Tabung

23 March 2014

Kuat sangat berjalan kan? Kan dah penat..

Pasal Arfan lah ni..Sape lagi..
Anak aku kan dh start berjalan...
skrg ni dlm umah mmg dh 1umah dia pusing..
Cepat pon cpt dia jalan, mcm dh lama blh jalan.Terer btl..hehe
Kekdg tu dia saje je buat2 jatuh..Phm x?
Masa mula2 tu memang la dia jatuh betul2.

Tapi bila dia tengok aku gelak masa dia jatuh tu..
Dia bangun pastu dia jalan2, then saje jatuhkan bdn dia..
Pastu dia pandang aku dengan pandangan, alahai comellllsss sangat tau..

Hikhik..Aku nampak muka dia dh mcm gula2, geram nak g gigit2..
Hahaha, tapi aku lom kejam lg nak gigit anak..Kena cium selalu adalah..


Akibat drp berjalan dlm umah x berenti tu kan?
Tahu ape jadi kat Arfan?? Dia xboleh tido..

Siang dh la susah nak tido, ingatkan mlm dia lena elok la..
Sebab selalu mcm tu..Tapi aku lupa yg dia dh pandai berjln..

So mlm tadi tido sekejap2 dia jaga..
Time jaga tu plak nangis2..Bagi susu pon nangis jugak..
Tahu x, dia skrg kalo menyusu mmg mcm2 gaya.
Tapi skrg lagi dhsyat..Berpusing2 bdn..Sakit tektek aku kne pusing2.
Tambah2 dia dh ada gigi..

Aku ni masa dia nangis, memang aku xtahu kenapa..
Aku dh pelik la..apesal dia nangis mcm ni..
Biasa kalo nangis gtu dia tgh sakit..Tapi aku xleh nak kenalpasti skt ape.
Aku tgk pampers, x berak...Picit perut xde kembung.
Adoii..AKu dh pening...Pukul 1 dia bangun,pastu pukul 4 dia bangun lagi..
Husband aku dh bengang da..pastu aku mrh dia..
Kesian anak, jangan lah mrh2..Dia mesti tgh sakit ni..Terus husband ak xjadi mrh..Dia sambung je tido..
Pastu aku amik Arfan, aku riba..Dodoi2kan dia..
Memang dia tido..Mata dia mmg dh ngantok sgt...
Then aku pon penat sbb x cukup tdo kan??
Aku pon baringkan Arfan atas bdn aku..Elok je dia lena..

Lega hati aku..Alhamdulillah..
Dalam pukul 5lebih dia bgn lagi..Aku bwk je dia pegi dapur.
Sebab aku tengah masak lauk untuk hubby ak bwk pegi keje..


Masa tgh masak2 tu hubby aku gtau,
Ntah2 Arfan lenguh kaki agaknya.
Hmm, aku baru teringat yg ptg smlm Ibu ada gtau,
Kalo mlm nanti dia nangis2 tu maknanya dia pnt la tu.
Hmm, rupanya btl2 jadi..Adesss..
Aku ingatkan kenapa la dia menangis kan??
Lepas ni kena sll beringat la..Tido je kena urut2 ckit bdn dia.

Arfan2...Itulah galak sangat berjln kn? Hehehe.
Budak bru dpt kaki..Nanti acaner lah nak sekat dia dri masuk dapur.
Sblm ni letak dlm walker then sekat pintu dapur dgn stroller..
Safety gate belom beli lagi..Takpelah...Jwbnye xleh la nak buat keje sorg2.
Kena ada laki aku, baru ak boleh masuk dapur..




p/s : Dh berakhir fasa minum SLimfast..Ada masa 5hari untuk aku dan 40 peserta lain membuat review mengenai produk tersebut.Doakan ye ak mampu buat yg terbaik :-) .. TQ

6 comments:

Masya said...

arfan dah pandai berjln yer.. iyelah tu lengguh agaknya.. sakan berjln..

Umi Qi said...

Alhamdulilah...hebat arfan dah pandai berjalan satu umah ye sayang...yeyy pasni tggu arfan pandai berlari plak...jenuh mama nak tangkap hehehhe

Asha Lya said...

wahh cergasnya arfan bejalan ya kak...

~MommyAqilMedina~ said...

Bagusnya Arfanm dah start jalan..cepat jugak kan dia dah jalan...mesti budak bijak ni...Amin!

Mimi Azirah said...

Baby kalo pndai jln bile mlm buat perangai memg diorg prnat sgt tuh...lenguh lenguh kaki

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kak. alaa nangis sebab penat ye. nak ibu urutkan badan la tu. hehe comelnya ~~~