Tabung

11 July 2014

Anak terhantuk....Bodoh

Kisah malam tadi..aku pn x sangka..sedih pn ye jugak.

hsbnd aku kan ad wheelchair kat umah..WC dia ni mmg sll ada dpn ruang tamu tu...mmg menghalang laluan la ckit sbb sempit kwsn tu..Sbbnye ad sofa sekali kan..Ak ni blh la lalu pandai nak elak2, tp anak aku budak2 mn reti..main jln je kan.dh tu bjalan mcm nk blari je kejenye..

Aku duk cbuk main henpon..Laki aku ngadap laptop..Anak ak plak tgh main kat area kaki laki aku..kiranya anak aku lbh dkt dgn laki ak lah kan...

Tgh main2 tu, ak xtahu lah dia nak bangun dtg kat ak ke atau sje2 nak bangun..ttibe je aku tgk dia x stabil..org kata dlm sekelip mata dia bangun je terus thantuk kat besi WC tu.secara kebetulan msa dia kne tu aku terpandang..sebenarnya msa dia nk bangun tu aku mmg tgk dia nak tgk dia nk g mn..tp xsangka plak dia bgn2 je blh thantuk.mmg meraung lah wei...mmg dpn mata ak dia tsembam kat besi WC tu.kuat kot bunyi.Aku tgamam tau...Laki ak trs bangun amik anak..Masalahnye dia marah aku..Cakap aku Bodoh..Aku xtahu npe dia btindak spontan mcm tu..

Aku tahu sbnrnye dia nak mrh sbb aku xbuatkan dia air..Sblm kejadian tu dia ada mtk ak buatkan air utk dia..kalo nak tahu husband ak mmg hantu nes..blh kata setiap sejam mtk air.tension aku..dh la umh aku klo nk air pns perlu masak dulu sb xde termos...so kalo ad air dlm kettle tu dia nk minum air, 2,3x asyik nk pnskan je..membazir je kan..tu aku mls nak layan..mmg aku buat xtahu jelh..Lagipon msa dia mtk tu ak bru blk dri kedai..ak barruuu ltk mknn yg beli..aku baruuu nak ddk dh mtk air..sape x angin kan...xbg ak rht lgsg..

Dah tu kalo dh mtk mcm budak kecik..selagi xbuat selagi tu duk mtk byk kali..aku mmg jns x ske org paksa2 ni lagi lah ak buat xtahu..cbe klo dia diam je..nt2 aku buat lah..bg ak ddk kejap.ni x, blm ddk lagi dh suh bt kje..lgsg x rsa kesian kt bini..hmmm...

so sbb tu yg buat kan masa ank terhantuk tu mrh dia lps kt aku..sdgkan bkn ak yg buat kat anak thantuk..bknnya ak gelakkan anak ke ape ke..aku pn bkn doa suh anak thantukk..tapi aku dpt BODOH!! 2x okey....sedih aku...xde sbb pape ttibe dpt pkataan mcm tu...serius..

Anak dtg kat aku trs aku amik bwk masuk bilik tidokan anak ...aku pn tido sekali..benci aku tau..masuk2 bilik aku hempas pintu bilik sekuat hati..haih..ak hangin sggh la..bkn slh ak org nk mrh2... tp pg ni dh sahur ni...ktorg dh elok da... x elok kan gaduh lelama hehehe..tambah2 bln pose ni kang xde pahala pose..hahaha...





p/s : nmpknya follower #555 msh blm menyerah diri..cmne nk cntct pn xtahu sbb xde link...sory lah kalo adiah tu tpaksa burn :) ... ( sehingga semggu sblm raya je )

2 comments:

Fadzi Razak said...

mohon beri hadiah tu pada follower #554. Hahaha, saya la tu :p

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Sian Mama SA. Sabar ye.
* Samelah..rumah saya pun xde termos.
*And saya takkan buat air kat suami kalau dia x mintak. Sebab kalau saya jadi rajin, iaitu buat sebelum dia mintak..confirm dia x minum pun air tu.
Macam-macam hal kan?