Tabung

16 February 2014

Tegur je mesti dapat

Nak tahu tak ape yg dapat tu???
Anak aku la..Asyik mendapat je...
Kesian dia..Nilah akibatnya jenis mak mlt xreti duduk diam..

Mcm ni...Aku nak cete..
Aku bukan mengata anak org pon..
HAnya simpati je..tu pon anak aku akn dapat jugak..
COntohnye kan...
AKu ni suka sangat tego salah sorg anak yg pengasuh jaga,
Budak ni memang selalu selesema..Batuk...X baik2..
Aku selalu tego dia..Kesiannya asyik selesema je..
Tengok2 nanti mesti anak aku akan dapat jgk.
Pastu budak tu jugak, bdn dia jenis sensitif..Byk parut2 luka..
Aku pegi tego jugak..Kesiannya awak ni banyak parut, sensitif sgt bdn ni.
Tengok2 skrg anak aku pon jadi mcm tu..Bdn penuh parut..
Adoiii..Pening aku..
Padahal niat aku bukan nak mengata budak tu pon..Ak cume rasa simpati..
Alih2 rasa simpati tu memakan diri..Bukan diri aku, tp anak aku..
Sebab ni lah terciptanya pepatah kan?
Kerana mulut badan binasa..

Anak aku yg jadi mangsa, kesian dia..

Apesal lah aku ni, memang xleh nak tego pape kan?
Mulut seorang emak ni cpt betul termakbul..huhuhu...

Sebab tu skrg ni kalo aku nak tego budak2 kan, mesti ak beringat dlu..
Nak ckp pon ckp dlm hati je, jgn sesekali keluar kat mlt.
Walaupon ape yg ko nak ckp tu sebab simpati..Jangan ckp kalo benda tu x elok..
Kang x pasal2 ank ko yg jadi mangsa...

Smlm kesian Arfan..Dapat parut lagi..
Memang smlm dia asyik menangis je xtahu ape yg xkena.
Tetiba petang tu memang mendapat betul
Meraung sehabis2 nya..Pestime dia menangis mcm tu..
Nak tahu kenapa??
Aku smlm terajin buat pau..Konon nak mkn pau lah kan?
So aku letak la inti kaya..

Bila dh siap tu, kiranya yg baru kuar dri pengukus..
Aku bagi husband aku sebiji utk bagi dia rasa mcm mane..
Tp korg tahu jelah Arfan tu jenis x menyabar,
Dia p sambar pau yg kat tgn hubby aku terus di picitnya..
Sertamerta dia menggelupur..Terkejut aku.
Rupanya inti kaya tu dh terkeluar dan terkena jari dia..
Berlari aku p amik kicap sapu kat jari dia..
Dia meraung x usah ckp la...Mmg kesian sgt2..Aku2 skali rasa nk nangis tgk dia..
Memang sakit kot kan, kalo org tua kena pon nak menangis da...
Tp aku salah tafsiran...aku p ltk kicap tmpt lain..
Gelembungnya tempat lain... :-(
konon letak kicap nak elak dri gelembung...
Arghhh rasa nak mrh diri sendiri..
Sebab aku x periksa btl2 kat mana jari yg terkna inti tu...



Skrg ni gelembung tu dah besar,
Aku risau takut pecah confirm sakit dan pedih.
Mesti meraung lagi nanti.huhu..
TAngan kanan plak tu..Tgn tu dia sll buat masuk mulut kalo time mkn...
Aku dh risau..Kang termkn air bisa ke ape ke :-(
Semoga anak aku terlepas dri segala musibah yg bahaya..
Mama mintak maaf ye syg!!


Alahai tgk jari yg kecik tu geram je kan? hehe.cam comel je... tp kesian ada gelembung besar,2 jari plak tu..Mama mtk maaf sgt2 Arfan sbb mama cuai..

8 comments:

~MommyAqilMedina~ said...

Alahaii...kesiannya Arfan..tak sampai hati tengok..hopefully cepat sembuh dan pulih macam biasa..Lepas ni cik cammy kena tegur dalam hati jelah kan..ada daulat nampak nya..huhuhu

Yumida Huda said...

sian arfan..comel je jari dia
hope cepat sembuh

Sertai Segmen Jom Beramah Mesra
Sambil berkenal-kenalan, peserta bakal memenangi hadiah.
Menawarkan hadiah:
Tafsir pimpinan Ar Rahman kepada pengertian Al Quran, Jam tangan 2x, Dress & Fridge magnet 2x.
Jom meriahkan bersama! Jemput join :)

Siti Nooryanawati Mohamed said...

Keciannya Arfan. Xpe...semoga Arfan membesar jadi hero yang lasak yer... X cepat melatah macam mama Mila. Hahaha...just kidding.
Semoga Arfan cepat sembuh yer... (^^,)

Shark Kay said...

adeh..
cam perit jer kena tue..
hope x serius ler tue..
arfan budak kuat..
xper.

QasehnyaRania said...

alahai.. kalau ada gel gamat emas boleh sapu tu. smga cepat sembug ye arfan.ciksu doakan dari jauh k.aamiin

Umi Qi said...

Terkedu baca tau...
Ya Allah, betullah apa ibu cakap cepat je dimakbulkan Allah...sbb tuh kita kena selalu ingat dan ckp elok2 jek kan...wpun dkt anak org pun kena ckp pun jaga2...umi Qi ambil iktibar dari cerita mama arfan tau...

Harap arfan cpt sembuh...

marlina sahar said...

Siannye dia..baru tahu ni kali pertama letK kicap klu xnk gelembung tu.

Suria Lekatlekitgurl said...

kadang2 kita dah jaga yg terbaik termampu.. kalau benda nak jadi jugak tak boleh nak buat apa2. budak2 yg nak membesar ni standard la calar luka kecil tu.. anak sy yg perempuan pun camtu jugak