Tabung

06 June 2014

Salam Jumaat

Yeaaaa..Arini Jumaat dtg lagi...Hahaha..suke sgt lah aku kan esok dan lusa cuti..Bos pon masih di luar negara smpi ari Selasa,,Wahhh sakan aku duk rehat2 kat opis..Ada keje pon ckit2 jelah , rekod surat masuk jer..Harapnye xde yg urgent...

Aku suke ni ..suke sangat...
Sebabnya, dh ramai yg tegur aku kurus...Hikhik...Aku xdelah gemuk mana pon..Tapi kalo nak compare masa ak mengandung, memang berbeza lah..sebabnya berat aku boleh naik 20kg..Tahu x? Terkejut? Aku lagi terkejut..Hahaha...Aku dh risau takutnya xleh balik ke berat asal..Sebabnya kebiasaan akk2 aku lepas bersalin memang badan bagai di pam2..Hikhihik...

Tapi Alhamdulillah..Aku rasa skrg ni lagi kurus dri sebelum mengandung...Tak tahulah aku diet ke ape..Tapi skrg memang aku kurang makan...Ntahlah....Macam dh di set dlm kepala...Skrg ni aku pagi2 memang aku bedal nasi terus..Mcm duduk kat kampung, pagi2 mesti mkn nasi lemak ke nasi minyak ke...Dulu2 aku xpnh mkn berat kalo pagi..tapi skrg mmg wajib makan,xtahu aku amik method dari mane ni..Tapi mcm berkesan je...Tengah hari aku xmakan nasi, just mkn2 ringan je mcm cekodok ke buah ke...Malam pon aku xmkn banyak...Just time suap anak tu, aku mkn la ckit jugak..xde lah sepinggan mcm dulu2 tu..Hehehe...

Sebenarnya secara x sedar benda ni jadi...Tengok, time aku xde nak diet sgt, tetibe berat boleh turun, time aku mmg nak berat turun, alahai pyhnya ko nak trn kan? so kesimpulannya yg aku boleh buat, kite jgn terlalu memikir benda tu...Kalo duk pikir2, tu yg makin x jadi benda yg dipikir tu..Hahahaha..Phm x???Aku belum timbang lagi berat latest ni berapa, harapnye menggembirakan lah..Ahaks..Dh rmi yg perasan kurus kan, kalo still sm berat gak, aku xtahu lah nak kata...

Semua org ingat sebab aku duk melayan anak,pdhl anak aku bukan nya buas mn pon..Jaga dia biasa2 je, xdelah nak berjaga, kejar2 sgt pon..Ahaks...Kalo dh dia nak kurus nak buat cmne, nak bahagiakan hati aku lah tu..Aku kan xmo gemuk2..Mcm x selesa kalo semua baju nak ketat..Mahu stress hahahaha..Ada pegawai ofis aku bagi aku baju dia, size XL tp cutting kecik, mcm size M-L jer...Adoii, dh aku rasa mcm aku gemuk..Sbb XL tp still gak ikut bdn...Stresss wehhh....DOrg yg puji kata aku kurus ni, bebetul ke tipu ni?? HAahahaha..adoiiii..Tak baik tau,tipu2... ;-)

Ni lagi 1 hal buat aku stress....Smlm otw hubby balik keje, si Hitam buat hal, xblh nak bwak laju...Kena guna gear 2,3 je...kalo wat kat D, memang x bergerak la dia..Aritu dh jadi mcm tu, hantar bengkel katanya kena tukar coil, ntah ape. xtahu...Skrg nak kena tukar lagi ke ape..Adess...Duit dh kering ni..Tak tahu mane nak cekau lagi..Pening la pk bab duit ni...Rasa mcm nak kembali ke zmn kanak2 je, xpyh pening2 pk pasal duit..Hehehehe...Acaner eh?? Ada idea x?? 

Memang xblh guna 1 kete je aku ni..Sbb hubby n aku haluan lain2...Aku memang nak J.U.A.L je si Hitam tu..Sedih memang sedih sbb dia dh byk buat jasa..Tapi aku pon kesian kat dia...Di bawah jagaan aku langsung x terbela, baik bg tuan baru je kat dia..Mn tahu tuan baru blh jaga lebih elok drp aku..Ohh hitam...Aku syg koooo....Tapi aku terdesak ni..Ko rosak acaner aku nak baiki, nak kne ada byk kos..Arghhh...banyak benda nak pk..Nak puasa, nak raya..Mujur baju anak dh beli, kalo x, lagi stress + Tensi...uwaaaaaaaaaaaaaaa...

Pliss behave cammy, x baik merungut..Oppps..bukan merungut pon.....:-(

1 comment:

drshikinzainal @ ekin said...

Berat Mama SA mesti lebih kurang saya..kan?
Anak saya 3 orang lelaki.
Tapi, saya maintain. Bila tukar kerja tempat baru ...sume dok ingat anak dara. Walaupun umo 31 sume ingat dalam 25tawun gitu. Haha mengembang sat. Saye xpakai cincin kawin sebab dah longgar. Makcik2 patient siap nak masuk minang sebab ingat belum kawin.
* Daaah...stop membebel, Shikin.