Tabung

28 April 2015

Kenapa Ada Perasaan Macam Ni?

Perasaan yang macam mana???

Pikir yang bukan2...

Tahu kan aku tengah mengandung..Macam mana keadaan baby dalam perut ni.. Cukup sifat ke tak, normal ke tak..Allahuakbar..Takutnya rasa.. Sebab aku ni ada la kwn yg fizikal x sempurna..Suami aku pon dikelilingi kwn2 yg OKU... Aku risau..Sebab suami aku ni kalau dgn kwn2 OKU dia, memang cakap main lepas je....Kan biasa nya org2 tua ni dia xbg kite cakap bukan2, time kite / isteri mengandung..Yelah takut kan kalau ape yg kite kata tu terkenan plak kat baby dalam perut..Nauzubillah..


Dah la masa scan smlm pon, tetibe doc cakap, scan ni xboleh nak detect anak awak normal ke x, kalau nak tahu kena p scan details..Padahal niat doctor tu cuma nak maklumkan yg scan biasa memang xblh detect normal ke x, tp aku ni dah pikir bukan2, ingatkan doc kata anak aku tak normal..Dari semalam duk pk, patut tak aku p buat scan details skrg?? Bila aku google, kebanyakan nye kata, mcm x berbaloi sbb baby masih kecik lagi..Tapi hati aku meronta2 nak tahu keadaan baby kat dalam ni..Patut kah aku???


Dah la aku terasa perut aku ni berat semacam je..Aku rasa masa Arfan dulu x macam ni..Ni baru 4bulan weh..Tp berat dia mcm dh sarat..Dah la besar dia pon semacam jugak.. Aku lupe smlm masa scan nak tanya berat baby berapa.. Dekat kertas scan tu aku x reti baca plak..Huhu...Adeh la..Aku buntu lah...Ada x yg sama2 ada masalah mcm aku ni? huhuhu..



Tapi aku berharap sangat2, baby ni sihat2 je dari segi mental mahupon fizikal..Semoga anak aku dilindungiNya dan dirahmatiNya...Semoga adik baby hepi kat perut mama ye sayang..Mama xkisah pasal jantina, mama cuma nak kamu sihat je..Aminn

9 comments:

Yana Yani said...

banyak fikir sangat mila ni =)
teringat saya masa mengandungkan anak kedua dulu, gitu juga
takut orang bunian ambiklah, tengah tidur pun bangun menangis
takut memanjang.

kena banyak cari kawan bercerita
takpun cerita dengan suami, luahkan perasan tu
nanti lelama hilang, yang penting tak usah fikir sangat
apa mila fikir tu kan, anak pun boleh rasa tau
cuba buat sibuk aje. elak dok fikir yang bukan-bukan ye
insya ALLAH semua selamat =)

Unknown said...

kita sama, yuyu pun 4bulan jugak :) yuyu pun sama kekdg terpikir benda negatif tuh .. tapi yg penting selalu berdoa moga2 anak kita keluar nanti sempurna sifatnya..insyaAllah

suria lekatlekit said...

Jangan risau, apa yang Allah bagi adalah yang terbaik untuk kita. Macam saya anak di lahirkan sempurna fizikal tapi dari segi perkembangan dia ada yang delay. Mula2 memang rasa risau tapi sekarang rasa enjoy jer.. Ujian yang Allah bagi tu buat kita semakin kuat berusaha.

Oh Lady said...

Bawa2 berzikir & istighfar . jgn terlalu fikir sgt2. Yg penting mohon doa PD Allah semoga semuanya cukup sifat sempurna & dipermudahkan bersalin. Ckp dgn suami elok2 jgn ckp main lps bw2 beringat hehe kdg kite pn xsedar jgkkan :)

Permata Malap said...

lepas solat,doa supaya anak yang bakal lahir sihat dan sempurna.in shaa Allah,tak ada yang berlaku.soal terkenan tu,tu semua mitos je.jsngan percaya sangat.cuma,dari segi cakap main lepas tu,memang kena beringat juga walaupun bukan dalam keadaan mengandung.

p/s:IbuNoey masa mengandung suka lilit tuala kat leher.alhamdulillah,anak lahir macam biasa,tanpa terlilit tali pusat.

Unknown said...

pregnant kali ke-2 saiz perut agak besar dari yg pertama. tu yumida baca kat internet. inshaAllah, moga yg terbaik terjadi utk baby kita. sihat walafiat, sempurna, bijak, beramal soleh..

ejulz said...

semoga dipermudahkan dan sntiasa sihat selalu..

Ahlam Miera Shafie said...

jgn duk fikir sgt.. bnyak2kan baca al quran..

arysha_fayyadh said...

Assalam mila,
insyaAllah semua OK :)