Tabung

17 June 2014

Bukan nak mengata or kutuk yer

Amboii tajuk aku..Hahaha...
Aku heran la dengan sesetengah kaum hawa ni..

Dorg pakai tudung tu atas niat memang dari hati nurani ke atau sekadar sbb nak tiru org lain je.
Aku tengok kan.. Suke2 je nak buka tutup...
Lepas tu ada jugak style pakai rambut palsu..
Eh? Boleh ke mcm tu? Aku rasa walaupon pakai rambut palsu pon xblh la..

Ape mslh ko smpi ko kne pakai rambut palsu?
Sebab nak ikut tema sesuai majlis??
Ish, aku rasa x sesuai la...Bagi aku lah kan..

Aku malu nak buat mcm tu.Yelah sebab kite bertudung dari dari dulu lagi..
Walaupon pakai rambut palsu, org still blh imagine muka kite dgn rmbut tu tau..
Ish..Bahaya la org skrg ni....Buat ikut suka hati dia je..
Bukan ikut konsep Islam secara betul..


Aku pn memang x alim pon, cumenya benda2 simple mcm tu blh kot elak..
Watpe nak buat benda mcm tu..Boleh je kot kalau pakai tudung pon...
Takde slh kalo ko pakai tudung....XPyh nak bertema la sangat..
Dosa pahala pon ikut tema gak ke nanti? Huhuhu,,
Tolong lah waras ckit bile nak berfesyen tu.....
Serius aku x gemar org2 mcm ni...Rasa mcm nak unfriend pon ada..
Nauzubillah....

Tadi ada terbaca pasal Nabila Huda,
Yang kwn lelaki dia ajak dia masuk Kristian disebabkan pergaulan bebas dia yg melampau..
Tengok sampai ada org luar yg langsung x hormati agama kite..
Siap kata agama Islam x sesuai utk NH..
Allahuakbar..NH Tolonglah kembali ke pangkal jalan..
Risaunya aku kalo berterusan x mustahil semua tu akan berlaku..
Siap suh ajak anak si NH skali masuk kristian..Nauzubillah..weii...
Semoga seluruh umat Islam di atas muka bumi ni terpelihara akidahnya..

5 comments:

Cik Puan said...

Menjadi mangsa fesyen tu..huhuhu..nauzubilah..semoga kite di jauhkan lah daripada sifat2 macam tu..

Shalimar Yusof said...

Nauzubillah...mitk la jauh bnda cm tu kan...yela..walau xalim..benda2 yg nmpk simple tp berat tanggungn mcm ni ..yg mampu kita laksanakn..baik kita buat..

cik gObu said...

part NH tu mmg geram sgt
perilaku kita ni menggambarkan agama kita

and mostly ramai kwn2 non muslim akak keliru ngan islam skrg ni tambah2 lagi sejak kes cadburry

drshikinzainal @ ekin said...

Sedara mare sy pun cmtu..bile nak pakai tudung, pakai. Bila taknak..tak lah..
And then, pakai rambut palsu kat kepala tu hukumnya haram. Pakai tudung kan lagi cantik...

NrlAidaHml said...

Semoga kita akan dipelihara olehNya dan mereka dikurniakan hidayah Allah..AMin