Tabung

25 December 2013

Kenaikan Tol BUatkan Aku Berang

Ada org peduli ke kalo aku naik berang pon?
Aku bukan sape2 pon..
Tapi suka ati aku lah nak gak buat entry pasal ni..
Aku nak luah ape yg terbuku kat hati aku..
Ini bukan kisah politik semata2..tapi lebih kepada perikemanusiaan..

Kemanakah sifat perikemanusiaan manusia2 yg terbabit dgn kenaikan ini??
Oh yaaa...

Dorg x rasai ape yg rakyat rasa..
Kehidupan dorg sentiasa ditaja..
Sebab tu sesuka hati menaikan itu dan ini..
Sesuka hati mengeluarkan kenyataan2 yg blh dianggap sgt bangang..
Alasan2 yg dianggap sgt bodoh...Org tua kat kg lebih cerdik drp org2 atas ni..
Kenapa begini jadinya negara yg sdh aku diami selamai 27tahun ni?
Sebelum ni xpenah aku rasa terbeban mcm ni..


Start taun dpn..Memang aku rasa beban makin berat..
Allahuakbar...Kenapa rakyat ditindas..
Engkau tunjukkan lah jalan2 yg betul kepada org2 ni YaAllah..
Laki aku kena benti keje la jwbnye kalo mcm ni..
Jaga anak kat rumah..
Tak berbaloi nak ulang alik..

Dgn tol dh meningkat sekali ganda...
Tol saje sebulan dah 300...
Sape x hangin?? Gaji habis  tang ctu..
Agaknya kete x perlu isi minyak..
Isi air putih jer...
Oh, sakitnya hati aku..
Tapi xmampu buat ape2, korg blh rasa x cmne perasaan??
Perasaan yg x boleh nk dilepaskan..Memang sakit sgt rasa kat hati dan dada..



Kenapa pemimpin sedemikian rupa berperangai..
Allahuakbar.Allah Maha Besar....
X cukup ke dorg seksa rakyat dgn kenaikan2 bangang sblm ni??
Kenapa semua benda di atas muka Bumi ni dia nak konker??
Sekarang memang dia sangat2 megah..

Sangat bangga dgn kedudukan yg dia ada skrg..
Sdr lah suatu hari nanti ko pasti masuk lubang kubur jugak..
Saat tu baru ko rasa nak menyesal dh xde guna...
Menjawab la ko ape yg ko dh buat dgn negara pimpinan ko..


Nak menunggu 5 tahun lagi..ntah aku masih hidup ke tak..
Sakitnya hati nak menunggu sehingga 5 tahun..
Sehingga saat itu, ntah bape banyak benda akan dinaikkan..
Untuk menampung balik kerugian negara dgn pembelian2 bangang si isteri..
Rakyat terpaksa membayar semua itu...
Arghhhh....Serius aku tekanan....

Bagi lah aku penyejuk yAAllah... :-(

2 comments:

~MommyAqilMedina~ said...

Tula pasal..memang bengang betul denagn kenaikan segalanya sekarang ni..dan memang tak patut betul!aida pon tak sabar nak tunggu 5 tahun lagi..memang tak sabar nak mengundi!

TelingaBulat said...

bkn naik tol ajee bengang semua bnde benggang..sbb sume bnde naik...stress btol..pahni tak tahu ape lg agenda gggttt