Tabung

21 October 2014

Maggi Ketam - Jalan Reko

Tadi dapat wasap dari makcik (makcik pn sebaya je) ajak kua makan sekali sebab nak celebrate besday suami dia.. suami tu pakcik husband sbnrnya.hehe..Tapi husband aku ni blk lewat plak, xtahu lah sempat x nak lepak sekali..Bila gtau suami dia kata okey jer..

Dorg memang dh awal2 dh kuar..Aku ni kul 10.30 baru nk keluar umah...smpi2 je masing2 dh hbs menketedarah...haha.. bersepah2 atas meja dengan mknn..Kami dh terlambat pon..sampai2 je trs terjah kek secret resepi..Mujur kek best..blh masuk mulut..

Anak ak dri umh sbnrnya dh tido..masa nak smpi kedai blh plak dia terjaga menggagau2 cari ak sbb ak ltk dia sorg2 kt blkg..hehe.. saje nak test..konon deting berdua je..ekeke. poyo jer .pdhl tgn xlepas duk pgg tgn anak tkt menggelongsor...

Aku order 2 mangkuk megi ketam..Ingatkan sedap lah sgt..katanya dh masuk JJCM...tapi ak x berkenan lgsg lah..rsa mcm rugi je byr mahal2 utk benda tu..Mungkin org lain suka, tp bg ak..mmg ak x suka..haha..jht x? megi dia tu dh la keras lg..mcm rendam mcm tu je dlm kari ketam tu..aku mmg x gemar style megi mcm tu...Baru nk makan ketam anak aku dh nangis2 plak..ngan papa dia xnak..nak dgn aku je..bising 1 kedai..dh la dgn ngantuknya lagi, mmg lah meragam..nak pelok ak kemas2..aduhai anak..

Laki ak pn xsmpt mkn..Konon nak jaga anak tp anak xnk dgn dia..akhirnya ktorg tapau je megi ketam tu...Ketam dia biasa2 je bg ak..memang dia ltk 2 ekor ketam setiap mangkuk..aku makan ketam je..Dh balik umah pn smbung bedal lagi sekor..skrg ni tgh bersandar..sat lagi nk masuk tido plak. hehehe...

Nak tahu x aku mkn kat mn? kat jalan reko  restoren Choleq kalo x silap nama kedai tu..keadaan kdi dia sgt daif..jht x ? hahaha.. mcm berterabur, mcm kedai x siap pn ye jugak..ekekeke..sory lah ye..bg ak mmg mlm ni kali pertama dan last aku pegi. hahahaha...sory again not recommended. tp kalo korg jenis suka masakan mcm tu mungkin korg ok lah kot..pegi lah try dlu yg mn berdekatan tu..hehehe..




9 comments:

Safirul Amar Bin Hj. Azmi said...

Nampak macam menarik dan sedap! Best..huhu

Unknown said...

mcm pekat je kuah dia kak mila..
nak sedap ase buat kat rumah je kott...
hehehheh lagi puas hati
kalau ade ketam kat umah ni mmg dah buat da...

Luqman Zakaria said...

betullah..luqman pon x suka kalau meggi rendam ala ala jer..sbb bila makan rasa keras lagi..serious x sedap kalau macam tuh..:)

Unknown said...

dari meggi rendam je baik kita buat sendiri..kan??cemana kedai gitu boleh masuk JJCM tu.??heheh

Aisy Nasiha said...

Makan kat kedai Choleq ni? Eh masih tak ok service dia? Saya pernah juga tulis entry tak puas hati makan kat sini.. itu sebab pergi masa haru kedainya masuk JJCM. Ai.. masa tu ramai sgt orang, tapi kat depan tu mmg nampak mcm tak siap. Dia kata baru renovate masa tu. Takkan dah berbulan masih tak siap lagi..ish.. mmg tak patutla dgn makanan tak sedap tu.

drshikinzainal @ ekin said...

Owhh..ade jugak resipi camni ea?
Sian si Arfan. Meragam sebab tido terganggu kott, kan?

Tunsha Ayunie said...

meleleh airliur waktu baca entri ni... sentappppp :( huwaaaa

Unknown said...

masuk JJCM tapi xbest memang xp la pasni. hehe

Masya said...

tak pernah pun makan maggie ketamn lagi huhuhuu