Tabung

11 March 2015

Muka Makin Buruk

Aku tak tahu nak kata apa dah dengan muka aku ni..Aku tak pernah bercerita pasal muka aku sebelum ni...Tapi macam nak kena jadikan ianya sejarah la di kendian hari kat blog aku ni..Lagi pon dah makan masa lama, tp masih x sembuh2 jugak..Ini semua memang silap aku jugak...Gatal sangat..


Malu aku nak tunjuk rupa aku skrg..Memang teruk...Macam orang berkurap dah jadinya.. Nauzubillah...Penuh 1 muka merah2 bertompok besar plak tu....Dia gatal dan jugak pedih..Bila gatal, xboleh nak garu..Apa perasaaan ko agak?? Aihhh geramnyaaaa.. So aku just boleh tepuk-tepuk tampar manja jelah kat muka ni nak bg hilang gatal dan pedih tu..


Derita??? Tak usah ditanya..Memang sangat derita..Kena air pedih, kena pelembap pedih.. Tp aku terpaksa jugak pakai pelembap..Takkan la dtg keje, dengan muka langsung xpakai pape..Kang org ingat aku baru bangun tido plak x sempat mandi huhuhu...Aku pakai bedak debu johnson baby tu jer..Memang xpakai bedak2 compact ni...Lagi mengerutu nanti muka aku..


Kisahnya bermula..


Lebih sebulan yang lepas....Pagi kejadian, aku dapati krim yang aku duk biasa guna tu dah habis...Aku memang lupa nak beli stok krim lain..So aku dengan langkah yang sangat 'bijak' p selongkar laci meja solek aku tu...Duk selongkar2 tu aku terjumpa la 1 pelembap/ krim ni..Namanya produk tu Syahirah...Yang dulu si Anzalna penah jadi duta dia kalau x silap aku..ke sape ntah hehehe...So aku pon apply kat muka selama 2 hari tau... Bila masuk hari ketiga...Muka aku dh start naik tompok2 merah...Aku terus stop pakai krim tu...


Aku ingatkan bila aku dh stop tu tompok tu akan hilang la dalam seminggu dua macam tu kan..Rupanya sangkaan aku meleset jauh tersasar sekali....Tompok tu makin membesar dan merebak ke bahagian muka lain...Muka aku yg dlu tulus mulus, dah jadi menggerutu..Hodoh, merah bertompok...dan memang ngeri bila org melihatnya..Aku sedih ..Tapi nak buat mcm mana..Nasi dh menjadi bubur....Silap aku sendiri sebab pakai barang dah lama..AKu syak produk tu dh tersimpan dalam laci tu hampir 2tahun lebih..Kihkihkih.. Gelakkan diri sendiri...Adoiii...


Dan natijahnya sampai skrg aku terpaksa tanggung..Dah lebih sebulan wehh.....Apa patut aku buat?? Minggu lepas aku tengok mcm dh nak baik, tp tetibe je jadi gatal balik..Bila time gatal tu memang muka akan jadi merah semerahnya la..Merah tu jadi timbul tau...timbul mcm bengkak....Dh la siap pakej denyut2...Adehh....


Aku sampai skrg masih x g klinik..Sbb aku ingat dia blh baik sendiri...Aku skrg pakai pencuci muka pon tidak...Aku tak tahu la apa nak jadi dengan muka aku ni..AKu harap xkan ada yg serius....Please la muka...Baiklah kamu dengan sendiri wehh..kasihanilah tuanmu ini.. Huhuhu.....Aku nk suh anak aku cium pp pon, terpaksa pk banyak kali..Risau takut ada kuman ke apa kat pp ni masuk plak kat mlt anak aku...Arghh


Stresss..

Stressssssssssssssssss...

13 comments:

Farah Waheda Wahid said...

pergi klinik mila... jangan biarkan dapatkan nasihat doktor...

Anonymous said...

Kena dapatkan rawatan sis..

Suria Amanda said...

better pi jumpa pakar kulit...duk area mana? kalau area PJ akak suggest Klinik Dr Dharan..ni no tipon 03-7957 7455

Vee said...

Ya.. Better pegi clinic, check kat doctor. We never know..

Zai Zamree said...

kena jmpa pakar kulit cmni...

kami brg dh buka 2 thun msti buang wlaupon br pkai ckit...tkut jd cmni la

Unknown said...

Aih..jangan tunggu2 lagi..pi klinik..sekurang2 nya doktor boleh bagi cream sapu ka..dari dok biar ja lagi susah..tambah2 bila tengok tak dak macam nak elok pun..

drshikinzainal @ ekin said...

Siannye, mila.
Harap muka okey cepat.
Pernah jadi kat saya juga..
Pakai eye cream yang lama x guna...
Lepas tu kelopak mata punyelah gatal berhari2.
Tobat xmo buat lagi.

Deanna Morni said...

huihh...siannyer...kena g klinik utk rawatan lanjut...

arysha_fayyadh said...

Assalam mila,
laaaaaaaaaaaa...
semoga cepat baek naaaaa

Maria Firdz said...

Recover dgn bhan semula jadi... cnthnya timun dan tomato...buat masker...

OKje said...

Ohhhh inilah kisahnya, tu yg suka tu dpt hadiah dr Mia ye.....
Allergiklah tu agaknya. Napelah tak gi klinik dik oiiii....Kan dah teruk jadinya

NrlAidaHml said...

kesiannya Mila..hopefully dah sembuh n hilang dah tompok2 tu..bahaya jugak kan kalau kita simply pakai jenama pape..tak serasi memang abislah muka kita..huhuhu..get well soon k..

izzeyda said...

better pergi klinik.. sebab lama sangat tak mau ok..