Tabung

02 December 2013

Banjir

Skrg ni hujan bukan men lebat lagi..
Hujan memanjang..
Dari pagi membawa ke petang..Bawa ke malam plak..
Kat kampung suami aku dh banjir da..
Kesian sangat..
Mak mertua aku xboleh nak berhubung dunia luar..

Dihalangi oleh kenaikan paras sungai..
Dah banjir da kat Labis..
Nak balik kampung mmg xblh da..
Ntah ape la dorg tu makan..
Tadi laki aku tepon..dh xde lauk kat umah..
Makan nasi 0 jer...Aduhai.
Tersentuh hati..Mujur adik beradik jenis phm..
Phm kesusahan org tua..

Moga banjir ni x lama r.
Tapi bese lah ujg taun kan..
Org kata musim bah..Sabar jelah..
Tiap2 tahun memang mcm ni..

Kt kampung aku plak..ad sesetgh tmpt banjir..
Mujur umah Ma aku x banjir..Memang jenis kwsn tanah rataa..
Syukur sangat2..
Kalo x jenuh la nak berkemas kan..
Kalo banjir bukan sng..Nk kena alih perabot..
Nak kemas blk lps banjir..Fuuuhhhh..

Dengar2 umah nenek husband aku dh banjir..
Siap dh kne pindah pegi dewan..
Tadi pakcik2 husband masuk tv..Hahaha..
Moga semua yg terlibat dgn musibah ni diberi kesabaran yg tinggi..

4 comments:

intanfirdaus247 said...

Salam cammy..semoga banjir reda cepat ya..memang susah kalau banjir..teringat zaman akak kecik dulu..dan ada sekali bila dah besar..banjir teruk di kg....angkat perabot semua ..mesin basuh peti ais semua angkat naik atas umah..semua tu kenangan dgn arwah mak dan arwah ayah..:(

TelingaBulat said...

sini pon pg,ptg ,mlm asik ujan je..tdo senyuk..ada kawasan yg rendah2 da naik air..mmg musim hujan da mai ni..same2 la kite berjage2

Unknown said...

semoga semua nya selamat yer....
In sha Allah

Jejaka kaki Besi said...

TQ syg