Tabung

17 May 2015

Bukan Nak Bersungut

Aku ni kalo bab keje, memang aku xde nak bunyi2 lah kan sebab dh tahu memang tugas kan. Yg aku hangin skrg ni bila keje peribadi suh aku yg buatkan..Kalo peribadi tu dia punya xpe..ni anak dia punya..Aduhai, anak xboleh buat sendiri ke?? Anak dh besar panjang kot..Macam si ibu plak yg nak masuk belaja, nak kena buat semua benda dari A-Z... Patut lah benda2 senang pon anak xreti nak buat sebab si ibu ni manjakan sangat... Sampaikan anak yg dh masuk poli pon, nak cari umah sewa pon nak kena tanya si ibu ni mcm mana... Xphm sungguh lah..Memang la nak manjakan anak pon biar lah berpada..Bagi lah anak merasa susahnya nak buat sesuatu tu terutama nak masuk belaja, baru lah dorg lebih menghargai sikit..ni  anak cuci kaki je, masuk je kolej tanpa tahu selok belok sblm masuk kolej tu.. Agak2 lah..Kalo x melibatkan aku , aku x kisah..Kalo hal tu dia buat sendiri..Ni aku yg kena buat...Memang lah aku PA..tp PA utk keje2 rasmi, bukan nak kena buat semua keja yg xde kaitan dgn tugas rasmi..


Kalau awal2 dlu aku boleh accept la , skrg ni dh makin melampau plak rasa.Makin banyak plak tugas xde kaitan dgn keje..Kalau copy surat beranak, sijil2 belaja, IC tu xpyh tanya lah.. Dh bape puluh ratus dah aku rasa aku buatkan....Asyik mengcopy je... Rasa mcm dh copy banyak dah..Takkan la semua tu digunakan...Aku rasa lebih kepada hilang/ x tahu letak mn, sebab tu asyik nak kena copy je..  Dia memang bos yg baik, memang aku x nafikan..Tapi bab peribadi ni aku memang xleh nak blah... Kalau dia buat sendiri xpe...


Dah tetibe arini, mcm aku plak dah yg nak masuk kolej..Nak kena folo up dgn org kolej ada terima faks ke tak, ada terima emel ke tak...Tak paham betul aku...Macam esok2 dia xboleh nak cal sendiri je..Aduhai..Hangin btl aku..Ni dh tahap aku menyampah gila lah ni sbb tu terluah kat sini..Kat FB xboleh nak luah sbb ada kwn opis kat ctu..Huhuhu..Sblm ni aku blh sabar lagi..Tp arini sebab dia suh aku foloup dgn kolej tu yg aku rasa mcm dh melampau jer..Agak2 lah...aku bukan PA anak2 dia.. Tak paham la bos yg jenis suka gunakan PA utk tujuan peribadi sampai tahap seluruh keluarga ni.. Peribadi tahap dia sendiri aku blh accept lagi... Ape lah nasib.. :-(



9 comments:

Nieyl said...

singgah petang...
nieyl pun PA jugak..so far,bos xde suruh² wat keje peribadi...maybe sbb bos lelaki kot..hihi

Haffizul Iskandar said...

Uish, biar kebenaran? Ini ambil kesempatan namanya. Huhuhu

Allene typicalmommy said...

biasa gitu la.. amik kesempatan... nak buat sendiri malas...

Shahida Dzulkafli said...

Sabar ye...kadang2 ada org mmg xle nk bezakan antara peribadi dan keja..

CikSiti said...

ala sian awak..moga bos tu diberi hidayah cepat huhu

Maria Firdz said...

Itu dh amik kesemptn la tu... lwn kang x dibyr gaji lak.. huhu...geram pula kiter ni. Sbr je la..moga Allah bntu dan permudahkn urusan..

Yumida Huda said...

macam ambik kesempatan pulak. mmg la pa tp tugasan tu mcm dah terlebih peribadi. patutnya di urus dia sendiri. xda kaitan dgn keja opis. sabar je la. tabahkan hati je.

Diana Rashid said...

PA untuk seluruh keluarga dia kot..cer tanya dia betul2 jawatan sekarang ni skop kerja nya cemana??hehehhe...memang melampau dah tu..orang atasan dia tak tahu ke..ke memang dia orang paling atas..??

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam mila,
he3
memacam ragam boss ni kan3