Tabung

26 April 2015

Bila Nak Start Jahit?

Ni otw balik Putrajaya dari Labis, Johor.. Balik kampung tanpa sebarang perancangan.Gila betul..Si husband lah ni.. Merajuk xdpt jumpa ayah dia ari Jumaat aritu trs sentap, nak nangis bagai..Entah nape angin jd macam budak kecik..Aku pon secara spontan ajak dia balik kampung.Dah kesian plak tengok..Takpernah nak tacing cmtu..Memang ngade sgt kan? hehe..


Ni kisah jahit aku..Mesin jahit dah beli..siap jahit tepi bagai tp hasil jahit bila ntah nak ada..Masa mula2 mesin sampai je semangat duk menerai ( try ) mesin tu hehe..


Ni balik labis, kebetulan kat sana ada kedai kain 1Malaysia, so aku p lah terjah sana..Beli kain pasang cotton yg murah2.. tp kain dia best jugak sejuk dan lembut xdelah keras kekung je..hehe..Aku ingat 1 nak buat jubah sebab corak jalur2 boleh nampak kurus..ekeke.yg ada bunga2 tu nak buat baju kurung.. Siap beli kain utk buat shawl lagi kau!! hahaha..Harap menjadi lah projek aku ni nanti.. 


InsyaAllah kalo menjadi taun ni dapatlah pakai baju raya buatan sendiri..ekeke..Dah lama.aku x tempah baju raya, bese beli siap je senang xpyh pk upah bagai..Lepas ni kalau dh pandai pk nak beli kain jelah.. Biasa tukang jahit ni baju raya sendiri ntah ke mana..so moral nye kne siapkan awal2 taun utk diri sendiri.Hahaha.. Poyo je kan, doakan aku berjaya menjadi tukang jahit nanti.hehe..Aminn.

4 comments:

Akupenghibur.com said...

wahhh 😄😄 tahun ini pakai baju jaitan sendiri

arysha_fayyadh said...

Assalam mila,
chaiyok3
he3

NAZLIANA SI CUTE said...

wahh nnt siap, interframe ja kita nk tgk cantik tak hijhiii

Unknown said...

Mesin jahit yumuda pun dah berdebu
hb je rajin nak jahit baju seluar yg koyak
siap demand suruh buatkan baju pregnant lg kat hb...hihi