Tabung

26 December 2013

Family Day- Hari ke-2


Nak cete hari Sabtu punya program plak..
Pagi2 dlm jam 8.30 pagi ktorg gerak g carik sarapan..


Ni kakak aku. K.su (Kiri), Amsyar (Anak buah), K.ngah (Kanan) Sebelum keluar posing dulu

Parking kete kat taming sari then menyeberang ke kedai makan sana..



Damia dan Umi nya (K.su)

Lupa da nama kedai tu apa..Haha
Tp kesian xde banyak choice makanan pon..
Masing2 terpaksa makan nasi lemak..Sebab tu je pon yg ada..

Kalo kami dh serang kedai, memang gamat la jadinya..
Kedai dh la kecik je..Hahaha...
Pening org yg menjual tgk..Dengan bising budak2 lagi..

Bising org tua duk mengorder air lagi..
Aku yg dgr pon naik pening..Kihkih..



A.Ipar aku. A.Wahab (Baju belang hijau), A.zul (Baju putih)

Pok (Adik), Along (anakbuah), K.teh (kakak)

Walaupon dlm mulut penuh mknn tetap nak peace.hehehe..

 My hensem boy.....Arfan..

Tak puas hati gambar 1 je..so amik kali ke-2..kiki..Baru xde mknn dlm mlt..cun ckit kan? wakakaka

Hahaha korg tgk la..dari depan smpi ke belakang kedai...belakang Arfan tu tempat org buat air..Senang je nk air jerit je sebelah..Kikiki..

Lepas je setel makan ni, ktorg gerak ke Menara Taming Sari..yes!! Menara yg blh nampak seluruh bandar Melaka ni..Best jugak la..Yg paling lawak. Ma aku siap istigfar, mengucap ape2 doa jelah dia bace.Siap pejam2 mata tau..Dh la dia duk sblh aku..Aku gelakkan dia je..Adoi..Ma aku ni memang jenis gayat ckit..Dia mmg xnak naik menara ni, tapi anak2 paksa naik.Yelah xkan dia nak duk bawah sorg2..lagipon mcm x best la kan..dtg jauh2 xnak naik plak..Dh lama ckit tu bru berani bukak mata slow, tp muka stil nampak cuak..hahaha...Ma, i love u..Rindu plak rasa...

Wana ( Anak buah), Amsyar

Sebelum naik Taming Sari

Menunggu turn posing dulu.Aku xde sebab aku duduk kat blkg, nmpk x kerusi biru tu..Aku mls nak bangun join masuk gambar.Haha..Sebab tu muka aku xde time ni..

K.ngah, Aryan, A.chik, Amsyar, A.zul, Along, Haziq

Haikal, A.wahab, K.teh, Shasha, Ma, Ayah, Wana

Boy, Pok, A.ngah (Berdiri)

Pemandangan dari atas Taming Sari

Family besar aku..Tp abg sulong aku xde..x cukup korum..



Lepas turun Menara tu, ktorg bergerak plak ke Kota A Famosa..tapi aku x masuk pon ke sn..Xlarat la..lupa nak bawak stroller Arfan so terpaksa dukung dia..Memang xde nye aku nak mendaki tangga sambil dukung dia..Hehe..So aku tunggu je yg lain tu kat kerusi dekat ngn beca2 menunggu pelanggan tu...Lagi pon laki aku pon x leh nak join mendaki, so better aku duk dgn dia jer..Hehehe..Sambil2 tu boleh menyusu Arfan..Dia dh ngantok sebenarnya tp sebab duk ralit tgk beca yg pelbagai lagu dan warna, x jadi nak tido..Hehehe,,,

So jom layan pic2 dorg yg meneroka A Famosa tu..Pic aku memang xde ler..Yg ada sebelum dorg menjelajah A Famosa tu jer.

Tuan tanah dan suami..Anak time ni dgn sape ntah..Hahaha..

Love both of you..Mum n Dad





Time ni lucu, kakak aku nak amik pic berdua je konon ingatkan muka ank dia xmasuk gmbr..Bila dh amik tgk2 anak dia pon ada skali..Kahkah..Lucu je..Anak buah aku yg tukang amik pic tu plak x gtau..Sengal..



K.tina, A.chik dan Aryan

Pok dan Anak2 buah nya

Aryan pemalu

Poyo btl depe bertiga nih









Selepas tu ktorg ke A Famosa Waterpark..Alaa tempat org mandi2 tu..Main2 air...Aku pon sibuk jugak lah nak main..Hehe..Pic masa kat cni memang xde sebab xde sape tukang amik pic..Semua nya sibuk nak mandi dan berendam jer..Adehh..Xde kenangan..Hihi..

Arfan pon aku bagi dia masuk air..Tp Arfan x bape suka..Dia takut bila aku cuba2 nak lepas dia dlm air..Kena tunggu dia besar ckit la baru datang lagi..Dh pndi jalan baru best..Aku siap naik yg mcm roller coaster tu..Hahaha.Best tp xboleh nek banyak kali sebab xde org nak jaga anak aku..xpelah dapat rasa sekali pon ok..kiki..Ayat mcm kesian sangat kan? Adeh...

Aku layan benda ni sekejap je pon..Lepas tu terus p bersihkan Arfan dan aku pon tukar2 baju..Ktorg time ni gerak 5,6 biji...Aku naik kete ngan A.chik..Dlm kete ni ada ayah n ma aku skali..Laki aku naik kete lain..Hukhukhuk..Berpisah sekejap..So geng dlm kete a.chik keluar dulu cari mkan..Sebab time ni dh jam 2 lebih, masing2 dh lapar..Laki aku dh awal2 mkn ngan a.jai. X aci sungguh...



*Nanti continue balik, aku rasa mcm panjang sgt je nak cete semua dlm 1 entry..Memang 1 hari suntuk keluar..so bnyak benda nak gtau..Hehe..next entry lah yer..


2 comments:

Julia Johari said...

MEriahhhhhhhhhh yer keluarga dear...penuh sungguh ye pi melaka...umi Qi dh pi menara taming sari semua bulan 6 lepas rasa...sonok kan dear...percutian gan keluarga lah plg seronokkk

QasehnyaRania said...

wah bestnya.. besar family cammy..
cammy berapa beradik..
syok la ada kakak. mcm ciksu anak pmpuan seorang je..sedey oo. x da geng..