Tabung

16 October 2014

Demam Dah Dia

Kena cucuk ari Selasa lepas ..Tapi harini baru start demam...Bangun pagi tadi kepala dia panas, tp badan sejuk..Mcm xlogik plak klo sebab cucuk..Ke logik ek? aku pn xthu la sbb ape ni..memang nak demam ke atau ape..tengahari td ak keluar pegi Alamanda dh janji dgn kwn..Konon nak g taska tanya pasal pendaftaran taun dpn, tp sbb dh lambat kwn ak nak masuk opis, so ak x jd pegi..Aku cme mtk kwn aku amikkan borang jer..Tp dukacita plak kawan aku kata cikgu taska gtau dh penuh..pelik betul r..smlm ak kol kata masih ada 0..mn 1 ntah betul..hangin plak aku..

Balik umah tadi aku tidokan Arfan..tido kejap je tp kepala still panas, bdn still sejuk..Dah tu dia buat2 berak cair plak.Harini dh 3x rsanya dia berak cair.siap bertakung dlm pampers. Memang busuk..Kan kalo kita cirit taik dia bau lain mcm busuk kan? kaler hijau mcm tu..Agak2 knapa ye? 

Petang td ak mandi dengan Arfan, tgh2 mandi dia muntah..lepas tu badan siap terketar2 bibir biru...Aku dh risau da tkt jd pape..tp Arfan blh senyum lg walaupon muka dia nampak mcm x larat..Lepas dh pakaikan baju aku ltk dlm stroller sb nak solat..Dia memang nampak sgt x bermaya..Biasa mulut bising...ni snyp je..asyik menguap je dari td..menandakan bdn lemah..kalo ak mcm tu lah..kalo asyik menguap,nak tido je tanda bdn x sihat..aku masak2 ltk dlm stroller je sbb xnak bg dia bjalan2.. kesian tgk.muka masam je...nak tdo je kejenya..Ni baru tidokan dia...

Aku kne EL lagi ke esok? huhu...Doakan anak aku sihat2 aje ye pagi esok.huhu..Ok lah nak p solat Magrib dulu ..

#maafjikaakutaksempurna
#setitiskasihdarmia
#kasihberbisik

6 comments:

Safirul Amar Azmi said...

Get well soon..

Asha Lya said...

Moga baby arfan cpt sembuh ya

Akif Imtiyaz said...

Alololololo sian dia ..Moga cepat sembuh ya sayang .......

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Mila bagi je syrup pcm (paracetamol) tu. Kadang2 dia sakit..demam pun boleh jadi.

Mardiah Diana said...

Semoga Arfan cepat sembuh...Diana pun demam selesma....mungkin musim yer...

Norliza Osman said...

Doa dan fikir yang baik2.insyaallah di permudahkan.moga adik arfan seronok berjumpa kawan2 di taska.