Tabung

18 August 2014

Tepung Gandum Faiza

On the spot nye update.kihkih..Gambar tu aku google sebab malas nak amik pic...

Tetiba je malam ni nak cete pasal tepung gandum kan..Gini cetenya...

Petang tadi..aku dh bajet kat umah xde lauk, nak beli lauk duit xcukup sebab lupa nk mtk wet dgn hubby aku..kihkih..so aku decide malam ni makan cekodok / cucur jelah dua beranak..xpelah sekali sekala x mkn nasi malam..hehe..So sebelum balik umah petang tadi aku singgah kedai 1 Malaysia kat bawah umah aku ni..Melilau cari tepung gandum tetiba terpandang tepung gandum faiza ni..Sebelum ni memang tak pernah beli dan guna pon tepung ni..so xtahu la hasil dia mcm mn kan? konon la ni, arini mcm nak support buatan Melayu lak..xnak beli yg sauh da...so aku pn amik then trs g byr..

Ni baru pas makan cekodok gandum faiza..hehe..Nak tahu ape pendapat ak psl tepung gandum ni?


hmmm...




hmmm....






masa mula2 goreng tu dia jd gebu tau, nampak mcm keras..1st impression aku..aduhai..mesti xsdp ni..keras je nampak..mmg dh kecewa da takut x hbs kan..Tapi xpelah dh buat kan..xkan nak buang...sempat goreng 2x je td..masih ada baki sikit dlm mangkuk..kalo rajin sat lagi laki blk blh goreng lagi sekali..

Dh siap goreng tu aku try jamah 1 ececeh jamah je kata kooo...sekali tu kan..hmmm..sedap lah..gebu dan lembut rupanya...

kalo makan mcm tu ratah je kan xcicah dgn sos / gula pon dh sedap..Serius x tipu..lembut je weh..dh la gemuk2 pdhl ak buat acuan tu lembik jugak la..phm x maksud ak cmne? hehe..

Memang lepas ni ak akan beli tepung gandum faiza jelah..Walaupon agak mhl sedikit, tp xpelah...bukannya tepung ni makan hari2..sebulan ad lah 2kg kot aku guna..hihi...


so korg cmne? penah guna x tepung gandum ni? ad pendapat??? jom kongsi2...

11 comments:

Anonymous said...

It's actually a nice and useful piece of info. I
am happy that you just shared this useful information with us.
Please stay us up to date like this. Thank you for sharing.



Visit my web page :: cheap hosting uk review

Anonymous said...

Looking for affordable option, which one you recommend?


Here is my web blog; religion

norhasnizakhalid said...

ye ker?? mama guna cap sauh tu.. takpe, nanti try

Unknown said...

penah buat kek coklat..
rase sedap masih sama..
so far so good :)
Jemput join segmen ini..
http://sueakgogeous.blogspot.com/2014/08/9-awesome-blogs-of-month.html

watieKB said...

tak pernah guna faiza ni sebab Acik ni homemade baker.
Kalau pakai sendiri kat dapur rumah pun tak pernah.
Maybe lepas ni boleh try.TQ

watieKB said...

jemput singgah rumah Acik

http://acikwatie.blogspot.com/

FarahFerraDotCom said...

tak pernah try lagi.. nanti kena try nie..=D

Zai Zamree said...

klau sedap nk kena try la cmni.klau x cap sauh ja dok rembat

dear anies said...

penah gn wat kuih ketayap. ms mula2 guna ok je. kali kedua gn, kuih ketayap x menjadi. mengelabah sy...terpaksa lebihkan air utk mencairkannya... tepung lain sy gn sblm ni ok je...smpi laa ni tkt nk gn sbb tkt kuih lain kena mcm tu jg...berketul2 dan berminyak

Asha Lya said...

kat sabah ni rasanya sukar nak dpt tepung faiza ni

drshikinzainal @ ekin said...

Waahh faiza ada tepung gandum dah.
Produk bumiputera.. Lebih.terjamin kehalalannya.