Tabung

25 October 2014

Bila Bosan ...Kita Ronda2..

Ni kisah semalam..
kat umah xde air..1 hari...terpaksa aku angkut air dari pili bomba..Mujur lah pili tu dpn umah jer..Sejak akhir2 ni selalu je takde air..sakit btl ati..tambah skt ati, bila semalam aku tgh shampoo, tgh bsabun air takde..ape perasaan korg? aku geram je nak jd hulk.hahaha..

Ok, nak cete pasal gambar tu..Geram kan tgk Arfan..hehe...comey je dia senyum..biasa tak suka bergambar hehe..semalam mood baik plak..keluar lepas mgrb.Papa dia lah bosan katanya 1 hari duduk dlm umah je, dh la xblh nak mandi..Haha...

So dia ajak jalan2 ,amik angin luar..Arfan tu nak tido sbnrnya..Aku suh tdo masa kt umah dia taknak..bila dh masuk kete mula lah dia nak lentok2. hehe.taknak bg dia tido, laki aku suh buka tingkap..Sebab pe tau xnak bg dia tido, sebabnya ktorg nk g makan..kang kalo tido, cnfrm dia xmkn lah.kesian plak sebab dh 1 hari xmkn nasi..Umah xde air so xblh nak basuh beras..kesian kan? aku cme goreng naget tempur je ptg smlm..

Tu muka nak tido sbnrnya..tp mjr mood elok je..hehe..Muka aku xpyh tgk laaku memang xsuka mekap walau keluar..muka x semenggah pn ak peduli ape..hehe..aku pakai bedak debu je tu..krim ke ape ke lgsg xpakai..so mmg ketara la muka mcm baru bgn tido..ekekeke..

semalam singgah kedai mamak..sbb aritu laki ak makan nasi goreng ayam kat ctu sdp..tp smlm bila ak makan, lgsg xsdp..dh la mahal gila bagi aku..fresh oren panas pn smpi rm4. gelas kecik je pn..lepas ni xnak da pegi kedai tu..dh serik..huhu :( 

20 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

hihih sronok jalan2..

comel anak branak ni =)

Cik Nadyya said...

alolo comel je arfan :)

mamak salu mknan mmg mahal2 laa.. mkn roti canai je sdap.. mknan greng2 salu xbape sdap,,huhu

Kathy R'bain said...

jom ronda²..

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Gi mandi kat R&R.
Ok ke idea ni?
Cam tak ok pulak..

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Mila, air dalam tangki ada ke takda?

TunSha Ayunie said...

comey sangat arfan... manis senyuman dia :)

Diana Rashid said...

semalam orang lain yang masak kot..terus lari la dia punya rasa..

nuyui a.k.a miss YUI said...

yui sggh isnin =)

thisni3zahata said...

Sekali sekala jalan amik angin malam best jgk..huhu..

Z@i Z@mR33 said...

jenuh la klau xda air...mau nk poo poo...errr....errr....

Fiza Rahman said...

Best lah anak beranak ni dapat ronda² yerp.

~Aida@MommyAqilMedina~ said...

Seronok tengok muka Arfan yang happy cam gitu..seronok je kena angin luar..

Vee Sandi said...

kat ne lak x de air ni ... sabar ye ... mmg mahal lah ku rm 4 segelas kecik ... kena sabar lagi gamaknya ...

acik idah said...

Muka dah cantik mulus... tak payah dah tempek yang bukan2 tu... :D

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Aik..nape boleh jadi camtu?
Tukar tukang masak ke?
Air oren panas rm4? Ape ke mahei bebenor?

Invisible Me said...

Comel ja Arfan. Hehe

Belog Santai said...

Alhamdulillah so far air dah ok..harap-harap tak ada masalah lagi..nway boleh tahan harga fresh orange tu...mesti best..he..he

Yana Yani said...

kat mana yang tak de air tu
kat sini alhmdulillah ada ajelah
sonok aje nampak arfan tu =)

mama amir said...

dulu zaman sekolah, takde air, gotong royong mandi kat surau @ masjid...comeinyer arfan...

hidayu ayumie said...

Uihh mmg sakit ati lah tgh2 mandi bleh takde air kan?? Tp leh jadi hulk ke kak mila
Hehehhehe... comel je akk kalu tak mekup pon...