hari tu Ash...

Asha Lya said...

Lps ni arfan da blh berdikari dah

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam mila,
sekali sekala nak merajuk kan3
comei3
sian dia