Tabung

17 June 2015

Catatan Puasa Pertama

Alhamdulillah pagi tadi berjaya bangun seperti yang telah ditetapkan oleh alarm jam aku. hehe.. Semangat nak puasa pertama ni..ekeke..Bangun pukul 4pagi...

Panaskan lauk sardin semalam lepas tu goreng ayam 3 ketul..hehe.. Pukul 4.30 kejutkan si suami tapi si kecik tu pon sibuk bangun jugak..Konon upah susu nak bg dia tido balik..Huh!! Takde maknanya, siap je minum susu, boleh plak mata dia buntang..Lepas tu mintak upin ipin..Adeh la..Skrg ni celik mata je cari upin ipin..Geram betul lah...Kalo kat TV dia xlayan plak cete tu..Hairan bin ajaib betul..


So untuk ari pertama ni, si kecik tu pon teman mama n papa bersahur tapi dia xmakan pon.. Kesian malam tadi pon x sempat makan sebab dh tido dulu...Tak tahu la mcm mn kat taska pagi..Tadi hantar menangis la plak..Aku syak sebab dia mengantok, tu mood ke laut tu..Tak sampai ati betul nak tinggal kalo tengok anak nangis mcm tu..Jangan cikgu marah dia dh la..Huhu... Td offer susu sebelum keluar, tp dia taknak...


Mandi pon awal, 5.30 pagi dh sibuk ajak papa dia mandi..Hehehe..Anak soleh sungguh.. Kalo hari2 mcm ni, masak lah...Bukan pe kesian dekat dia lah..Nanti kat taska aku rasa xleh tido ikut suka sebab dia dh tetapkan waktu tido..Huhu...Kalo bos aku takde arini, memang aku dh bawak dia masuk opis.. hehehe, tp bos ada plak arini...Harapnya dia nangis tadi kejap jelah...


Sat lagi kita pk plak nak masak lauk berbuka ye..Hehe..Ak n suami memang lauk simple je..takde lah juadah yg ngarut2 atas meja..Takde pembaziran sebabnya kami memang xbeli mknn luar..kuih2 ape tah lagi..Sebabnya aku memang seorang yg pemalas nak singgah tempat2 yg sesak dah tu nak kena bawak Arfan lagi..Takpelah mkn je ape yg ada kat umah..Selamat pon selamat..selamat duit lah ekeke..


Eh, agak2 gaji gomen raya nanti dapat awal ke?? Matikk la kalo guna gaji bulan ni...camno nak kasi duit rayo kek anok buah ni hah..hehe..

5 comments:

zai zamree said...

Aqil pon bgn awai...td nk kuar p keja dia x tdo lg

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam mila,
salam ramdhan & selamat berpuasa uols :)
iols pun azam thn ni nak KURANGkan jejak tapak pasor ramadhan he3

Sofu Hashim said...

kami pun bersahur menu simple
kadang2 menu simple yg paling sodap

Asha Lya said...

Lya pun da biasa msk ja kat umah, lgi pun da bli brg2 dapur..jrg skali bli mkanan kat luar

adianiez AIDA said...

mila oh mila.
gaji gomen awal sesangat.
nak tunggu next gaji nanti seksa.
kita gaji 9 julai 15 nanti :)