Tabung

16 June 2014

Macam dh lama x cete pasal Arfan

Tajuk macam xboleh nak panjang lagi je kan? Hehehe..
Tak tahu ape tajuk yang sesuai sebenarnya..
Semalam la tetibe aku terfikir dlm duk x boleh tido tu kan..
Nape mcm dah lama je aku x tulis pasal perkembangan Arfan kat blog..
Padahal nanti untuk rujukan aku jugak. kalo2 mn tahu nak compare dgn adik2 Arfan ke..
Ehem3..Hahahaha..Adik2 Arfan yer....Adeiii....


Skrg Arfan dh Setahun dua bulan...Dah banyak ragam dia..
Yang paling best, dia dh paham sangat ape yg aku dan husband suruh..
Kalo cakap mandi ke basuh iakkk ke, dia terus p amik towel then g bilik air..
Kalo suruh amik barang pon cepat je dia p amik...
Kalo suh letak barang pon dia dh tahu dah amik dan letak..Tapi mulut dia pon bising jugak lah.

Tak tahu la membebel ke atau cbuk nak tanya jugak kat mane kat mane..Hahaha.

Aku suka tgk dia membebel...Xpaham pon...

Kalo dalam kete pon dh behave jugak skrg..Aku letak je kat sebelah kerusi
Dia bertenggek jelah kat ctu...Tapi aku kne layan dia bercakap la..
Kalo diam je memang dia bosan..Kalo dia bosan, hbs la aku xblh nak drive..
Sebabnya dia cbuk nak dtg kat aku...
So aku kena lah nyanyi ABC ke Alif Baa Taa ke..
Then dia pon cbuk mulut nyanyi jugak..Hahaha,

Suara dia kan besar..Hahaha..Kuat je rasa kat tinge aku ni.
Dia kalo duk kerusi sblh pon, tgn nak gak paut kat tgn aku.
Bukan blh klo biar je duduk sorg2, xnak nye..Nak jgk pegang bdn ak..dpt pegang ckit pon xpelah..Hehehe....Arfan2...

Skrg pon pandai mengamuk....Kalo xdpt ape dia nak, mane2 pon dia guling.
Tak kire kat dapur ke, tmpt kotor ke ape ke..Janji dia blh ngamuk..Hehehe..
Dah pandai jugak hisap guna straw masa bulan lepas..Hehehe...
Sebelum ni aku x pnh ajar guna straw tu dia lmbt ckit tu pndi...

Dulu masa sblm pndi guna straw aku penah bg dia minum vitagen tu..
Muka kerut2 tak mo minum sbb masam kan..
Tapi skrg, nmpk je air tu terus ngamuk2 nak...Minum elok je mcm xde pape.
Langsung xde tunjuk masam ke ape...Bijak budak ni..

Tapi, dia x reti lagi mintak adik..Hehehe...Bagus2..Ak lom sedia.
Kalo ak tgk dia, then pk nak tambah kan? Ak rasa sedih.
Sebabnya ak takut nanti ak abaikan dia ke, marahkan dia ke..
Tak mo lah..Tunggulah dia besar ckit lagi..Tapi kalo dh Tuhan nak bg..Ak trm je..

Sbb ape tau ak kata dia mcm x nak lagi..
Sebabnya, kat umh pengasuh ada baby, dia mcm xde perasaan pn nak main ngn baby tu

Dia p usik, tarik puting baby, pastu tunggang bb tu adalah...Tp skrg xde kot buat pape..
Masa mula2 dlu je masa baby tu mula2 dtg..Dia pelik agaknye..
Sebelum ni dia paling muda kat umah pengasuh tu..
Bila ada baby yg kecik dri dia, tu dia pelik..P usik mcm2 hehehe...


Takpelah....aku harap ak mampu didik dia jadi anak yg soleh..
Zaman skrg ni makin canggih..Aku sgt risau.Mintak jauh drp perkara yg tidak baik.Huhu

2 comments:

drshikinzainal @ ekin said...

Abe (Adam Hadif) memang kuat bercakap. Tapi, die jenis kene pandang muka die bila bercakap. Mane nak layan Iri lagi. Nak layan Ajik lagi. Tiga2 berbunyi serentak. Kadang2 memang klakar sebab dorg.rindu mama seharian x jumpa kan..Tapi, kdg2 xtahan sabar jugak sebab kita pon tengah penat kan.

NrlAidaHml said...

Perkembangan yang positif..nanti Arfan dah besar, dia boleh baca nukilan ibu dia kat sini..semoga terus membesar dengan bijak dan sihat ye Arfan..