Tabung

22 March 2015

Perlu ke twin stroller?

Twin? Stroller??

Ececeh macam lah nak dapat anak twin kan? hehe..

Tak, tak...tak...sebenarnya anak aku dlm perut ni hanya lah seorang ye?? Dh tu buat ape aku sibuk nak beli stroller twin, ye dak?? Hehehe...Mengada betul..

Macam ni cete dia...

Aku skrg ni kan, kalo keluar pegi mana2 memang aku letak Arfan dalam stroller..Stroller tu memang hari2 aku guna...Kalau nak g keje pon aku pagi2 bwk stroller letak Arfan dalam tu sampai la masuk dalam kete..Kiranya kalo xde stroller ni, memang patah kaki aku tau..Memang 1 keperluan yang sangat..sangat..sangat perlu BAGI AKU..


Cuba bayangkan kalau nanti anak dah dua..Mcm mn aku nak handle 2 org kalau dorg tido?? Takkan nak tinggal salah sorg kat umah sendirian lepa stu p amik yang sorg lagi dlm kete? Haih...x terbyg la..Xsanggup aku nak tinggal2 mcm tu..Tambah2 bila tingat satu kes taun lepas yg anak dia jatuh bangunan sebab kena tinggal sorg2 mcm tu lah walaupon dlm masa yang sekejap...Nauzubillah...

Itu yang membuatkan aku sampai terpikir nak beli twin stroller..Senang nak bwk g mn2..Lagi pon klo nak p jenjalan pn senang..Letak je dua-dua dlm tu, so aku xde lah risau sangat nak kawal Arfan tu..Mn blh aku nak bwk stroller lagi, nak tgk Arfan lagi ( klo kata aku biarkan dia jln sendiri ) ..So jalan mudah nampaknya aku memang kena ada stroller twin tu..Dah mcm beranak twin plak ye? hehehe... Lucu plak..



Jawabnya lepas dh keluar Adik Baby ni, aku kena buat perancangan yang bebetul lah..Dh xboleh nak ada anak lagi dlm masa yang terdekat..Kena tunggu dua-dua tu paham dan matang dulu..ececeh matang plak...Kalo 4 tahun kira ok lah kan si Adik Baby tu... Tapi ape pon semuanya rezeki dari Dia....Dia tahu apa yang terbaik untuk hambanya kan?? hehe.


Ada jugak sesetgh org kan, klo jumpa ngan aku kat lift bila tgk Arfan masih dlm stroller, dorg mcm pelik...Siap tanya dh blh jalan ke blm..hehe..Sebab bagi dorg Arfan tu dah besar buat ape letak dlm stroller lagi kan? Hehe..Pandangan org, aku xnak amik pusing..Yang pasti aku tahu kenapa aku buat mcm tu...Arfan pon dia okey je duduk dlm stroller. ALhamdulillah..Dia xpnh lah buat perangai nak keluar dari stroller tu.. Dia pon suka kot xpyh penat2 nak berjalan..Hehehe.Nak tido pon mudah..Aku dh xlarat nak dukung dia..Klo dukung skjp tu pon dh mengah tau... Sebab tu aku prefer stroller tu kena ikut aku ke mn2 je aku pegi..Guna x guna lain cete..Tapi dari parking hingga naik umah aku memang confirm guna hehe..AKu x suka bg dia jalan sndiri sebab takut nanti dia jalan menonong je...Tp pnh jugak aku bg dia jalan sndiri stkt ni ok lagi lah..Bila aku suh dia pegang tgn aku time jln tu dia ikut lah..Takde lah nak berkejar2 sgt..Tapi kat mall aku xde keberanian lagi nak bg dia berjalan sendiri hehehe...


Lain org, lain cara kan... nanti lah pk blk mcm mn bila Adik Baby dh keluar nanti hehe..

7 comments:

Siti Sharini said...

salam haiii
beli je kalau dah perlu kan kan

~aSHa~ said...

betul jugak..xkan nak kena tgl sorang amik sorang yg lain plak...mmg hati mak tak tenteram tgl anak sama ada dlm kete atau rumah kan

Farah Waheda Wahid said...

kalau dah macam tu keadaannya rasanya perlu tu...

adianiez AIDA said...

teringat dulu masa anak2 dara aida kecik baby lagi.
bawa 2 baby, best but kelam kelibut la ha ha...
one thing, sampai anak 3, aida kurang guna stroller.
izzat pun sampai umur dia 2 tahun, stroller dah dia x nak naik.
hu hu hu...

Cikna said...

Ok je klu nk beli stroller, atleast boleh letak barang sementara nak tggu adik tu kua.....;-)

Unknown said...

beli je..lagi pun senang kalau nak jalan2..nak tido la apa,baik beli stroller twin tu..

arysha_fayyadh said...

Assalam mila,
si fayyadh sampai sekarang dah 3thn lebeh pun iols boh dalam stroller hokeyh
takdak yang pelik pun haaaaaihhhhhh