Tabung

05 March 2015

Semalam Macam Kena Rasuk

Malam tadi kan, aku tak tahu apa kena dengan aku....Kesian Arfan asyik kena marah je.. Ntah la rasa nak marah je malam tadi..Dia pulak buat benda aku tak suka..Pada awalnya memang aku dh larang , dh cakap baik2..tp dia xnak dengar... BUdak kecik tu kan bukan dia reti bahasa sangat...Memang aku tahu aku tak patut marahkan dia, tp macam aku cakap tadi lah, xtahu kenapa mcm nak marah je..Padahal sebelum ni aku boleh je brelembut dengan dia..

Arfan ni pesen dia memang suka sangat2 buka tutup peti ais...Ada je benda yang dia nak amik dlm peti ais tu...Kadang tu dia saje2 je buka..Lepas tu tutup balik...Memang stress.. Kalau rosak peti ais tu mcm mn?? Aku x mampu nak beli baru lagi..Hehehe... 

Tapi semalam dia buka dia amik air susu HL tu..Selama ni dia memang x minum air2 segera macam tu..melainkan air yakult / vitagen dan seangkatannya....So aku bagi jelah dia minum dalam cawan..Lepas tu aku masuk dapur...Aku suh dia minum la kat meja makan tu.. Tapi tahu apa dia buat? Dia celup tangan dia dlm air tu lepas tu dia tuang air tu atas kerusi...Adoiiii.......Geram sungguh...Memang kena jentik la telinga tu dengan aku..Menangis lagi...Dia pandai tau...Dia nampak aku datang kat dia, cepat2 dia amik cawan tu lepas tu dia buat2 minum air...Dia xnak aku marah..Lepas tu badan menggelitik sebab dia mmg x suka susu HL tu..Pandai sangat berlakon..Tapi tetap jugak kena hentik..Sape suh tuang air atas kerusi....


Lepas tu buka beg dia..Dia keluarkan brg2 dlm beg tu..Dia buka krim ruam lampin tu...Aku kalau dia tetiba diam je tu memang ada jelah benda yang dia akan buat...Aku nak masak kat dapur memang x tenang tau...Baru nak siang bawang/ nak tumbuk bawang, dh nak kena pantau apa dia buat..Camne keje x jadi lambat??? Huhuhu....Dh marah pon dia masih buat jugak...Smlm asyik kena jentik je telinga dia tu...Memang menangis je malam tadi.... Memang kesian tapi ntah la...Hati rasa geram sgt smlm...Penat kot ek?? Tapi aku xnak la ulang lagi mcm mlm tadi....


Masa magrib tu pon dia nangis jugak..Tp aku dh lupa sebab apa..Dia meraung2...Aku pujuk dia xnak..Dia nangis jugak mcm merajuk la dgn aku...Lepas tu aku mrh dia, dia mrh aku balik..siap pukul2 lagi..aku pukul dia, bukan pukul kuat..acah2 pukul..lepas tu dia jerit kat aku..gaya marah la...memang rasa lucu tp aku seriuskan je muka...Adoii..Anak sorg ni... Ni baby lom ada lagi....Risau plak aku kalau bb dh ada nanti aku makin menyinga plak dgn dia..Yelah kalau dh penat kan, kdg2 xblh nak kontrol diri ni....Tp stkt ni aku xde lah pukul dia teruk2 pon....takat jentik tinga je..kdg2 je tepuk betis dia..Hehehe...



Tp lepas dh selesai makan nasi malam tadi..Dia dh okey da...Aku ajak dia tido...Dia landing sblh aku..duk bergolek kiri kanan..Last2 tertido....Alhamdulillah....Ngan aku skali tido..Hahaha....Laki balik pon aku x sedar...

6 comments:

CikSiti said...

saya pun ada jugak masa-masa yg susah nak control marah..tp selalu marah kat ank yg dh besar sikit la..lepas tu mesti rasa bersalah. n then takut anak mengikut perangai suka marah2..

tapi kena control juga..takut terbawa-bawa hasutan syaitan kan..kalau time nak marah sangat kadang-kadang saya selitkan doa dlm hati yg macam kita selalu kita doa untuk anak. supaya jadi anak soleh, sihat..kdg2 bayangkan kalaulah ini hari hari terakhir kita bersama dengan anak kita.alhamdulillah membantu sikit utk cool down..

Allene typicalmommy said...

mungkin la penat kot dear.. bebudak ni, ada fasa dia akan meragam macam tu.. uhuh bertabah la ye.

lia ummiirfan said...

betul tu.. saya pun kadang-kadang gitu... pms idak jugak.. huhu..bila dah marah-marah gitu, time anak-anak tidur renung muka sorang-sorang rasa sayu lak.. :)

Mrs Velentine said...

biasalah akak pun kadang2 pandai hilang sabar dgn karenah anak2

Amy J said...

dah makin nakal dah tu... xpe, orang kata budak nakal ni dah besar dia pandai. hehehehe...

nak tarik perhatian mak dia... rindu agaknya... even selalu bersama...

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam mila,
he3
iols ni ibu yang penggarang gitew
he3
uols kira ok la boleh dok kontrol2