Tabung

17 December 2013

Lunch

Lunch...
Ye skrg waktu lunch tapi aku sibuk taip entry..
Sbnrnya bukan niat sbnr untuk up entry waktu2 genting mcm ni..
Tapi sebabnya ak xtahu nk buat ape..
so aku kerah jugak otak ni pk ape patut aku tulis..
Daripada tadi bdn aku sakit2 je...
Sakit sbb bosan sgt duk saje2 dpn pc..
Heehhehe..Dtg keje congok dpn pc je..
Best tak best tak???kihkihkih..

Mula2 ak nk pesan, jgn nak simpati dgn entry2 aku eh..
Aku tulis bukan untuk raih simpati..cume aku rasa ak nak taip benda yg betul2 terjadi pada aku..
Kirenye kisah benar bukan rekaan dan tiada kaitan dgn hidup atau mati..
Dan nak jadikan sbgi ingatan di masa2 akan dtg..

Sebenarnya aku xde duit ni..
Nak beli mknn pon ak xde sen langsung..
Boleh byg x dlm dompet korang xde duit hatta rm1 pon??
Boleh hidup x?? eh, mmg la hidup..xde lah kate terus meninggal kalo xde duit kan??
Hmmm..Tapi aku rasa mcm bebal sgt je..
Tak pernah terjadi la dlm hidup smpi dompet 0 terus..
Ape nasib la menimpa ni..Hehehe... ( Gelak tetap gelak, xkena byr pon )

Pagi tdi bekalkan husband nasi goreng..
Aku memang tiap2 ari bekalkan dia lauk..
Sebab xpyh dia susah2 ke kedai nak bli mknn..leceh..kesian dia..
Aku ingtkan gaji masuk arini..
Ramai duk canang, katenya gaji masuk arini.
Adoiyai lah..ape lah aku ni...
Pagi tadi pegi cucuk kat bank, tgk2 baki masih sm..Hahahaha.
Kesian sungguh...
Aku nak beli biskut anak aku acaner 
Then korek2, mujur tingat dlm beg anak ada rm2..
Rezeki anak aku..Syukur x terkata time tu..Hehehe..

Xpelah...balik nanti jelah aku mkn..
Td dh mkn roti free..smlm byk dpt..
Syukur lah kan?
Kite kalo xpenah susah mcm ni xkan tahu keperitan org len mcm mane..
So ble merasa sndiri baru thu dan nanti baru reti nk menghargai..Hehehe
Xpelah...Ujian bagi aku..Xpe..ak masih blh hadapi.
Td kwn ajak turun cafe pon, ak terpaksa berbohong..Hahahaha..
Biasalah adat kejap2 duk tinggi, kejap2 duk bwh..

ape nak masak malam ni ye??
Ikan ada 4 ekor dlm peti ais..
Harap esok masuk la gaji ye..pliss be nice..huhu
Kalo x masak la aku..Hahahahaha...Adoii..lucu plak rasa..
Baru bajet nak keluar mkn ngn kwn arini..

8 comments:

Unknown said...

Ermm.. tak boleh kesian kan... tapi cik idah nak kesian jugakk.. hehehe.. sorry..!

ermm... lenkali kalau ada anak mesti kena ada duit emergency... duit tu jangan diusik kecuali terdesak camnie.. nasib ada RM2 untuk biskut sikecik tu.. rezeki anak2... sabar yer cammy.. insyaallah esok masuk la tue.. ;)

safurara said...

hmm tu lah kan.kdg2 rasa sesak sgt.tp xpelah.mengajar kita hidup susah~ esok dh gaji.kompom!

NrlAidaHml said...

Alahai sedihnyaa..Aida pon pernah jugak alami situasi macam ni..time dah sengkek sangat..tapi tetap bersyukur sebab pasti ada rezeki untuk kita jugak nanti..sabar ye cik Cammy..

Masya said...

lahai.... tak pasl jer, ingatkan gaji hari ni yer... klu bab duit ni mg kene bijak berbelanja letak celah² beg duit .. terdesak mcm ni blh guna..

TelingaBulat said...

tb harap n doakan esok gaji masok ye...insya allah..nk kesian xkasi jd xnk le kesian..nnti mlm blh le masak ikan masak sambal hijau pn sedap..hehe

QasehnyaRania said...

ciksu pulak mak selalu pesan, selit la kat mana mana kot kot terdesak..
gomen bukan 19hb ke gaji..

chintacity said...

cik cammy wat mcm sya simpan duit kat celah mane2 tau simpan dalam bank tp duit tu jgn usik..gna time terdesak...mcm kes begini lh...faham sgt situasi kamu..dulu hamba pon gitu tp pengalaman mengajar kita..so berubah tok maju... ;)

chintacity said...

cik cammy wat mcm sya smpan duit dlm celah2 mne tau simpan dlm bank yg kuar duit hnya kai buku,contoh asb (sb kita akan malas nk g bank)ia akan berguna jika time terdesak mcm ni...hamba dulu pon pernah terjdi begini so dri situ hamba ambik pendekatan begini..