Tabung

27 August 2014

Rentetan Kisah Mesin Basuh

Aku dh tanya mcm2 pendapat sampaikan aku pening mn 1 aku nak buat..AKu xde kekuatan nak lawan habis-habisan...Aku tanya kwn ak yg keje kat KPDNKK...Dia kata jumlah aku x besar mn, so takut nanti membazir masa kalo dorg xlayan..So dia suh ak selesai luar..Nak selesai ape...Memang xde selesai lah... 

Jwbnya aku terpaksa jugak la byr labour charge tu..Serius memang aku x rela..tapi sebabkan ak nak balik mesin aku, ak terpaksa keluarkan wang ak utk benda yg sia2..senang kan org skrg ni buat duit..Memang cekik darah sungguh...Aku nak cete pasal halal haram pon dorg bukan kisah sbb dorg cina..Kalo Islam, blh gak aku cakap, ak x halalkan duit tu utk dorg..Huhuhu..

So dorg janji petang ni nak hantar balik..Jangan aku dpt blk mesin aku, tetiba ada benda lain yg rosak..Memang ak x teragak2 buat laporan la..huhu..Sedih wei..Ak rasa serius sia2...RM75 tu buta2 nak bg org...Bg org yg berduit memang la celah gigi je jumlah tu...Bg aku ni, kais pagi mkn pagi, alahai..blh buat isi minyak seminggu + mkn utk 2 hari tau...haaa...

Apa aje aku blh buat, hanya SABAR jer..Lepas ni ak kena lebih hati2...Aku mmg xmo dh amik cap MIDEA lepas ni...Lepas ni aku nk beli yg manual jelah...Dh merajuk dengan yg auto..Blm ape2 dh rosak..Kena beli brand yg mahal2 ke??

p/s : Mesin basuh, aku rindu ko..kain dh byk menunggu tu..cepat2 la pulang huhu..

6 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kak, sheila baru BW sini, so kurang paham. sheila baca previous post dulu ye. siannya.. tak pasal2 melayang duit kan...

Shark Kay said...

jawabnya kena pakai manual ler kak kalau lambt.
tenaga tangan diperlukan.
heheh.

Asha Lya said...

Bab tu lya lgi sng guna mesin manual..klau rosak wash ada spinnya.

~MommyAqilMedina~ said...

huhuhu..sedihnyaa...memang kalau nak repair mesin basuh ni mahal..baik beli baru..macam akak hari tu..terpaksa berhutang semata nak beli baru sebab yang lama nak repair RM300++..baik tak payah kan..sabar lah ye cammy..

TunSha Ayunie said...

masa memula kawin dulu suami aku lerr tukang pencuci manualnya... haha... memang susah kalau takde mesin basuh... kalau rumah sebelah sungai takpe la jugak...

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Dulu saya beli kat mak mesin oto 6.5kg RM650 kalau x silap. Tak ingat brand..kalau x salah, Panasonic. Tahan 6 tahun. Baru ni je rosak kat tempat tekan2 tu sebab cair. Lame dah guna. Repair rm2++.. Dah ok cam biasa.