Tabung

01 October 2014

Minyak Naik Lagi..Yahoooo..Horeyyy

Bila lagi nak buat amal jariah kan?? Ape dehal 20sen je..bukan 2ringgit....Aku hepi x terkata la sbb minyak naik lagi..eh3, terasa plak untung nya duduk kat Malaysia ni..Hehehe.. 

Tepuk dahi weh...Gaji sila naikkan gaji sy...huhu...Walaupon dekat tempat keje aku tapi rm200 jugak seminggu..Tu belum campur kalo nak kena pegi tmpt lain..rm200 tu kalo betul2 pegi balik keje, amik anak aku je tau...Kalo dh naik plak ni...Mau jadi rm300 plak sebulan..Belum mkn minum lagi...Sblm ni x beli baju, kasut, pakaian dlm setahun sekali, jwbnye lepas ni..mau 2,3 tahun skali baru bertukar..Hahahahaha..Sadis mengenangkan diri ini yg daif lagi hina...Sabar jelah..Malaysia masih aman kn :-)

Tapi aku nak kongsi ni, pagi ni aku isi minyak...Rezeki aku betul..Aku tengok kat pam minyak tu masih lagi rm2.10..Diorg belum update harga baru lagi...Aku tgk 0 pam minyak pagi ni.Biasa pagi2 mesti ramai...AKu syak dorg ni pegi isi minyak ramai2 la malam tadi..gigih betulkan korg..Siap ada yg smpi rosak kereta gara2 berebut nk isi minyak agaknya..Setiap kali time minyak naik, mesti ada kes gaduh2 berebut2 ni kan? Hairan aku..Macam lah ko isi mlm ni, boleh tahan sampai setahun minyak tu..Adoiyaiii..Ntah pape nye pemikiran xtahu..Huhu..

Kita sebagai rakyat di bawahan ni kena terima la setiap apa yg telah dilakukan dalam Kerajaan...Nak cakap lebih2 pn xde guna..Takde sape nak dengar..Kihkih..cakap sesama sndiri korg jelah..Maki pn maki sesama korg jelah..Hahaha..Takpe2..Berdoa lah moga kita semua dapat naik gaji ye..hahaha...Bertuahnya lah kn..

Kepada yg sokong sangat kenaikan ni, siap kata naik 20sen je pon...dlu pn masa naik 20sen je pon..so skrg dh jadi 40sen tau..40sen tu baru seliter...ke kereta korg isi seliter je untuk sebulan? Untung lar kan? Blh kongsi x, korg pakai kereta jenis apa? Ingat mcm nk p beli jugak la..Hehehe..

Aku ada teringat 1 kisah pakcik tua ni..Dia p isi minyak kat sebuah stesen minyak..Dia kasi 10.20 ... tapi org stesen minyak tu kasi balik 20sen dia...pemikiran org tua ni, dia ingat naik 20sen..blh tambah sen2 mcm tu je....yg berubah pada liter minyak tu bukan main tambah ko nak isi 10ringgit tetibe jadi rm10.20...Kesian pakcik2 kampung kan? Kena tipu dlm diam...Dorg ingat bila pekerja tu bg balik duit 20sen dia, org stesen tu xkira 20sen naik tu..Eh, cmne aku nak cete..Korg phm x? X reti aku nak buat ayat cmne kisah ni..Hahaha..Harap korg phm la ye...Mls nk pening pale create ayat cntk2...

Apa pon..Majulah minyak untuk negara..BRiM taun dpn agak2 dpt bape ye?? Mcm x layak je.. aku kan gaji tinggi.. hahahaha..Berlagak...

9 comments:

Nao Mei said...

isk naik lagi lah lepas nie...
boleh isi.minyak sampai pengsan..haha

hidayu ayumie said...

alhamdullilah malaysia masih aman
tula kadang2 ayu tak paham jugak pemikiran orang yang dok beratur panjng nak isi mnyk sampai gadoh2 lagi...
bukannye boleh tahan sebulan pon..
mungkin nak rase kemeriahan isi myk sebelum minyak naik kot

ArY + ShA = AmZaR FaYyAdH said...

Assalam lia,
tu la pasai..
semlm sha dpt gaji so set la ngan hubby rempit g bank bayor utang2 duniawi..
tetiba jalan memang jam nak mamp**..
hubby dah syak minyak naek
memang betui pun he3...
kita berSYUKUR jer la yer dop????he3
untung2 sok2 boleh naek lagik...kuang3
MALAYSIA kan AMAN
sapa tak suka p pindah negara laen kekdahnya gitew yer dop :P

sha dhira said...

kalaulah seliter leh pakai sebulan kan... nak gak tau kete apa tu.. hehe :D
Skrg ni mmg hidup kna berjimat-cermat, beli apa2 yang perlu sahaja.. hurm.. Apa2 pun redho je la kan sis.. :D

TunSha Ayunie said...

faham2.... hahaha... sha pun slow gak, lepas tu hasben kasitau... baru faham, kalau tak dengan sha jugak la rasa tertipu...

Jari Manis said...

kisah pak cik tu kelakar hahha

Hikayat Seorang Budak said...

sabar jela. malaysia kan aman. huhu. sian pakcik tu.

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Owh..paham dah.
Alahai..siannye pakcik kono tipu..

mama 3farhanah said...

Kena rela dalam terpaksa. Kisah pakcik tu memang lawak, lurus bendul.