Tabung

15 July 2014

Bila Anak n Bapak berselfie

Arini kan cuti kawasan Putrajaya dan kebetulan jugak husband aku cuti ( dia keje shif so xkira cuti umum ke x, klo kne keje..kje jugak kira double)

So petang tadi konon nak kua lepas zohor nak p beli brg basah..Sebab dlm peti ais xde pape da..akhirnya masing2 ketiduran..haha semua ni terikut2 dgn Arfan lah..Aku tidokan Arfan ttbe jd ngntok jgk..Papa nye klo x mengikut mmg x sah so semua tidi.Bile dh stat tido mmg ssh nak bgn..Dlm jam 3 cmtu anak dh bgn tp mak pak mls2 lg..Anak tu asyik kacau pn si maknya buat xlayan je..haha.Tp yg bt ak terus bangun tu nak thu sebab ape? sebabnya si Arfan buat main bedak..dia p tabur hbs atas simen..adoiii...mmg bijak..

Bila dh bgn ingatkan dh Asar upenye baru 3.30ptg, so aku kejutkan laki aku ajak dia kua kang lmbt2 jem plak kat bazar tu..Konon mula2 mcm nak p pasar tani. so dh siap2 tu dh 4 lbh...bergerak lah kitr ke kedai ye..Dlm kete decide blk, xmo pegi bazar..bek g pasar kat presint 8 je..xpyh nak berebut2 dgn ramai org..Dah smpi pasar aku beli ayam , telur jer..Lepas tu pegi Darussalam plak..Hajat di hati nak buat kuih onde2..hehe...Dan paling utama nak beli pampers si anak teruna..kat umah ada sekeping jer..hehe..

Balik umah trs solat Asar then masuk dapur keletung keletang dgn si Arfannya sibuk mengemas pinggan mangkuk...bukak laci amik plastik sampah..Aku baru tukar plastik smph, dia cbuk nak tkr jgk..dia amik yg dlm bakul tu dia kuakan sbb nk ganti dgn yg dia baru amik tu..adoiii..rajin yg amat si kecik ni sorg....dh xnak dgr sgt kan aku jentik tinge dia..hehehe...nangis lah..xsmpi ati tgk mcm tu, ak amik gosok2 blk tinge dia..hahaha..adoiii...mcm mn?

Dh siap buat ayam masak lemak cili api aku cont plak dgn kuih onde2..elok tgh menggentel tu kan, azan plak..hahaha..Aku mmg xtgk jam pon..xsangka plak..mjr dh masak air..trs ak bt air nescafe utk husband then hidangkan nasi n lauk utk dia...aku sambung gentel kuih plak..dh setel semua kuih, kasi hidang atas meja utk santapan suami..aku p mandi2 n solat magrib dlu...

Tadi nak tidokan Arfan, aku saje nak amik pic Arfan tu ttbe terpandang pic2 ptg tadi..amboii 2 beranak ni..aku p beli brg dia berdua berselfie ye guna henfon mama..hehe.. ( bukan men panjang mukadimah aku kan.. skrg bru nk cete psl tajuk..haha ) Yelah kalo x cete dri awal kang xphm plak ttbe je bg pic selfie..tol x? kihkih.. 

So sblm ak nak tido ni, nak jamu sikit lah pic dorg berdua tu..Nanti ble aku rindu blh tatap wajah2 dorg ni..Hehe..

tak tahu lah ape kes kne mrh dgn Papa ni..sedih btl muka dia..Arfan2...love u son!
update : nangis rupanya sbb nak ikut aku.hehe..ingatkan  kne mrh dgn Papa..

olololo...rasa nak gigit2 je dia.. :)






pic ni ak tgk lucu sikit..xtahu cmne mata Arfan blh jd cmtu.Hahaha..Adeii mcm2 si kecik ni..

2 comments:

Cik Asma BLuppy said...

alooo comel nagis gitu. hehe

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Asben saya pun dah pandai berselfie sekarang :)