Tabung

06 August 2014

Raya Yang Meriah

Tahun ni raya turn belah aku kat Terengganu..Adikberadik semua turn Terengganu..Memang ktorg dh set da..Kalo balik kg, semua mesti balik..Time turn mertua memang sunyi lah sbb yg xkawen lagi just adik lelaki aku sorg jer.hehe..

So taun ni bertambah anak sedara iaitu anak aku..Pestime balik raya belah aku..sbb taun lps masa dia umur 4bln, raya belah laki aku..Kikiki..Setiap kali raya memang meriah kalo rmi2 dh balik kg..Dgn kehadiran anak masing2 yang sebaya.. membesar bersama2..Dh la cucu makayah aku banyak lelaki jer, mmg bising dan gamat gila r rumah..Kalo jenis umah kayu mcm dulu2, ak rsa blh runtuh rumah..Dorg kalo dh main bkn reti nk slow2..ayah ak bising je mulut mrh budak2 ni..main bola dlm umah..mcm2..biasalah ble dh kumpul ramai2 kan, mcm2 peel lah..cakap mak masing2 dh x dgr da walaupon dh lrg.nt anak aku dh besar, xtahu lh cmne..sbb yg sebaya anak aku sorg jer, tu pn pompuan.hehe..

Entry sblm ni aku dh tepek pic family besar aku kan, xpelah aku nak tepek lg skali.hehe..Bukan slh pn kan tepek banyak2 kali...Ni pic masa raya pertama lah..lepas sesi bersalam-salaman :)

Pic mcm ni dpt amik 2 taun skali jer..so setiap kali tu xleh lpskan peluang utk bgambar rmi2..taun dpn xtahu lah blh bjumpa atau x lagikan..yg hidup pasti akan mati ( org len hepi2, ak nk cete sedih lak)

Pic aku di pagi raya (paksa suami amikkan gmbr)
Tema merah kononnya, tp last2 ak sorg je yg berbaju merah..Jangan tya knapa kalo tgk baju ak n suami x sedondon eh..hehehe...malas jwb kenapa :p

Ma n ayah aku bermaafan di pagi raya..Macam nilah rutin setiap pagi raya :)


Pic kat bwh ni kami adik beradik bermaafan bersama Ma ayah dan juga sesama sendiri.Kadang tu terlupa dh salam ke blm, sbb rmi sgt.hahaha
tu adik aku yg masih bujang trangtangtang..time raya ni dia jadi perhatian sbb asyik kne aju dgn soalan 'bila nak kwen' hehe..

Giliran ak bermaafan dgn Ma ayah..Sebelah tu berbaju melayu, abang aku..No.6..ak no.7 :) 

Abang ak kaler sm plak dgn ak, dh mcm suami isteri plak.hahaha..Abg aku paling sulong ( 1 Ayah, tp ibu lain)

Yg pakai tudung coklat tu kakak aku paling sulong, dlm keluarga kiranya No.2 lah sbb paling sulong abg aku.. 

kakak ak belah kiri tu no.4 dan sebelah kanan tu no.5
dah lama baru tingat yg ak lom mtk maaf dgn suami ak.hahaha..blh mcm tu? time ni anak aku tgh tido, so xde pic 1 family..mencikkk..huhu..dh la baju  kaler  tak sm.hahaha

So marilah kite saling bermaafan, kira 0-0 ye b..jangan mrh2 dan dendam2 lagi ye :p

kena paksa cium dahi..laki aku ni malu2 kucen je :p

Sepatutnya ada 3 menantu perempuan..K.long ak time ni dia tgh layan anak dia nangis kot dlm bilik.

Kakak2 aku...k.teh, aku, k.cik dan k.su..Patut ada sorg lagi k.ngah tertinggal..hehe

kami lagi..hehe..geng2 ske bergambar ahaks



Akhirnya habis jugak entry aku pasal raya pertama ni...dh bape ari aku duk draf jer.haha...pic memang ak xde edit langsung, sbb xde kepakaran dlm bab tu...so ape yg korg nampak tu, mcm tu jugak la kat luar...kihkih..


Raya korg acaner plak? Jom la kongsi2, aku suke tgk pic cantik2 ni..hehehe..

7 comments:

Unknown said...

Alaa tak sedondon pun tapi hari raya tetap dirai dengan meriah kan... :D tak per... insyaallah raya haji boleh pakai sama... :D

Aty Fared said...

memang meraiah...!!! :)

Cik Asma BLuppy said...

meriahnya. terengganu kat mane kak? kite duk ganu gok nih. :D

Dayang Deno said...

wahh.. memang meriah! Sama gak family deno, kalau turn terengganu, semua ada sbb mmg dah berpakat

NrlAidaHml said...

Ramai jugak adik beradik cammy kan..seronok tengok sesekali berkumpul reramai sebab mesti meriah..time kat dapur mesti riuh jugak sebab rama adik beradik n kakak ipar..Cik cammy walaupun merah hanya sorang tetap nampak comel..jangan risau kalau tak sedondon pn..hehee

drshikinzainal @ ekin said...

Paling bongsu ke?
Nampak macam paling tecik.
Comel mama SA..

MyCherita said...

Salam ukhwah, singgah sini jalan-jalan blogwalking dari Mega Giveaway Anak Merdeka Malaysia by kak maria..done follow sini.. Salam syawal, salam ceria dari MyCherita