Tabung

25 March 2015

Dah tahu dah penyebabnya

Adoi doi doii....


Pedih dan gatal balik muka aku..Baru je baik, dh jadi balik.. Rupanya aku xboleh pakai produk Safi Rania Gold...Patut lah aritu muka aku x elok2...ish3.. Bahaya sungguh..

Aku dah lama beli pelembap Safi Rania Gold dan krim dia..Tapi krim tu aku dh x pakai da..Sempat pakai bape kali je..Xluak langsung pon ... Pelembap pon blh kira aku pakai bape kali..

Kiranya dah 2,3minggu gak la aku stop pakai pelembap tu sejak aku dapat produk free dari Mybeautyherbs tu...So lepas pakai produk tu, memang muka aku dah jd elok balik..So aku saje2 lah pakai pelembap Safi tu arini sebab biasa muka aku kering je kan kalo xpakai pelembap..konon nak bg lembap la muka sblm pakai Day Cream MyBeautyHerb tu.. Sekali amik kauuu..Lepas pakai tu terus rasa pedih dan gatal...Terus jadi bengkak balik muka, merah2 mcm sebelum ni..Gila betul...Rupanya benda ni penyebab muka aku x baik2 dulu.. Dahsyat betul yer..Mujur ada produk MBH tu...boleh pulihkan muka aku balik..


Aku dh nekad dah xnak guna lagi pelembap dan krim tu..Td dh siap lelong kat grup wasap tanya sape pakai ..Hehe..Mujur ada kakak opis ni yg guna..Yelah nak buang mcm tu je sayang plak sebab memang banyak lagi x guna...Aku bagi free je..Daripada membuang lagi membazir kan...Mujur lah aku jumpa punca kenapa muka aku jadi mcm ni..Adeh.. 


Tak sangka plak muka aku alah dengan Safi nih..Dulu2 masa skolah menengah, produk Safi ni lah yg aku duk pakai..Hehe..Ke Gold ni ada ramuan pelik2 ye?? Taubat dh xnak pakai produk Safi hehehe...Setahu aku sblm ni muka aku jenis boleh je pakai produk pape pon...Tang Safi blh plak dia buat hal yer..Ke sebab alahan mengandung jugak??? mcm tak je..



4 comments:

Safirul Amar Bin Hj. Azmi said...

lain padang...lain belalangnya...mila..

sama macam baby...kena betul betul susu yang metching dengan baby...

Takpe..mana tahu produk lain..akan membuatkan kulit lebih ok..

CUbalah Qu Putih...barulah putihhh

:)

Anonymous said...

haaaa.. bahaya tu.. sib bek ada produk yg bleh cover..

Unknown said...

mungkin la sbab mengandung tu..cer nanti pklinik masa check perut tanya nurse..

Masya said...

lah ye ke.. mujur sy pakai okey alhamdulillah baik pencuci scrub dia sampailah serum tp sy mmg x pakai pelembap dia hihihihi ....