Tabung

20 June 2014

Muncung dan Benjol

Kesian anak aku arini..Dpt 2 tanda..
Arini aku EL, sebabnya badan rsa xsht...
So dgn hubby ak skali ak seret xbg dia p keje..Sb dia pn xsht sm..

Dlm tengahari ktorg nak keluar
Sbbnye aku mls nak masak..konon nak mkn kat luar lah..
Arini ak biar Arfan berjln sndiri pegi lif..
Biasa ak tolak dia dlm stroller, tp td ak ltk dia xnak,
So aku bia je dia jln gedek2 asyik2 nak blari je..
Jalan tu x betul2 stabil lagi, aku sll risau..
Sambil2 tolak stroller, mmg ak duk perati je dia..
Arfan ni 1 pangai dia, suke lari dari papa dia..Ble papa dia jln je. Dia lari
Dia ingat papa dia men kejar2 dgn dia.pdhl papa dia jln biasa je..
Aku pon xphm nape mindset dia jd mcm tu..Kalo dlm umah pon sm..
Maybe sbb sblm ni papa dia sll acah2 kejar dia, tu jd mcm tu.

SO Nak dijadikan cete, tgh2 jln blh plak dia jatuh..
Jatuh sekali tersadung kepala..Aku mmg automatik trs angkat dia.
Arfan xpyh ckp la menggelepar skt..huhu..dpt lah sebiji telo ayam kat dahikanan.
Aku try tuam tiup2 shawl tu tp x jd gak, benjol tetap menampakkan wajah..
Sedih tgk anak dpn mata pn blh jatuh.sbb tu ak x hrp kalo dia jln..

Kali kedua plak baru td blaku...
Ak n hubby tgk tv, dia main sorg2 kat blkg aku..
Ntah mcm mn, tetibe nangis..Dia pegang mlt dia..
Aku tgk xde pape, so ak gosok2 gtu jelah.
Dia pn lps tu elok je main, so ak xtgk btl2 mlt dia..
Masa nak suap dia biskut ak nmpk pelik..
Pelik sgt bibir dia,apesal bengkak semacam jer..
So ak perati btl2, tgk ad darah beku mcm tu kt bibir..
ermm, ni mmg sah sbb jatuh td r ni.
Aduhai, kesian anak mama...kalo xpndi ckp lg mcm nilah.
Taktahu ape mslh...Maafkn mama ye syg..
Mama xjga Arfan betul2...Arapnye bengkak tu surut elok lah..
Dh x cntk bibir anak mama, bengkak mcm tu..muncung betul.huhu

Malam ni dia tdo asyik jga2..Gosok2 blkg diam r balik...td dh sapu kat bdn n kaki minyak TYT.....bau serai..jgn ad binatang2 yg kaco anak aku ye...
Jgn berani dekat, kalo x nahas, ( bcakap dgn binatang, bijak ke?hahaha)

5 comments:

drshikinzainal @ ekin said...

Anak2 saya, especially the eldest kalau jatuh sllu darah bibir or mulut. Sebab gigi die tajam sampai terlukaka bibir n mulut.

FarahFerraDotCom said...

ala ciannya kat arfan..semoga cepat sembuh yer..

cik gObu said...

aloh siannyer
bdk nk membesar mmg gitu
anak akak tu siap dh panjat rak tv
adehhhh

Anonymous said...

I like what you guys are usually up too. This kind of clever work
and coverage! Keep up the fantastic works guys I've added you guys to my blogroll.



Also visit my web-site; grow taller 4 idiots

NrlAidaHml said...

Alhaii..kesiannya Arfan..budak tengah lasak memang wajib ada tanda2 macam tu..huhuhu..Semoga tak berlarutan n cepat sembuh ye sayang..