Tabung

11 October 2014

Asyik Bernafsu je Sekarang!

Nafsu makan tau bukan nafsu lain eh..Korg tgk tajuk cepat je klik nak baca pasal ape kan? hehe..tahu sgt pemikiran korg tu..hihi..Ye!!aku skrg kuat makan. kenapa ye? aduhai..Kalo dlu sebab pegnen yelah utk makan 2 org.Sekarang sorg2 pn kuat makan jugak..Aritu blh tahan makan, tp skrg dh xblh.

Baru kurus sikit aku dh berlagak p makan banyak2 plak..Nanti berat naik banyak, tahu plak marah2.. marah diri sendiri plak tu..Tgk penimbang mula rasa nak menangis..cmne ye nak atasi nafsu ni? nak try tahan mcm dulu mcm x mampu.Mungkin akan terjadi bila jarum penimbang tu dh takat 6+ agaknya.. Apelah ko ni Mila..Berubah la wei..Jangan makan banyak2.. nanti ko jugak yang susah hati.

Memang pn skrg ni dh susah hati ni..Nak tahu kenapa aku xtdo lagi? skrg dh jam 2.30pagi tau..Sebab nya aku baru lepas makan cekodok gandum + tepung jagung..Hmmm sdp..rangup dan lembut.Pestime aku ltk tepung jagung xsangka plak blh jd lembut dan rangup.Lepas ni blh la buat lg. hehe..Aku kalo tdo lambat mcm nilah..rasa lapor jer.. yg buat ak tido lambat ni sbb aku tgk cete..Laki aku donlod..mentang2 cuti kan so lyn lah..Esk mula r ngntok..Arfan dh la jenis bangun awal..

Esok kena bangun pg ni sebab abang aku nak dtg..Tumpag tdo umah sampai Rabu sbb wife dia kursus kt sini..Matikk la aku. ngntok lah nanti..hehe.sendiri cri penyakit...kan?

Aku nak buat sit up la sat..perut dh mcm gunung ni.ngeri tgk.

14 comments:

Safirul Amar Azmi said...

Makan jgn disekat sekat..makan je..haha

Si Tracey said...

Boleh je makan tu ehehe Cuma kurangkan kuantiti lah. Jangan pula kurangkan tapi buat besar-besar ehehe...

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Kat spital ni..
Tak bolehlah nak buat cekodok macam mama SA.

Kathy R'bain said...

hehehehehehe...tahan nafsu sikit sis..kathy pun tengah cuba tak makan belah malam ni..hehehehehe..


kathyrbain.blogspot.com

Hikayat Seorang Budak said...

kak mila, nak resipi cekodok tepung gandum + tepung jagung. hehe. takpe la kak, janji makan makanan yg sihat dan kekal sihat :)

Diana Rashid said...

rajin ye buat cekodok tengah malam.nak buat cemana kalau dah lapar..kan??tapi biasanya kalau kita tidur lewat,perut memang cepat lapar..sebab tu kena tidur awal..tidur awal tak de la makan cekodok tengah malam..hehe

hidayu ayumie said...

amboiii perut besau gunung
heheh kadang2 ayu pon cmtu gak kak mila
bile takde bnd nak buat asyik nak mngunyah je kejenye

TunSha Ayunie said...

kalau dah lapar memang makanan jela dicari... jangan lupa sit-up balik... meh nak hambik isi kak mila sket....

nuyui a.k.a miss YUI said...

makan saja selagi lalu..hihih

siti alfakhishah aman said...

alise suka cekodok lembut.. tepung gandum + telur jek.. tapi goreng garing2 sikit.. eh paham tak ni? hahaha

lambat tido memang cepat lapar.. tu alise suka tido kol 10.. :)

samelah.. sit up je la rajin buat pon.. squat/plank x larat.. kejang2 kaki

Lily Blossom said...

tak prnh try lak guna tepung jagung... selama ni wat pakai tepng gandum biasa jer... cuma saya suka tambah sayur kobis yg di potong halus2, telur dan sedikit nestum... so dia jadi garing2 cmtuh.. nnti nk cuba cara lia lak lah..

MisZ FyZa said...

Same la..asyik nk mkn je skang ni..

hainom OKje said...

Yelah.....sama je ngan OKje ni MH....memanjang nak makan....ada aje yg dikunyah. Hish...rasa nak lari 200 km aje hihi

~Aida@MommyAqilMedina~ said...

huhuhu..sedapnya tetengah malam buat cucur..akak tak reti buat cucur..tapi memang nak kena belajar la..sama jugak nafsu makan makin menjadi sekarang ni..hihihi