Tabung

10 December 2013

Penyakit Kaki, Tangan dan Mulut = HFMD = My Son.

Dah lama aku x update kan? Bizi ngan diri sendiri dan anak.. ( Eh GA blh plak join)

Tengok pada tajuk korg blh agk x ape yg ak nak cete pg ni??
Oh ya..Skrg ni ak update dari rumah..
Anak tengah tido boleh r layan jap blog..
Macam ni...

Jumaat lepas ak cuti, EL sebab pengasuh tetibe emergency plak nak kne g klinik..
So aku yang kne jaga Arfan tu..Sape lagi nak jaga, ye dak??
So tengah hari tu aku keluar makan ngn kwn..
Dah lama x jumpa beliau...So saje la time cuti x terikat dgn masa so best la.Hehe

Aku kuar dalam jam 11 pagi lebih gtu..
Niat di hati sambil2 tu nak ke JPJ Bangi jugak..
Skrg ni lesen aku sbnrnya dh mati 5 Disember lps (Besday aku ni) (Motif gtau dlm kurungan kan? Hehe)
Tapi masa ak g JPJ tu, Ya Allah ramainye org yg amat sampai terkeluar2..
Parking pon xde..memang sakit jiwa la..
Ntah ble baru boleh nak p renew pn xtahu la..
Drive la dlm keadaan 'Haram' buat sementara waktu.huhuhu..

Petang masa mandikan Arfan, ak perasan..belakang dia naik merah2..
Aku gtau husband ak,,dia mcm biasa r relax je..
So malam tu naik bintik kecik2..
Aku ingatkan ruam biasa.. ( Nak share pic xblh, laptop wat psl plak xleh connect USB)
Suami ak pn ingatkan ruam jelah..
So mlm tu ktorg keluar, jumpa ayah hubby..
Tunjuk kat dia, dia pn kate ruam je..
So aku x risau..

Esoknye aku tgk, mkin teruk..
Naik bijik2 halus...Dh x nmpk mcm ruam..
Aku letak lotion calamine jer.
Aku duk pikir campak..
Aku share pic dgn kwn2 kat fb..
Dorg pn suggest macam2..Seme cakap mcm campak..
So aku dh berkira2..nak p beli air kelapa lah kan??

Tp hari Ahad, lutut n siku dia..banyak gile bijik2 tu..
Aku share lg pic kat fb..
Dorg suh ak p check klinik..
Tapi dlm banyak2 komen, ada yg kate 'Mcm bukan campak'
Aku dh susah hati.
Bijik dia mcm makin besar kat area lutut tu..Memang geli sgt tgk...Xnampak lutut da..
Aku pn ajak hubby p klinik pakar..
Pegi2 klinik..Doc tgk, terkejut dia..
Lama dia pegang lutut n tgn Arfan...

Then dia sahkan yg Arfan kne penyakit HFMD...
Aku tanya doc, bahaya x..
Doc kate memang bahaya dan pernah ada kes..
Terus laju je airmata ak mengalir..Hehehe..
Terus aku pelok ARfan ketat2...

Doc just kate penyakit ni berkait dgn kebersihan..
Xde ubat yg spesifik...Jaga kebersihan dan teruskan sapu calamine..

So aku balik, hubby vacuum bilik dan 1 umah..
Kwn ak dtg bile ak ckp Arfan kne penyakit tu..
Dtg sapu2 ubat kat Arfan,,Bg aku semangat jugak.Hehe...
Ak mane tahu nak handle..Kwn ak tu dh ada pengalaman..

Isnin lps, ak pegi klinik gov plak untuk dptkan perintah kuarantin.
Dapatlah aku cuti kuarantin seminggu..
So skrg ni aku jadi surirumah sepenuh masa untuk seminggu..
Hehehe..Bestnya la haiiii...Ahaks..
Arfan dh byk perubahan..
Bijik2 dh banyak yg dh mati..
Syukur sangat2..
Dia pn xde dh sakit sgt kat lutut sbb nmpk dia merangkak mcm biasa..

Kalo x sblm ni memang lucu dia  bergerak..
Nak merangkak sakit kat lutut, so dia angkat 2 2 lutut tu then bergerak angkat bontot
Bergerak dgn 2 tangan je.. (Korg blh byg x cmne?
Nak gelak, tp sbnrnya kesian..X smpi ati nk gelak..huhuhu..

Doakan Arfan cpt sembuh ye kawan2 blog...



1 comment:

QasehnyaRania said...

Alabai sian dia. So tgh cuti la ni ye. Take care arfan ye