Tabung

23 March 2014

Ini Anak Saya

Anak aku x lm lg nk masuk setahun da..skjpnye rasa masa blalu..
Kalo taun lps..time2 gni ak tgh kandungkan dia pd usia 38minggu..
Skrg ni dh bsr gedabak..dia tgh tdo ni...amboi tgn dia...
Siap ltk atas dahi,kepals...tido flm buai klo siang2..
Senang nk suh papa dia henjut klo dia jga..klo ltk bwh jwbnye xleh r ak nk wt kje.
Sebabnye, klo tdo bawah bila dia jga,ak kne trs sumbat susu bdn,bru dia tdo balik..
Klo xde penyumbat almt menangis lh then tdo amatlh skjp..
Arini sshnya nk bg dia tdo..Ni pon tdo bkn mrn ssh..bpe X nangis..
Nak masuk fasa baru agaknye so perl pn berubsh sikit..
Sebelum2 ni sng je tdo siang...tp xprlh..sekurangnye tdo mlm dia sng ckit..
Setakat ni dia blm buat peel lg tdo lwt..Alhamdulillah...sng je jga Arfan ni..

Cuma satu je klo dtg angin dia, ngn papa dia xnak.
nangis bagai kne pukul..Aku tgh solat ke mkn ke mmg xtenang.
Kalo dia xnampak aku xpe..contoh mcm pg td..
aku keluar snyp2 pegi pasar.tglkan dia ngn papa je kt umh..
Elok je main xde nk nangis2 pon..tak cari ak pon..
tapi bila aku balik,dia nampak je aku trs dtg nangis2.. mcm dh lama bnr xjpe hihi..
Budak yg manja sgt Arfan ni...klo dia nangis nk mrh pon xsmpi ati..ahakss..
Kdg dtg gak geram klo ttbe je nangis kan.nangis plak beria..kita xphm knapa..
Adoi lah..tp ak xsampai ati nk mrh dia.tgk muka kesian je..

Semoga Arfan dpt membesar bagaikan juara,..
Semoga Arfan dpt jga mama n papa ble kami dh xlarat nt..
Semoga Arfan dpt menjadi anak yg soleh..
Semoga Arfan dapat menjadi pemimpin dan pembimbing yg baik kelak.
Semoga semua perkara2 yg baik akn mengiringimu Arfan.
Mama sentiasa doakan untukmu Syg!!

Eh..Arfan dh terer jln tau..hikhik..laju je dia pdhl bru je bpe ari secara rasmi berjln.
Gaya mcm nk berlari pon iye jugak...
Nanti knebli kasut bunyi2 la untuk dia..hihi.Comeyyyyy sgt kan..
Galak dia dpt jln...Dia ske pgg mafla papa dia,kang ble bjln tjth..
Kalo ak pegang mafla tu dia mrh bkn main siap guling2..
kite xnak dia jatuh tp dia x bg kite pgg...bkn ambik tau hanya pgg pn xblh.
haishhh..dh pndi protes skrg..hihi.


2 comments:

Muhammad Taufiq said...

Wah2 mesti Arfan comel kan? hehe Taufiq singgah sini :)

awksweetgitu.blogspot.com :) Support each other =)

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kak, semoga Arfan membesar dengan sihat dan jadi anak yang soleh. in shaa Allah. selamat pagi, singgah sambil menabung sini ~~~