Tabung

23 April 2015

Tesco Online

Semalam aku saje usha tesco online..Pestime kot aku buka tesco online ni.. Yang buat aku tergerak hati nak buka tu sebab nak check harga pampers drypers dan susu dugro yg anak aku minum...Bila tengok, harga murah lah jugak daripada kat kedai lain, so terus jari aku cepat je tekan bape kuantiti bagai terus checkout...


Mula2 tu mcm kompius jugak..Macam mana dengan penghantaran..Dah la arini dh jumaat..Kalau pos, cnfirm la minggu dpn baru dpt..Dah aku kompius nk bg alamat opis ke rumah...Mcm minggu lepas, aku order kat lazada ari Khamis/ Jumaat, aku ingat boleh la sampai ari Sabtu, so aku bg alamat umah...Sekali tu Isnin/ Selasa baru dapat panggilan drp penghantar cakap nak antar brg, memang la aku takde kat umah sebab keje..Dah jadi satu keje plak aku nak kena set time dgn penghantar tu p amik kat Mydin Presint 15...

Sbb tu semalam, bab address tu yang paling lama aku duk pk, kejap2 padam buat alamat umah, kejap2 padam buat alamat opis..hehehe...Last2 aku tgk cara penghantaran dia, kite blh pilih bila nak suh dia hantar...So dh alang2 tu, aku suh jelah dia hantar kat opis arini... Cara bayaran plak kena guna debit kad... Yg ada mastercard tu kan..Sbb dia memang x prefer bayar on9 ataupon cash... 

Tu aku nak tahu, service dia mcm mana..Ada tak sape2 pernah order on9 dgn Tesco ni? Ok tak penghantaran dia?? Dia ikut time yang kite mintak tu ke?? Masih menunggu ni..Smlm aku pilih jam 10 pagi - 12 tengahari..Kalau lah belian on9 Tesco ni menguntungkan aku dh xpyh pegi2 pasaraya kan, dan service dia pon cun je, memang aku continue je dgn cara mcm ni..Hehehe... Tapi dia kenakan service caj la RM3 jer...Ok lah tu kan..


Meh2 kongsi sape2 yg ada pengalaman belian online Tesco...nak tahu gak cmne.



________________________________________________________________________

UPDATE JAM 11.52am..

Nak cete pasal penerimaan barang Tesco...Yes!! Aku berpuas hati..Dapat yg tukang hantar tu baik..Td boleh plak kad debit aku buat masalah...2 kad aku pakai x boleh detect..Tanya kwn2 kat opis plak, masing2 xde kad debit...Jumpa abg opis kat lobi, tarik dia dtg kat lori Tesco, sekali tengok kad debit dia pon unseccessfull..Hahaha...Adoii..Time memerlukan dia xnak success plak...


Last2 driver lori tu try guna kad dia..Eh,eh..dapat plak detect...Macam pelik sgt di situ kan? Dah puas gosok cip kad aku tu masih xnak..adoii..Mujur gak aku ada cash..So aku mintak driver tu guna kad dia utk byr hasil tuaian aku tu then aku bagi dia cash..Hahaha. Selesai masalah..Tapi shhhh..jangan gtau sesapa ye...Hehehe..Sebenarnya driver tu kata benda ni salah .Tapi dah nak buat cemana, TERPAKSA.. takkan lah aku nak bg balik brg yg dh aku order tu...Aku dh malas nak p kedai beli benda2 ni..Dah jimat masa aku..Alhamdulillah mujur lah driver tu jenis bertimbang rasa dan baik hati..Dia nak tolong aku...Syukur2, akhirnya ada penyelesaian utk mslh aku hehehe...


So, lepas ni boleh la aku cuba lagi belian on9 Tesco ni..Hehe PUAS HATI!!.. tapi nak lepas ni nak mintak delivery kat rumah jelah time weekend.. Senang sikit..Takpayah aku usung brg masuk opis bagai...Berat weh..rasa mcm baby aku dh ke bawah da..hehehe..


So korg, kalo ada keinginan nak buat on9 tu, aku rekemen lah..Memang boleh dipercayai :-)

2 comments:

adkdayah said...

xpernah try lagi..huhu

arysha_fayyadh said...

Assalam mila,
macam teringin nak try jugaks tesco on9 ni :)