Tabung

06 March 2015

Kisah Towel

Pasal tuala pon aku nak tulih kan? adoiii... Tak tahu nak kata geram ke apa.. Ni kes towel anak aku la..Dia kan dah duduk kat taska..Memang aku tak tulis nama anak aku kat towel tu sebab selama dh 2bulan lebih anak aku duduk ctu xpnh plak ada masalah ni.. Masalah tertukar tuala budak...

Aku tak tahu sistem kat taska tu macam mana utk pakai towel budak ni..Sebab taska ni hari2 bawak balik towel..So bagi aku, xpatut kot ada mslh tertukar towel ni..Lain la kalau jenis towel sekali seminggu je bawak balik...Aku dlu pnh keje taska..yg jenis bwk blk towel seminggu sekali, tp xpnh pon ada masalah ni..Walaupon xde nama, tp kami blh cam towel budak...


Tu bila towel anak aku blh tertukar aku rasa hairan...Dia kumpul2 longgok ke towel tu time mandikan budak? Memang x alert lah nampaknya kalo mcm ni..Kes ni bukan terjadi arini tp sejak ari selasa lepas lagi...Dlm sehari aku dh remind 2,3x da suh tukar towel tu..Dia balas OK KAK.. aku ingat setel lah...Tp bila balik umah tgk2 towel tu jugak yg dia ltk...aku xphm la..


Esoknya aku remind lagi... dia balas jugak benda yang sama...tp masih sm bila balik umah..Yang aku lagi hairan, takde ke ibubapa yg mengadu ckp towel anak dorg tertukar? takkan aku sorg je yg mengadu? Ada jugak ke jenis ibubapa yg x cakna? terima je apa yg cikgu bg?  takkan la x cam towel anak sendiri..Kalau ada yg mengadu mestilah cikgu dapat detect towel anak aku tertukar dengan budak mana..Aku xpaham betul lah kalau ibubapa jenis mcm ni..


Arini kes aku maaih x setel jugak..Balik2 tadi aku tengok towel budak lain plak dia letak...Ntah towel budak mana plak yg dorg letak..Pdhl dlm mesej aku dh 2,3x cakap towel anak aku kaler PUTIH..tp yg dia masukkan dlm beg anak aku kaler PINK... aku xtahu aku yang rabun warna atau apa..hehehe..adoiiii...


Aku dh mesej cikgu td..Dia pn mesti pening..tak tahu nak cari budak mana lah dorg tertukar..Kat sini lah peranan ibubapa..Patutnya dorg kena alert..kalau towel anak dorg lain dari sepatutnya.Sebab cikgu jaga ramai, so dorg mesti xtahu nak cri yg mana 1 towel kan..ntah la aku..nak ckp ape pn aku xtahu lah...Cuma 1 silap aku, sblm balik tadi aku tak check dlu towel tu sebab ak pon lupa pasal towel tu...Isnin depan kalau masih jugak x setel, aku anggap halal jelah towel anak aku tu..Sape2 yg terambil kalau rsa bertanggungjwb dorg akan pulangkan  semula..


Pening..pening...

6 comments:

Kathy R'bain said...

Eh.. Boleh pulak macam tu kan sis?

Amy J said...

agaknya banyak benda dia buat sampai dia terlupa tak... tak tahulah.. masalahnya kita dah gtau banyak kali kan, patutnya dia wat la apa yang patut dibuat..

Amy J said...

btw, lawa font entry sis ni ^^,

ummi aqilah (LM) said...

Sah2 dorang main pki je towel ntah sape2. Main tibai je kot. Klu x .. X kan tertukar . Huhu


P/s: psl scan tu mmg doc bg tarikh suruh akk dtg smgu lps kluar wad. Utk baby pkr kanak2 yg cek tgk ada jaundis ke tak.. Utk ummi doc cek jahitan, cek rahim.. Pastu scan. Tu yg nmpk darah beku tu. tak sakit pun perut sgt. Cuma rasa sesekali mcm rasa senggugut tu. tp x kerap.

Alang2 dia dah scan bagus gak. Blh akk pastikan sblm abis pantang darah beku kluar smua. Yg penting ubat doc bg akk kena abiskan kan. Mls nk pikir rahim ada darah kotor lg jd kulat la apa la pasni.

Suria Lekatlekitgurl said...

ada nama pun tertukar lagi nampak sangat jenis main longgok2

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam mila,
kan3
memang ada jenih manusia yang ambil ringan
iols pun kalo bukan barang iols mesti la pulangkan kan3
takkan nak tunggu orang mintak baru nak bagi balik