Tabung

30 October 2014

2nd Last Day

PERINGATAN!!
Entry ni takde gambar, so agak boring sikit. Hehe


Semalam sampai umah pengasuh, bagi salam semua...So keluar lah anak teruna ku...Sedih plak dia bila nampak mama kat depan umah..Hehe..Lakonan ke apa ni dik..Lepas tu pengasuh terus cakap..."Ada benjol sikit kat dahi dia ni..Tadi gaduh/ tarik barang dengan ammar ( budak yg dia asuh jugak), so terjatuh tersembam agaknya kot...Saya dh tuam da tadi...Risau jugak tengok benjol tu"...

So aku pon tengok la keadaan dahi anak aku...Dah jadi mcm pecah darah da..Kalo tersembam mesti benjol merah sekata je kan? Ni aku xtahu tersembam jenis mcm mn smpi boleh pecah darah...Balik umah aku sapu minyak TYT....Pecah darah tu still ada, cuma benjol tu mcm dah surut la...Takde pape kot.sebab anak aku takde plak pegang2 dahi dia ngadu ke apa...Aku tak cakap pon dekat laki aku hehehe..

So semalam, laki aku balik....(Masih tak tahu anak dia dh benjol dahi) ..Arfan smlm balik memang xsempat mandi sebab dia terus tido...Tido plak time tunggu aku mandi..Hehe..AKu ingat nak mandikan dia lepas aku mandi..Biasa mandi sekali tp sbb smlm ada darah kotor so aku mandi dulu lah..xkan nak bcampur dgn dia plak kan?? AKu x perasan dia tido mula2 tu...Bila aku dh siap, aku ingat nak trs mandikan dia..tengok2, dh terbungkam da atas stroller hehehe...tido sambil duduk..Penat sungguh, xtido gamaknya kat umah pengasuh...( Panjang cete padahal nak gtau kaitan kenapa aku kejutkan Arfan bgn masa papa dia balik je) Bila aku tersedar dari tido masa papa dia balik tu, aku rasa tempat tido Arfan basah...hmm..ni kes pampers bocor lah ni..Kalo x salin ptg tu memang sll tengah mlm mesti bocor...ish3..padahal pampers xdelah penuh sangat..kencing senget agaknya hehe....So aku terpaksa kejut Arfan bangun sbb nak basuhkan tote dia tu...
Time nak pakaikan baju blh plak Arfan main2...Taknak pakai baju, duk g mari g mari kat Papa dia..AKu diamkan lagi..masih xnak cete kat dia pasal dahi tu hehe...AKu dh bersedia da nak menjawab sbnrnya...Tetiba laki aku tanya, " kenapa dengan dahi tu" hehe...aku terus senyum..Laki aku dh muka ketat da...Risau dia org dera anak dia..Ekeke..Aku cete lah mcm pengasuh cakap tu..Terus laki aku periksa setiap inci tubuh anak dia..Hehe..Adoii lah..AKu xmo lah pk bukan2 kan? Ak tahu pengasuh ARfan takde lah smpi tahap cmtu..Mungkin benda dh nak jadi kan..Lagi pn tak teruk kot..sebab Arfan pn blh lagi gelak2 main2 tu kira ok lh...biasa lah budak kan..Hehehe...So bila dia check takde apa yg mencurigakan dia dukung Arfan bawak masuk bilik...

Dalam bilik puas plak nak suruh dia tido...Nak netek je...Cik B aku dh luka2 dh xtahu kenapa..Kesan dia dh ada gigi agaknya kan..Dh la time netek bukan main lasak lagi..tunggang terbalik dia ingat cik B aku ni blh pusing2 agaknya..Adoii..Sakit woiii...pedih tu xyah cakap la...So pagi ni aku dh sapu dgn air susu sendiri kat tempat luka tu..Harap ptg nanti ok lah...YG ak pelik kenapa cik B aku mcm menggelupas ye..DIa pn nak bersalin kulit ke apa..Hehehe...mcm2...

Hari ni Arfan last day kat umah pengasuh tu..Minggu dpn hantar mcm biasa kat umah pengasuh lama..yeaaaaa!! Mesti Arfan rindu kwn2 dia ahaks..Tak tahu la ok ke x hntr nanti, mesti ada adegan nangis jgk.

14 comments:

Nieyl said...

Hopefully xde ape2..
tapi itu la..walaupun nieyl xde anak lagi..tapi nieyl byk membaca...walaupun ckit..better g check klinik..bkn ape..takut ada kesannyer di masa akan dtg.. :)

Z@i Z@mR33 said...

sm mcm laki kita...asal jd apa2 kt anak ja muka mcm apa.kita ni rilek lg sbb xmo pk yg bkn2.

Alhamdulillah skrg dok dgn pengasuh br Aqil ok.Blk umah wangi bersih ja

Norhasniza Khalid said...

ada yang dia tak selesa lah tu.. tu yang nangis, sufi baru sehari letak rumah pengasuh dah melekat, sampai tak nak balik rumah... apa cer.. hihi

Yana Yani said...

mungkin pengasuh tu lepas jatuh tuam dengan air panas
tu yang pecah darah, suruh letak ais bukan air panas
apapun budak nak besar ni memang lasak
lagilah lelaki =)

Safirul Amar Azmi said...

Ok latu pg rmh pengasuh lama...hee lebih selesa

Suria Lekatlekitgurl said...

kalau takde apa mencurigakan tu mungkin takde apa2 la kan. yelah kita jaga anak sendiri pun bukan tak jatuh @ terhantuk langsung nak2 budak yg tgh membesar memang lasak. Cuma kalau ada effect muntah ke hapa.. kena pergi check la takut ada kecederaan dalaman kan. kalau takde tu Insya Allah takde apa2.

Diana Rashid said...

Budak lelaki..kan?/mesti ada main lasak2..saya yang jaga anak sendiri pun entah berapa kali la dia ni terlanggar dinding,dahi bengkak,lutut luka..macam2 la.

ArY + ShA = AmZaR FaYyAdH said...

Assalam mila,
lawak tang ms B boleh pusin2 tu..
kuang3

Nazlee Ismail PCL said...

risau gak kalu silap sikit pengasuh kena tanggung semua.. , memang tak patut parents directly pointed mcm tu (kes lain).
Anak kita membesar cara normal , kita hidup pn cara normal gak kena memahami situasi..saling memerlukan. Tindakan awak betul mila.

intanfirdaus247 said...

mudahan arfan x da apa apa la ya...wah da pegi rumah pengasuh lama ya nnt...tentu dia suka jumpa kawan kawan lama kan

hidayu ayumie said...

Mudah2an arfan xde pape kak mila

QasehnyaRania said...

harap ok la kan..
bagus la pengasuh tu inform

sian dia ..

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Alhamdulillah lepas suami mila check dah xde pape.
Tapi, lenkali check jugak kalau ada lebam atau cedera mana2 or budak sering mengadu sakit atau nampak lemah.
* sekadar berjaga~jaga.

Mimi Azirah said...

Die nak biasakn dgn suasana baru...tp kena jaga jaga jugak kalau anak sakit2 kan