Tabung

08 June 2014

Arini Dia Buat Perangai..

Sape lagi nak buat pangai, xkan org tua kan? Hehe..
Tentulah anaj aku si Arfan tu..Tak tahu lah ape yg xkne dgn dia arini..
Kesabaran aku benar2 teruji arini..aduhai.Nak marah lelebih xboleh..
Tengok muka tgh nangis tu rasa sayu je hati..tp geram jgk lah bile dh di pujuk xnak dgr..
Laki ak plak xbg ak mrh dia, katanya biar dia je mrh anak, jgn ak yg mrh sb aku mak nye.
Aku pon bukan sje2 nak mrh, aku manusia biasa, ad perasaan gak..

Anak ak ble dgr ak btekak dgn husband dia pndi diam..hehe..tahu dia mama n papa tgh telagah..cerdik sgt bab mcm ni.ble dipujuk xnak diam,,dgr org gaduh tahu plak diam,hehe
Dah la arini punya lah susah nak suh tdo..aku rsa dia buat pn sb dia ngantuk
Tp dia paksa mata jgn tdo..Aku suap nasi xnak..Duk mkn roti je..Risau aku tkt dia lpr.
Tp cmne nak paksa mkn ye, dia mkn nasi arini 3suap je kot td...mcm mn ko xkurus nak.
Bulan 7 nanti appt. Aku xtahu la berat makin naik ke, menten atau turun..

Skrg ni baru lps tido kan dia..Tahu x, arini pg td je dia tdo..ptg lgsg xnak tdo.puas aku susukan..puas dodoikan..dia nyusu2 then bangun main balik..sbr sungguh rsa, hehe pastu ad je xkena..sikit2 nak nangis...

Ble tgk dia tdo, rsa sayu je hati aku...tpikir balik ape yg ak mrh2 td, ak jentik tinge di?.
Sedih plak rasa...Ni baru anak sorg ak dh xleh handle...acaner lah..bagilah ak sbr yg tinggi..
Bukan sng nak bsrkan anak ni kan.Allahuakbar..semoga ak diberi kekuatan..aamiinnn


#bukanmerungut hanya bercerita perihal yg blaku..
#diariseorgibu.

10 comments:

Sally Samsaiman said...

hehehe...Arfan saje nak tgk mama dia tahan ke tidak dgn perangai dia... :P

p/s : Sorry lama tak berkunjung...

MaMa MuRsYiD said...

Tula kan.. Kekadang susah nak control emosi bila tgh marah... Tp bila tgk diorang tdo rasa bersalah sgt2 marah2 td..huhu

Pretty Honey said...

mesti best kan layan telatah anak...mcm x sabar pulak nak jadi mama...hihi...doakan i cepat2 ditemukan jodoh k...ehem! ^_^

fazilzura said...

tu mmg biasa tu ...nnt anak dh 2 3 lg bertukor ijau ..

kdg2 mmg kite kne jd grg ms diorg kcik .. dh beso baru nk grg x gne dh ... lg plak now budk2 dh x makan saman ..

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Alolo...Irfan janganlah buat mcm tu lagi.
Sian mama Irfan.
Samelah ngan mama 3 orang Adams ni.

Si Tracey said...

Omooo..teringat gua waktu kecik pun gitu. Dimarah2 suruh tido tak dengar. Pura-pura tido pastu lepas mak dah keluar terus bangun senyap2 pi luar. eheheee...Apapun...sabor je la...huhuhu

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Sis, jemput jenguk sini..
http://drshikinzainal.blogspot.com/2014/06/blouse-bat-wings.html
Ada byk gambar belum snap;)

QasehnyaRania said...

mmm, xdpat nk bayangkan
mmg kena byk bersabar kan
bukan mudah nk jadi seorang ibu..
semoga terus diberi kekuatan mental dan fizikal utk mendidik amanah Allah itu.aamiin

*thanks tau :)

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Hai..singgah lagi.
Arfan okey tak?
Auntie tingat kat awak ...thinking apelah Arfan buat ye? :)

~MommyAqilMedina~ said...

Dia rasa tak sedap badan kot..atau pun dia nak kan perhatian..mungkin jugak rasanya..aida pulak suka sakat medina..suka tengok dia nangis sbb dia jarang nangis..tu yg geram tu..hehehe