Tabung

22 October 2014

Coil Plug Viva

Dah 3kali okey! kete viva aku kena tukar coil..Aku xpasti lah aku dh kena kencing ke apa..Aku ni niat bukan main baik, nak tolong org melayu punya bengkel, tp kalo dia kencing aku, mmg ak sumpah la bisness dia x maju..memang hampeh..

Baru beberapa bulan lepas viva tu tukar coil..2,3 hari lepas jadi lg kerosakan yg sama..Kan coil plug ada 3 kat viva tu..2 dh tukar baru, so ad lg 1 yg blm tukar baru..Aku ni ingatkan yg rosak yg lama tu sebab belum tukar lagi, tapi rupanya yg rosak tu yg baru ak tukar aritu..Tanpa rsa bersalah budak tu ckp dgn aku..Konon katanya paling mahal dan paling ok tp apesal rosak lagi? dh la langsung xde disc dh byk kali kot pegi bengkel dia..serius jenis taik hidung masin btl.menyampah aku..Aku mls la nak kaitkan kenegerian , tp ntah la..laki ak memang dh lama anti dgn budak2 dri negeri ni sebab dh byk sgt jenis yg berpuak2..

kita ni niat nak tlg anak muda melayu tp dorg pn xnak tlg org melayu jgk mcm mn? sakit ati aku..bila ak tanya xde waranty ke sebab benda mahal kn? dia ckp benda mahal memang xde waranty, tp klo yg taiwan ( murah ) ada waranty..pandai ko kan...nape x gtau awal2 mcm tu...ada plak yg murah ad waranty ,mahal xde waranty..kalo ak thu aku plh yg murah sekurangnya nt ad waranty xpyh ak nk byr byk2 kali..ish serius ak geram..lepas ni mmg ak xkan pegi da bengkel ko...menyakitkan hati gila..xsangka kne kencing..sabar jelh

12 comments:

Safirul Amar Azmi said...

Sepatutnya mahal la ada waranti.
Hantar kat perodua je..brg ori.

Mila Hilas said...

safirul : itulah psl..mmg kne kencing btl lah..xlogik btl jwpn dia bg

Safirul Amar Azmi said...

Hantar perodua je! Alza saya dah 2 tahun pakai..tak pernah service dkt bengkel bengkel tepi jalan ni...bukan apa..kalau nak kualiti barang..dan original. Pergi lah perodua..! Serius..takpe mahal sikit..yg penting puas hati..!

Dulu masa crv, sy service dkt bengkel tepi2 jalan ni lah..masa nak jual..diorng kata plug ni plug motor, bukan plug kereta...sampai mcm tu sekali!

Mila Hilas said...

yg alza mmg sy anto perodua ..tp viva ni sebab dh lama buat kt bengkel je sbb tu x pk nk g perodua...sedih

Safirul Amar Azmi said...

Bawa bertenang..so for the next..ckp dgn hubby..tak payah pergi lagi kedai tu..buat sakit hati je..

Kalau nak pergi..pergi dkt iks..atau perodua direct..kereta skrng ni penting..tkde kereta susah nak bergerak..viva lak comel je..senang nak cilok2..

Mila Hilas said...

ok thanx safirul

MisZ FyZa said...

Pelik la plakkn yg mahal xde warranty..nk untung je 2 sbenanye..

cik gObu said...

leceh lah bengkel kereta ke motor ke selalu mcm tu
mentang2 kita tak pandai tentang enjin

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Peliklah.. Apasal yang mahal xde warranty yang murah ade.
Sah kene kencing ni.
Ermmmm...
Cuba tanya kedai lain pulak, Mila.

hidayu ayumie said...

Btl tu kak mila.. kdg2 geram je dorg ni... tu kalau nk g bngkel kene survey2 dulu... elok yg ni kng bulan dpn rosak bnd laen plak

Hikayat Seorang Budak said...

kuang hajo je kedai camtu. kalo x tolong kang ungkit melayu x tolong melayu. ish x logik barang murah ada warranty. sabo kak mila :)

Masya said...

huhuhu walaupun xde kereta produa.. tp klu kereta meragam mmg sakit hati .. kt org pakai proton mmg prefer pg pusat servis dia lg puashati kot.. biar mahal.. janji x meragam...