Tabung

19 March 2015

Jantina...Agak2?

Kawan-kawan aku sibuk je tanya, agak2 yg kedua ni jantinanya ape? Ada rasa mcm kelainan ke atau instict x dpt anak ape nanti? (Aku xtahu ejaan btl instict tu tp aku arap korg phm ape aku maksudkan..haha.mls nak google) 


Setakat ni aku belum ada ape2 perasaan lagi kat kandungan aku ni samada laki ke pompuan.Tapi kalo tanya aku, aku nak laki2 hehe...Takpelah sm dengan Arfan pon..Arfan ada kwn sikit nak main nanti..ekeke..Ada yg pelik bila aku cakap aku nak laki2 AGAIN.. AKu senyum jelah..Ada lah tu sebab2 kenapa aku nak anak laki2 hehehe...


Aku sebenarnya dh lama tau x jaga baby girl...Aritu p lawat anak makcik, dapat baby girl, sekali baby tu berak plak..Aku dh macam xreti nak handle..Sebab pompuan ni kan mcm rumit sikit nak basuh celah2 dia tu..aku takut nak korek2 kang tertusuk plak....Dh terlalu ramai anak buah lelaki tu yg jadi mcm kekok..Last aku jaga baby girl, anak kakak aku rasanya 20 taun lepas...Memang ada anak buah girl lain tp aku x jaga betul2 sebab masa tu aku dh start masuk keje dalam Kerajaan dah...So bygkan lah..Hehehe...



Tapikan kalau kata yang kedua ni aku dapat girl, aku tak kisah pon..aku terima je apa rezeki yang Tuhan nak bagi....hehe..


Tapikan aku rasa aku preggy skrg ni mcm sm je dgn Arfan dulu... Takde alahan yang teruk...Tp Arfan dulu ada jugak muntah2 kerap tp yg ni, blh dikatakan langsung xde..Tak tahu la kenapa hehehe....Jeng..jeng...jeng...Alhamdulillah jugak kan, kalo tak masak jugak nak ulang alik p tandas hehehe...Cumanya aku mcm xde selera nak makan sangat...Ari2 aku timbang berat...Masa buka buku aritu 58.1kg... Semalam timbang 57.6kg... Turun la sikit...25hb nanti ada next checkup, harapnya x naik banyak la...Kena timbang sebelum makan, klo dh mkn baru timbang memang confirm naik mendadak...walaupon minum air dgn roti je pon blh naik 1kg lebih tau...huhu....Tak mo, tak mo...



Mengidam?? Pon aku takde lah mengidam pelik2 lagi..Arfan dulu pon xde pelik2 jugak..semenya yg senang2 je nak dpt.. Skrg ni aku nak makan durian, nak mkn laksa Terengganu..Pastu kuih tepung bungkus...Laksa terengganu tu dah janji dengan kakak aku nak mintak dia buatkan walaupon dia sendiri pon xpnh buat hehehe..Aritu aku dh tanya resepi dengan Ma aku..memang senang je cara dan bahan dia, tp tu lah org kata air tangan tu...Takut tak sedap plak bila aku buat sendiri hahahaha...


Durian plak skrg ni bukan musim nya, memang harga cekik darah la weh...Jumaat lepas aku p pasar tani, bila nampak durian rasa kecur2 je ailio ni...Bila tanya harga dia kata sekilo RM30...Perghh..Dh klo nama durian, tentu2 la berat..AKu try pilih sebiji yg kecik..Amik ko RM40++ .. Terus xjadi aku nak beli....Kalau betul2 tengah sarat aku terpaksa gak beli..Ni masih baru so masih ada banyak masa untuk aku makan, tunggu musim dia dtg baru sdp nak mkn ..mkn byk pon xpe..Hehehe..Org longgok2 je rm10 kan??? Masa Arfan dulu pon aku mengidam gak durian hehe...Siap beli yang mahal lagi..Tak ingat da masa tu tengah musim ke x, tp mmg mahal gak la..nikmat bila dapat makan hehehe.. Adik Baby, sabar ye nanti kita makan.



p/s : Tak sangka rupanya ada juga blogger yang hampir2 sm dgn due date aku..Hehe..Slmt berpantang berjemaah ye kita nanti..ekekeke..


7 comments:

Nieyla Nadia said...

Singgah pagi..
Salam Jumaat..

Unknown said...

xpe..pompuan ke laki asal sihat ye dok... tapiii kalau ade rezeki kite lak kite nak boboy...hihi sebab 1st dah girls...tapi boboy org kate kena jage lebih sikit sebab takut tang tuttttt tu masuk angin...yeke?

NrlAidaHml said...

wah..tak tau pun Mila mengandung..Tahniah dear..Alhamdulillah kali ni takde alah..kalau tak, penat jugak..bg akak,anak pompuan ke laki tak penting..yang penting cukup sifat n sihat..jaga diri leklok ye..

Aisy Nasiha said...

Wah.. dah lama xdatang sini dah nak tambah ahli ya.. tahniah.. jaga diri baik2 .. anak kita gak ya.. mana2 pun ok asalkan jadi anak yg baik dan soleh..

drshikinzainal @ ekin said...

Saya pun kekok kendalikan anak buah gegirl masa dia poo semalam. Maklumlah anak tiga2 boys.

adianiez AIDA said...

lelaki? alhamdulilah arfan ada geng.
perempuan? alhamdulillah da sepasang anak :)

apapun moga selamat ekk bersalin :)

arysha_fayyadh said...

Assalam mila,
lelaki ker pompuan ker
semua rezeki kan3