Tabung

06 April 2015

Arfan - Makan Sendiri Jer

Arfan dah genap 2tahun..Dia mula makan sendiri masa umo ( aku tak ingat ) hahaha.. Tp awal jugak la dia nak makan sendiri.. taknak org suapkan..Aku rasa dia jd mcm tu sebab terikut dengan kawan2 msa duduk dgn pengasuh..Aku agak jelah ni..sebab Arfan ni memang mudah sangat..sangat2 mudah mengikut org..Walaupon dia tgk sekali je org tu buat sesuatu kan, dia dh blh ingat..risau btl aku..hehe.tapi stkt arini xde lah benda pelik2 yg dia buat..Selalu buat aku n husband gelak dengan gelagat dia..suka joget2, lepas tu siap buat gaya..Aku agak gaya tu yg selalu dia tgk dlm youtube..ada budak matsaleh nyanyi lagu ABC sambil joget2.. hahaha..


Eh2, aku rsa mcm aku dh melalut ni..nak cete benda lain tp tls lain plak..adeh..bab Arfan ni mmg byk je rsa nak cete hahaha.. Ni kisah semalam la..Aku p kedai makan.. Lepas tu Arfan memang makan sendiri..Lepas tu ada lah pakcik tu dgn kwn2 dia teruja plak tgk Arfan makan sendiri..Sebab dia makan elok je..duduk diam je..hehe..Pakcik tu ingat dia dh besar,bila cakap 2tahun dia mcm x caye. ekeke..kami gelak jelah.. Arfan kalau makan memang x nak berdiri..dia suka duduk je walaupon pinggan tu lbh tggi dari mulut dia..kalo aku suh bdiri pn dia xnak.. dia sanggup susah2 nak masukkan makanan dlm mlt pn..dulu msa mula2 pandai makan sendiri dia mmg makan berdiri tp sejak duduk taska ni dia mcm dh berubah...mmg dia dh xnak berdiri da. hehe. baguskan? maybe kat taska makan kat bawah so duduk tu dia jadi terikut. Alhamdulillah...


Org2 kat kedai tu mcm suka lah tgk dia. sebab x banyak ragam TIME makan..kami pn senang je bila nak makan.hehe.. 

Tapi bila bab main, berjalan2 mmg kalah la..Td bwk p klinik checkup 2tahun.. mmg x menang aku nak melayan.org dlm klinik pn pening tgk dia..Aku pn pelik sebab dia aktif semacam je arini..biasa xdelah mcm gtu. hairan sungguh hehe...Aku rsa mcm nak blk je td..lama sgt tgu nak checkup.tak tahan nak melayan dia..Main kejar2... dh la risau takut dia tolak budak2.. dengan risau tkt dia main kat tepi2 palang..palang dh la mudah je muat2 dia..Ish takut nak bayangkan.. Mujur lah aku jenis kuat..kalo org jenis x kuat, tgh preggy mcm gini bahaya jugak tau..



4 comments:

Diana Rashid said...

Bagus la..makan sendiri..anak saya umur 2 tahun lebih masih makan bersuap..heheh..yang umur 8 tahun pun dok suap lagi..ekkekek

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam mila,
budak lelaki memang lasak kan3

~Aida@MommyJauhari'sMedina~ said...

Dia aktif tu sebba nak dapat adik tu..nak perhatian selagi boleh..layankan aje ye Mila..nanti dia ada adik tak boleh bermanja dah..huhuhu..Tapi pandainya dia nak makan sendiri..Akak tak bagi lagi anak2 makan sendiri..sebab bersepah..hihihi..

Macikz konah Ias nur hidayahI said...

uplah gambar terkini arfan =)