Tabung

21 April 2015

2nd Pregnancy : Checkup today (17weeks)

Alhamdulillah arini baby aku dh 17w da..Minggu depan dah kena minum air gula..Sebabnya anak 1st big baby, tu kena minum awal sikit..adeh..Aku skrg dh tukar klinik..Dulu kat Presint 3..Lepas Presint 3 dah berpindah ke Presint 18, so sesiapa yg tinggal di Presint 5 kena start p Presint 9 plak..Dorg kata setiap presint dah dibahagi2 tugas da..So ikutkan jelah...


Pagi tadi sampai hampir pukul 9...Pukul 11 lebih nombor aku dipanggil...Melangut jugak lah..Dah la lapor gila...Kenapa aku xmakan dulu? Sebabnya aku xnak nanti masa timbang, berat aku naik banyak..Hehe..Bijak tak, bijak tak?? Dan preggy kali kedua ni memang berat aku xnaik sangat..Dah masuk 4bulan baru sekilo naik...Tu pon masa awal2 aritu menten dan juga turun..Takpelah, xmenjejaskan sangat pon..Sebab kalo tengok buku pink tu bwh 5bulan, kena naik 0.5kg je sebulan...Tak tahu la kalo baby dh besar nanti, selera aku bertambah plak..hehe.. Skrg ni memang kurang selera sikit..Aku memang takde alahan langsung kali ni..Masa Arfan dulu pon xde alahan sgt pon cume muntah sikit2 je..Tapi kali ni memang xde muntah langsung rasanya...Agak2 jantina berlainan ke? Hehehe. Wait n see.


Minggu depan juga aku kena repeat scan...Baby dh besar, rasa x sbr nak tgk dia..Aritu scan masa umo baru 2bulan lbh memang xnampak ape lah kan, kecik cenonet je..Hehe..Tadi masa nurse nak check jantung dia, sakit plak kat area perut tu..Maybe nurse tekan atas baby kot..Senak dia terasa sampai ke tulang belakang..Dah la lama nurse tu tekan, sabar jelah aku..Sebab x clear sangat bunyi jantung tu...Baby pon mcm x duduk diam, tu nurse terpaksa tekan lama2...hehe..Last2 mujur dengar jugak bunyi jantung tu.. Alhamdulillah, harapnye dia sihat2 je kat dalam.. Nurse tanya aku, ada minum susu tak? Memang aku xminum lah jwbnye sebab alasan, xnak baby besar....Nurse gelak je, tp dia nasihatkan aku kena jugak amik susu..Sebab nanti baby akan serap kalsium dari aku..Nanti x cukup kalsium bahaya jugak kan..Tapi kalau minum tamar tu agak2 ada kalsium x? hehe... nanti lah aku cuba minum susu dutch lady tu...


Ni nak tambah kisah pasal si abg Arfan..Malam tadi boleh dia sondol perut aku sekuat hati dia..Dia nak bergurau, bergelak2 bagai, dia p terjah mcm tu je kat perut, adoiii....sakit btl.. Risau je aku kalau baby pape..Tapi mujur xde pape kot.. AKu ni kalau jenis x kuat rasanya dh lama kot.......Mujur la jenis rahim kuat, baby pon kuat...Hehehe. Alhamdulillah...


Nak mkn durian masih belum tercapai..Sebab masih harga mahal..Agak2 bila harga durian tu nak turun ye?? hahaha..

7 comments:

NAZLIANA SI CUTE said...

kena tunggu lepas raya baru harga durian jatuh..kita lebih kurang ja tp awk kn minumm gula dh ek..kita bulan posa nnt hohooo

Anonymous said...

Alhamdulillah..aisyah pulak dah 20 minggu, hehhe... tp untung lah takde muntah2..btw, jaga kesihatan ye

Farah Waheda Wahid said...

semoga segalanya dipermudahkan yer... jaga diri...

Zai Zamree said...

take care ye...sonoknya lahai ngandung ni

~aSHa~ said...

harap sempat makan durian tu...
akak dulu cek up di presint 9..

lama tak ke ptjaya

NrlAidaHml said...

Aduhai..semoga baik2 aje ye cik cammy..arfan tengah melasak tu, kena berjaga lebih sikit ye..dia pun tak faham sangat..

arysha_fayyadh said...

Assalam mila,
he3
besala anaka lelaki lasak kan3