Tabung

19 April 2015

Wajah Putih Gebu dengan My Beauty Herbs Whitening Intensive Booster Skincare

Alhamdulillah tamat sudah waktu percubaan untuk produk daripada MyBeautyHerbs.. Selama sebulan kami ( 50 blogger yang terpilih ) diberi masa untuk mencuba sendiri keberkesanan Whitening Intensive Booster Skincare. Skincare ini terdiri daripada 3 jenis iaitu Soap, Night Cream dan Day Cream. 

Gambar Set Skincare

Untuk pengetahuan kawan-kawan yang masih belum tahu dan belum pernah dengar mengenai skincare ini, ianya mampu menggalakkan pertumbuhan sel-sel baru dan diperkaya dengan Marine Plant Stem Cell yang mampu menegangkan kulit muka si pemakai..

Skincare ini juga mampu memberikan kesan yang sangat cepat dalam masa 3 hari dengan penggunaan yang optimum, kulit yang gelap akan menjadi cerah..Selain itu, ianya mampu merawat kulit wajah yang bermasalah..Jerawat yang tumbuh juga akan cepat kecut dan 'mati', juga bertindak sebagai anti penuaan..

Di bawah merupakan pengalaman saya sendiri sepanjang saya mencuba produk ini.. Memang sangat sesuai dengan kulit muka saya dan saya betul2 berpuas hati.. Ditambah pula, sewaktu saya mencuba produk ini, muka saya memang tengah bermasalah dan produk ini mampu mengatasi masalah saya itu hanya dalam waktu sehari sahaja...Menakjubkan bukan?? Ini bukan rekaan, tapi realiti...Saya sendiri pon macam x sangka produk ni mampu memberikan kesan yang sebegitu cepat...So jom ikuti review daripada saya.


(GAMBAR SEBELUM)




Nampak kan, betapa teruknya muka saya sebelum mencuba produk..Muka jadi macam ni sebab tersalah pakai produk..Muka naik gatal-gatal dan pedih.. Habis merah dan menggelupas 1 muka..Tapi paling ketara adalah bahagian bawah kedua belah mata dan pipi...Memang tersangat merana time ni..Tapi memang kebetulan sangat2, semasa saya ada masalah kulit muka mcm ni, Kak Mialiana telah membuat satu giveaway utk produk muka..Memang tanpa pikir panjang saya terus join dan memang niat sangat2 untuk menang giveaway tu..Alhamdulillah sebab saya terpilih
 juga akhirnya..Hehe..

(GAMBAR SEMASA PEMAKAIAN)




Bangun pagi semasa mandi memang saya akan basuh muka dulu utk bersihkan muka..Pedih muka waktu membersihkan muka dengan sabun ni tp selepas beberapa hari pemakaian, dan selepas muka dah bertambah elok, tahap pedih tu dah makin berkurang dan bila muka dh elok, langsung dah takde rasa pedih2 tu...Selepas tu, saya memang pakai krim siang sblm pegi keje.Cream ni walaupon kecik comel je memang tahan lama sebabnya dia xperlu apply banyak2 kat muka sebab pakai sikit je pon dah boleh rata seluruh wajah, dah boleh mencerahkan wajah kite yang kusam tu jugak..Memang awesome sangat. Dah la cream dia halus je, senang nak bagi rata kat muka..Cream malam tu pula saya pakai sebelum tido..Dah la bau wangi, memang segar je rsa waktu pakai tu..hehe..rasa mcm nak makan pon ada..Tapi yg paling saya puashati pasal cream malam ni sebabnya dia tak melekit..apply kat muka pon memang sgt mudah...Awesome lagi sekali!! hehe

(GAMBAR SELEPAS)


( No efect 360 ye - di waktu pagi masuk2 keje hanya pakai day cream dan bedak powder johnson & johnson only)



Time ni dah beberapa minggu saya pakai Whitening Intensive Booster Skincare ni .. Sebenarnya cream malam dan sabun tu yang lebih membantu saya dalam membaiki kulit muka saya untuk menjadi normal seperti biasa..Sebabnya dengan 1 malam je saya pakai cream malam tu kan, bila bangun pagi esoknye.. Merah2 di muka saya dh kurang, gatal dan pedih di muka juga berkurangan..Serius saya memang takde tipu...Saya sendiri rasa terkejut, tak sangka dalam masa yang singkat dia boleh membaiki sel-sel kulit muka saya yang bermasalah tu..Bila bangun pagi basuh plak dengan sabun dia, memang sangat2 segar.. Sabun dah la bau wangi, banyak buih..Tak perlu gosok banyak pon memang dah berbuih..Cuma yang ruginya sabun nya jenis mencair..Kalau seketul tu di cadangkan potong lah samada kepada 4 bahagian atau 6 bahagian sebab kalo guna seketul sekaligus memang cepat habis..Memang sayang nanti..Hehe..Aku sebab dapat free so aku memang cuba seketul terus, so cepat lah habis..hehe...Tapi memang puas hati..SERIUS!!

