Tabung

16 July 2014

Hikmah yg terlindung

Sebelum ni aku sangat2 kecewa bila aku kena transfer secara tetiba je kan?? Tapi skrg, aku rasa bersyukur sangat...Inilah hikmah yg sebelum ni aku x nampak..Aku ingatkan mula2 ble kena transfer berkaitan dgn perilaku aku , tp sebenarnya pertukaran ini membawa kepada perkara yg lebih baik..Alhamdulillah..Sebab tu org kata Allah dh rencanakan sesuatu yg lebih baik untuk kita, terpulang pd kita nak nampak positif ke negatif sesuatu perkara tu kan?

Aku pon xtahu kenapa aku blh terfikir pasal benda ni...Yg pasti aku rasa hepi berada kat cni..Aku tak rasa terpinggir seperti mn kalo aku duduk di tempat sebelum ni...Bilik aku lebih meriah walaupon x sebesar bilik sblm ni...Bos aku pon peramah..Bukan maksud ak bos sblm ni x peramah, tp bos laki dan pmpuan ni dia lain ckit tau..Bos laki mn blh nak rapat2 sgt kan..Aku pon dulu segan2 nak ckp dgn dia..Tapi dengan bos skrg ni ak rasa lebih terbuka...Nak bercakap pon aku x rasa malu2..

Harini kat opis aku ada rakaman raya tau..Setiap bahagian memang kena sediakan satu ucapan raya..Nanti video ni akan disiarkan semasa Majlis Sambutan Hari Raya Office..Tadi aku diberi mandat..ececeh mandat tu..Hehehe...Kiteorg ada buat pantun 4kerat la...Aku kena baca pantun tu dulu..Lepas tu baru di sambung ramai2 dengan ucapan Selamat Hari Raya...Aku hepi lah...Mcm kepala masing2 okey lah..Gila2...xde lah skema sangat hehehe..Alhamdulillah...

Sempena raya ni jugak bos aku siap offer nk tlg tukarkan duit raya anak2 buah dia tau..Pestime aku dpt bos mcm ni..Mungkin sebab dia mmg dari bahagian duit2 ni, so dia pn dh biasa tiap kali nak raya tukar2 duit bagai..Aku sblm ni x biasa..Biasa tukar duit sndiri je...Minta kakak aku yg kat kg tukarkan..Tapi taun ni, ak plak yg tlg adik n kakak aku tukar duit raya..Hehehe...So pagi tadi aku kumpul semua duit dri officer, then kena hantar ke AG...Kat sn ada officer yg tlg tukarkan kat bank...So dlm kol 2 td aku p amik balik duit tukar tu...Wahh mudah nye keje, xpyh nak beratur2 panjang hehehe...Heaven..Ahaks..

Yg buat aku lebih dihargai tu kan, bos aku jenis jaga kebajikan staf tau...Bukan ape, dia banyak kali pesan, pagi tadi kua awal, sebab xnak nanti masa rakaman aku xde...dia nak semua anak buah dia ada..Kebetulan tadi ak p hntr terlebih waktu ckit sbb tunggu officer kat AG tu punya lah lama...Bila aku dh smpi opis, bos kol tanya dh sampai mn..Dia kata nak start da rakaman, cepat2 naik pejabat..Hahaha..Berlari2 ak naik pejabat...Dh smpi tu bising plak masing2, cmne nak susun...Aku sbb kecik, dh kena bersipuh kat bwh je..Ahaks..Dh tu siap kena jadi ketua tlg baca skrip plak...Suara kalo best xpe gak hahaha..xtahu la cmne gaya nye ak semasa bace tu..Jgn lucu dh ler...Konon dh senyum2 da...xtahu la cmne t kihkih..

Secara keseluruhannya setakat ni, ak hepi duk cni..syukur sangat2...Tadi ad cc tmpt opis lama aku dtg cni..Dia cete pasal hal kat tmpt lama aku..Haih, mjr aku dh pindah..xpyh da dgr benda2 mcm tu lagi..Hehehe..Walaupon aku xde rezeki yg limpah dari segi wang..Tapi Tuhan bg aku kesenangan dari segi pergaulan plak...

Skrg ni aku cuba untuk menjadi org yg redha dan ikhlas dan segala hal..Ikhlas bila membantu org, terutama suami dan keluarga sendiri...Bukan ape, aku rasa ble kite ikhlas baru akan dapat ganjaran dan Tuhan pn akan tlg..tp klo kite tlg mengharapkan balasan mmg xkan dpt pape.Pastu mula r menyesal kenapa tlg org tu..Tu namanya x ikhlas kan?? Semoga hati aku sentiasa ikhlas slps ini..InsyaAllah..Aku tahu bukan senang, tp kalo x cuba dan berusaha kita xtahu kan???

Doa2 lah hidup aku lepas ni lebih tenang yer..Doakan juga hubungan antara ak dan laki ak sntiasa diberkati..Sentiasa dilindungi...Aaammiiinnn

No comments: