Tabung

17 December 2013

Kesian Nabila Huda

Dear haters, You can say anything about me, about my weakness, how i treat my daughter, bad or good, or anything. well,right now, I’m in bali and trying my best to spend my holiday with my daughter and we had so much fun here and YOU?you’re still in the same place,scrolling up n down ur smartphone like an idiot and getting angry and jealous with my life.You better go and find yours,LOSER! #Lifeistooshorttogiveafuck

Kesian kan dgn dia...
Nak buat mcm mane kekurangan didikan agama..
Nak salahkan mak apaknye?
Blh ke?? Huhuhu..Tepuk dada tanya selera..


Maybe bagi dia hidup ni sekali so kne enjoy sehabisnya..
Dia lupa tentang hari kematian, hari kiamat..
Ok, mmg setiap manusia melakukan kesilapan..
Tapi perlu la perbaiki setiap kelemahan yg ada..
Tapi gaya Nabila cakap tu mcm dia xkan mati..
Macam dia tu x buat slh dgn berpakaian mcm tu..
Dengan kelakuan mcm tu..
Dia lupa tentang nikmat pinjaman yg telah Allah bg pada dia.
Kalo sekali Allah tarik nikmat2 tu baru nak menyesal agaknya..
Allahuakbar..Semoga ak x tergolong di kalangan org2 yg lalai..

Aku tulis entry ni bukan nak aibkan dia..Aku x copy pon pic dia..
Kalo nak tahu lebih details mungkin blh ke blog Nara..
Aku cuma nak ulas tentang ayat yg dia tujukan pada haters tu jer..

Sebenarnya aku memang minat sangat kalo dia berlakon..
Tapi cara dia membalas kata2 nasihat peminat dgn berlagak mcm tu aku mcm x leh nak terima..
Aritu dia dh excident..Ak ingat amik iktibar..
Rupanya dia masih dgn perangai lama..
Serius aku kesian kan dia...
Kesian pada ayahnya..

Aku xnak mengata...Dan ini bukan entry menghina..
Aku cuma ingin mengingatkan diri sendiri jugak..
Agar tidak terlalu angkuh dgn setiap kurniaan yg diberi..
Aku mendoakan beliau agar berubah suatu hari nanti..
Dan semoga hari tersebut belum terlambat untuk beliau..
Begitu juuga aku...
Dan aku juga berharap anak2 aku berjaya aku didik dgn ajaran Islam yg sewajarnya..

Setiap kematian yg berlaku berhampiran dgnku lagi menakutkan aku.

Ntah mcm mane keadaan matiku nanti..
Semalam ada 2 kematian yg mengejutkan aku..
1 kematian ibu mertua kakak ku..
Kiranya mak kepada abang ipar aku yg berada di Kelantan..
Kami panggil dia dgn panggilan MOK..
MOK ni ada iras dgn muka MAMA aku..
Kami sekeluarga memang menganggap dia mcm mak kami sndiri..
Terasa kehilangan dia...
Sebenarnya sblm tu dia mengalami jangkitan Kencing Tikus...
Dh 2minggu lepas rasanya..Tak sangka smlm merupakan hari terakhir beliau..

Kematian ke-2 pula adalah pelakon Azean Irdawaty.
Semua org pon tahu kan.
So sama2 lah kite sedekahkan Al-Fatihah kepada keduanya..
Semoga tergolong di kalangan org2 beriman..
Jom bacakan Al-Fatihah yer...
Amiinnn..

8 comments:

intanfirdaus247 said...

Amin…semoga kta pergi menghadap Ilahi dalam keadaan yang baik.dan husnul khotimah..amin

Unknown said...

udh jd mak budak...fikirlah sendiri..ehe... tapi anak dia mmg comey

Mun said...

hmmm nak wat cam ne..dia dah gitu kan.. org beri nasihat pon dia xmoh.. xpe laa.. kita doakan saja semoga satu hari nanti dia sedar kesilapan dan kelalaiannya sebagai hambaNya...

Unknown said...

as salam
catik blog awak...
sama samalah kita dokan untuk dia semoga dia behijrah ke jalan Allah

oshin said...

doakan yang terbaik je untuk dia dan juga muhasabah untuk diri kita juga :) insyaAllah

Amoi Farah said...

Doakan jek la supaya dia berubah.

NrlAidaHml said...

tula kan..semoga dia segera ke pangkal jalan dan berubah ke arah yang lebih baik..Amin..

QasehnyaRania said...

innalillah

psstt: rawatan tu mmg ciksu dh lama. start buat rawatan bulan sept 2011. pergi kerajaan cm tu le. hihi. jgn terkejut ye. dlu tak terpkir nk share dgn mmber snasib. bila slalu bertanya ramai yg tak tahu mcm mna nk mula... so, ciksu share le..