Dan yang buat aku lagi percaya dengan produk ni, semasa sapu sabun dia kat muka tu kan...Terasa tau sabun tu bertindak balas dengan sel-sel kat muka aku sebab bila apply je, muka aku terasa sangat2 pedih...Aku rasa kalau kulit normal takde rasa pedih kot..Tapi sebab kulit aku tengah bermasalah so dia bertindak antara satu sama lain, memang bertabah jelah aku setiap kali cuci muka..Pedih2 tapi sedap..Hehehe..Asalkan muka aku boleh kembali normal seperti biasa, sekejap je pedihnya pon... Lepas dah bilas tu muka jadi bersih dan nampak lebih tegang dan lembut...

Aku pakai produk ni memang xde masalah penggelupasan langsung...Tak mcm sesetengah produk, biasanya akan ada penggelupasan kan?? Alhamdulillah...Suami aku pon terkejut bila tengok muka aku dh x buruk dah..Hehe...Budak2 opis aku pon sama, mcm pelik lah kan..sebab sblm tu muka aku memang teruk, sampai aku nak jumpa org pon aku malu..Sebab kalo yang jumpa tu mesti tanya kenapa jadi mcm tu..Hahaha..Mujur lah cepat jumpa 
Whitening Intensive Booster Skincare ni.. Kalau tak, aku xtahu lah muka aku blh elok mcm skrg ke tak lagi...Alhamdulillah sangat2..


Memang aku REKEMEN sangat lah produk ni tau..


Korang nilai lah sendiri macam mana rupa muka aku..Nampak lebih muda, lebih cerah, lebih sihat dan halus..Hehehe..Licin pon ye jugak...Kalau muka aku xde masalah mcm ni, mungkin aku susah sikit nak bagi perbandingan kan, tapi bila aku ada masalah mcm ni , memang terbukti lah produk ni sangat2 berkesan...Dapat membekalkan mineral, nutrisi dan asid amino.. Dan yang terakhir kan, yang aku perasan lah jugak...Produk ni mampu kecutkan jerawat dengan cepat..

Sebab aku ada sebiji jerawat kat dahi, tp dlm masa sehari dua, jerawat tu dah kecut dan tak sakit da...Tapi aku lupe plak nak ambik gambar tang jerawat ni tapi aku memang perasan pengecutan jerawat tu lebih cepat daripada biasa..Hehehe...



Ini adalah antara pengalaman realiti aku dengan produk skincare daripada MyBeautyHerbs. InsyaAllah aku akan continue dengan produk ni je lepas ni..Kalau dapat jadi agen pon bagus jugak..Hekhekhek...Takde yang tipu, melainkan benar2 belaka..


PENGAKUAN :

Perubahan Sebelum :

- Kulit kusam, tidak bermaya
- Tona tak sekata
-muka merah-merah, gatal dan gelupas
- jerawat 


Perubahan Selepas :

- Kulit lebih halus, licin dan lembut
- merah2 dimuka telah hilang 
- kulit lebih cerah tanpa pemakaian sebarang bedak/ mekap
- Penggelupasan kulit hilang












Giveaway Whitening Intensive Booster Skincare : Review Produk dianjurkan oleh blogger Mia Liana dan ditaja sepenuhnya oleh My Beauty Herbs. Untuk mengetahui preview dan hadiah giveaway, sila klik SINI.





13 comments:

NAZLIANA SI CUTE said...

all the best

Cik Nor said...

all the best..:)

yoorinmelacolea said...

kagum jappp... allergic ke sebelum ni.. tp okey laa, mujarab jugak produk ni kan.. good luck dear.. =) http://yoorinmelacolea.blogspot.com/2015/04/wajah-putih-gebu-dengan-my-beauty-herbs-whitening-intensive-booster-skincare.html

AtieYusof said...

All the best.. mcm best je produk ni..:)

Sally Samsaiman said...

semoga bertuah ye nanti! insyaAllah...

Sally singgah usha entry :)

Unknown said...

memang ketara bezanya...tahniah..dah selesai masalah kulit tu...

Shad said...

wah, terbaiklah kesan sabun tu dengan akak.. tahniah sebab dah berjaya sihatkan kembali kulit muka... :D

norhasnizakhalid said...

Makin cun awak dear...

MAY said...

wah..sekarang dah rajin update blog ye..tgk tiap2 mgu byk entry..syabas2.. ;)

Amelia said...

wah. baguslah nampak sangat perubahan. nasib baik kalini okay kan kak :)

good luck ye

NrlAidaHml said...

Wah memang nampak sangat perubahannya..best lah produk ni..mesti serasi dengan cik cammy..

Mia Liana said...

Salam... Terima kasih sudi hantar entri review ini di

http://www.mialiana.com/2015/04/giveaway-whitening-intensive-booster.html

Entri ini layak untuk ke peringkat seterusnya di

http://www.mialiana.com/2015/04/giveaway-whitening-intensive-booster_27.html

Keputusan akan diumumkan pada 11 Mei 2015.

Gud luck (^_^)

- Mia Liana -

Mar Mansor said...

nampak keberkesanannya...main berseri-seri