Tabung

06 November 2014

Confirm HFMD

Bukan aku mintak anak aku kena sakit tu tp aku tgk mulut dia dh mcm ada ulser..Td nyusu pn dia slow2 jer..sblm tdo td dia duk tnjk2 je dlm mlt..munkin sakit..aku sedih la..Malas plak nk p klinik lagi esok..So ak tgu Isnin la bru p tya doc mcm mn..Tp harapnya ahad nanti bintik2 ni dh hilang..Arfan sembuh spt biasa..Isnin hingga Rabu aku ada kursus..Kalo Arfan masih x elok, aku terpaksa mtk excuse..

Semoga urusan aku dan Arfan dipermudahkan..Knapa lah acapkali dia kena ye? Aku nak kne cari produk utk kulit sensitif la..Tadi ak dh tanya kwn shaklee aku pasal sabun basic H dan laundry tu..Harapnya sesuai lah utk Arfan...Hilanglah wahai virus2 yg x baik tu yer..Sabun Arfan pn aku kena tukar jgk..Skrg ni ak beli sabun dia ikut yg mn murah..Lepas ni kne cri yg sesuai utk kulit sensitif..xblh da main bli jer..Kesian anak aku..jadi mangsa..Aku bukan kedekut tau cme sblm ni anak aku ok je pakai sabun apa pon sb tu kalo blh yg mn cari murah ak beli yg murah..hehehe...biasalah nak berjimat cermat...jimat dan kedekut dua perkara berbeza ye..ekekeke... 

Cepatlah sembuh wahai sayang 

15 comments:

Tunsha Ayunie said...

kanak2 memang antibodi tak kuat... sian arfan :( ulser tu dah la sakit... get well soon dak kecik...

Safirul Amar Bin Hj. Azmi said...

Semoga arfan cepat sembuh...

Julia Johari said...

HFMD bukan bakteria...tp virus...jenis coxakie 16...tidak merbahaya...akan surut sendiri dalam masa seminggu...bg arfan makan aiskrim vanilla, bg makanan yg sejuk2...doktor suggest mcm tu...bintik2 naik tu xd ubat, bg antibiotik pun bukan itu penyelesaiannya...sapu calamine lotion kerap...utk elak lebih teruk

Anonymous said...

semoga cepat sembuh...btw tenkiuu tinggalkan link d blog aisyah..

http://aisyahambris.blogspot.com

Unknown said...

Dia tak boleh bercampur dengan budak2 lain kot..kesian nya..

Zai Zamree said...

moga arfan cpt sembuh

norhasnizakhalid said...

sabarlah dear.. insyaallah nanti sembuh ye..

Ikhlas Dari : Mama Niza

suria lekatlekit said...

anak saya pun jenis kulit sensitif jadi saya elakkan guna sabun. Guna body syampo yang tak ada perfume maksudnya tak wangi. Saya guna sebamed baby cleanser.. lotion pun guna sebamed sebab takde perfume. Syampo rambut je sekarang guna carrie junior sebab rambut panjang dah tak sesuai guna sebamed. Susu pun kalau dugro memang terus naik bintik2 macam ruam. nampak dia macam gatal.. sabun memang tak guna la sebab sabun lebih senang bateria terkumpul. Apapun semoga baby cepat sembuh

drshikinzainal @ ekin said...

Memang sakit ni..

NrlAidaHml said...

Semoga cepat sembuh sayang..kesian sangat..walau takde pengalaman tetap tau sengsara baby kena HFMD tu..huhhuh

adianiez AIDA said...

sib baik izzat tak dijangkiti. sehingga umur izzat 2 thn tiap bulan tak sihat. kulit jgn ckp la ~ sensitip. aida pakai mandian ezzera. beli kat farmasi. alhamdulillah. tapi mahal la... sanggup. demi izzat.

Jari Manis said...

semoga cepat sembuh ye dik Arfan

Yana Yani said...

budak nak membesar, antibodi belum cukup kuat
lagipun ALLAH nak uji parent dia =)
harap arfan cepat sembuh

Fiza Rahman said...

Musim HMFD. Sbb ramai budak dah kena.

Norihanyusuf said...

Sabarnyer Mila